Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psaná komunikace a výuka češtiny pro cizince
Toufarová, Dagmar ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Autorka se v předložené diplomové práci zabývá tématem psané komunikace ve výuce češtiny pro cizince. V teoretické části jsou prezentována základní teoretická východiska jako např. synchronní a diachronní pohled na jazykovou situaci (celosvětově, v Evropě a speciálně v České republice) a jazykovou výuku, včetně vysvětlení komunikační metody. Dále jsou představeny jednotlivé komponenty jazykové výuky (jazykové prostředky a řečové dovednosti), a to především se zaměřením na psanou komunikaci. Analytická část zahrnuje lingvodidaktickou analýzu učebnic češtiny pro cizince z pohledu psané komunikace. Poslední lingvodidaktická část je zaměřena prakticky a přináší konkrétní doporučení autorky práce pro výuku psané komunikace ve výuce češtiny pro cizince. Klíčová slova analýza učebnic, čeština pro cizince, jazykové prostředky, komunikační metoda, lingvodidaktická doporučení, písemný projev, psaná komunikace, řečové dovednosti
Usage of alternative methods in the DaF education with respect to the Montessori pedagogy
Toufarová, Dagmar ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá alternativními metodami výuky, především pak pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních pojmů z oblasti reformní pedagogiky, údaje o životě a díle Marie Montessori. Podstatná část práce je věnována samotné Montessori pedagogice z pohledu historického vývoje až do součastnosti a představení této metody na základě jejích hlavních principů. Uvedeny jsou i postupy ve výuce s využitím Montessori materiálů a pomůcek. Důležitou částí je představení jazykové výuky dle Montessori metody. Empirická část uvádí výsledky dotazníkového šetření týkajícího se současného stavu Montessori škol v České republice a jazykové výuky, především pak zjištění údajů týkajících se výuky německého jazyka jako cizího, na těchto školách. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí údajů a úvaha o Montessori pedagogice v ČR a dalších možnostech jejího využití ve výuce německého jazyka jako cizího.

Viz též: podobná jména autorů
1 Toufarová, Denisa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.