Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dobrovolnictví v paraatletice
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Dobrovolnictví v para atletice Cíle: Cílem práce je prozkoumání problematiky v oblasti získávání dobrovolníků v para sportu a dále vyhodnocení motivů dobrovolníků k účasti na atletických soutěžích. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu deskriptivně-analytického charakteru. Zkoumání fenoménu dobrovolnictví proběhlo formou dvou dotazníků a jednoho interview. Pro získání uceleného povědomí o fenoménu dobrovolnictví byli jako respondenti osloveni zástupci tří participujících skupin. Nejprve jedinci se zkušeností s dobrovolnictvím, dále studenti oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami, koordinátoři atletických soutěží a jako poslední para atleti. Výzkumné šetření proběhlo formou dotazníků vlastní konstrukce, sdílených elektronicky prostřednictvím programu Survio a rozhovory, které byly zaslány pomocí wordového souboru přes e-mail. Výsledky: Výsledky tohoto pilotního výzkumu poukázaly na význam dobrovolnictví v para sportu. Výsledky dotazníku pro dobrovolníky představují důležité body motivace, pozitivní i negativní, které vedou dobrovolníky k dobrovolnické činnosti na závodech v para atletice. Jako nejpodstatnější motivaci dobrovolníci uvádějí získání nových zkušeností a navázání přátelství. Vyzdvihují atmosféru, která panuje na závodech, a...
Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova osob se specifickými potřebami.
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem bakalářské práce je věnovat se problematice výuky základů osobní asistence v odborných předmětech na Fakultě tělesné výchovy a sportu oboru Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Zjišťování stavu a hledání možností pro zlepšení. Dílčím cílem je zjištění reakce absolventů workshopu. Metody: Kvalitativní výzkum zahrnuje konstrukci edukačního programu a jeho evaluace. Jako metody sběru dat byly použity názorové ankety vlastní konstrukce a polostrukturovaný rozhovor. V rámci kvalitativního výzkumného šetření bylo zkoumáno výzkumné téma v různých kontextech. V rešeršní části práce jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k OA a studiu zaměřeném na aplikované pohybové aktivity. Ve výzkumné části byl realizován a evaluován edukační program zaměřený na OA u 34 studentů 1. a 2. ročníku ATVS OSP, který účastníci následně hodnotili písemnou anketou. Dále byly pomocí ankety zkoumány názory studentů s vlastní zkušeností s poskytováním OA. V tomto dotazovaném souboru byli tři muži ve věku 22 až 23 let. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky anket a rozhovoru prokázaly prospěšnost workshopu, zájem o licenční kurz a pozitivní vliv kombinace studia s prací osobní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.