Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita života v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina
Topinková, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením kvality života v kraji Vysočina a v kraji Jihomoravském a následnou komparací obou krajů. Kvalita života je posuzována dle vybraných indikátorů demografického vývoje, ekonomické výkonnosti a stavu životního prostředí. V literární části jsou vymezeny pojmy související s koncepcí regionu, regionálním rozvojem a politikou. Dále jsou v práci charakterizovány složky životního prostředí, problematika jeho znečišťování a kvalita života. Ve vlastní práci je vyhodnocena kvalita života dle výše zmíněných kritérií, následně je u obou krajů vypracována SWOT analýza. Kraje jsou srovnány podle demografického vývoje, ekonomické výkonnosti a stavu životního prostředí. V závěru jsou doporučena opatření.
Vybrané aspekty rozvojové spolupráce v indické oblasti Ladak
Topinková, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá rozvojovou spoluprací v indické oblasti Ladak a jejím vlivem na formování tradiční ladacké společnosti. Práce vychází z rešerše, ve které nastiňuji základní témata rozvojové spolupráce, vývoj pohledu na vnímání rozvoje jako takového a otázku efektivnosti rozvojové pomoci. Dále se pro lepší pochopení souvislostí praktické části zabývám charakteristikou ladackého území. Praktická část se skládá ze tří oddílů, první navazuje na knihu Dávné budoucnosti ekonomické analytičky Heleny Norberg -- Hodge, přináší tak analýzu současných problémů ladackého území. Druhá část je zaměřena na zmapování české rozvojové spolupráce v Ladaku, česká spolupráce je následně jako celek hodnocena a jsou navrhnuta opatření pro zlepšení. Ve třetí části jsou na základě dotazníkového šetření mezi studenty zkoumány rozdíly v hodnotovém systému dětí na základních školách, kde působí zahraniční organizace a na školách, kde není patrná zahraniční přítomnost.
Vztahy mezi vývojovými úrovněmi žáků věku ZŠ a jejich
TOPINKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání vlivu televizní reklamy na žáky všech věkových stupňů na základní škole, dotýká se sledování televize žáky, v oblasti médií sleduje otázku mediální výchovy a v oblasti vývojové psychologie se orientuje na teorii kognitivního vývoje Jeana Piageta. Kromě teoretické části je zpracován původní kvalitativní a kvantitativní výzkum. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu ohniskových skupin (první a druhá třída) a dotazníkového šetření (čtvrtá až devátá třída), který byl proveden na jedné z městských základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkové šetření bylo dále provedeno u všech rodičů zkoumaných žáků. Závěry kvantitativního výzkumu byly posuzovány z hlediska pohlaví, školní třídy a místa bydliště dětských respondentů. Z hlediska pohlaví a věku dětí, nejvyššího dosaženého vzdělání a čistého měsíčního příjmu rodičů byly vyhodnocovány výsledky dospělých respondentů. Výsledky jsou na závěr diskutovány v širším kontextu. Diskuze se snaží podat přehled vývoje chápání televizní reklamy u žáků věku základní školy. Z výsledků vyplývá, že žáci věku základní školy jsou ovlivněni televizní reklamou, jejímuž obsahu žáci s přibývajícím věkem více rozumí a více chápou její účel. Rozhodující vliv na žáky a jejich trávení času u televize a v souvislosti s tím i na sledování televizních reklam, mají zejména jejich rodiče, v menší míře pak pedagogové.

Viz též: podobná jména autorů
3 TOPINKOVÁ, Lenka
2 Topinková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.