Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování a simulace jednonohého akrobatického robotu
Tomášek, Jiří ; Rajchl, Matej (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou dynamického modelu jednonohého robotu se zaměřením na skok. Model je vytvořen v prostředí MATLAB/SimScape Multibody. Práce popisuje proces od volby konstrukce robotu po návrh algoritmu skoku a jeho optimalizace. Obsahem je i zhodnocení výstupů modelu, kterými jsou průběhy momentů a úhlových rychlostí v pohonech a výška skoku.
Hudba v terezínském ghettu 1941-1945 se zaměřením na komorní tvorbu
Hrdinová, Zuzana ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Křovinová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je čtenáři stručnou a čtivou formou přiblížit život v terezínském ghettu za Druhé světové války a rozmach kulturního dění, který zde nastal. Představit hudební dění, muzikanty a práci skladatelů zde vězněných. Práce může čtenáři posloužit pro získání základního přehledu a informací o hudbě v terezínském ghettu a komorní tvorbě zde komponované. Bakalářská práce je rozdělena do tří velkých kapitol. První kapitola 1. Ghetto Terezín se dělí na dvě podkapitoly 1.1 Historie ghetta a 1.2 Život v ghettu, ve kterých jsou informace o historii a předpokladech vzniku ghetta a o životních podmínkách zde vězněných Židů. Druhá velká kapitola 2. Hudba v ghettu Terezín je rozdělena na čtyři podkapitoly. Část 2.1 Freizeitgestaltung pojednává o vzniku hudební činnosti v Terezíně, jejím rozmachu a organizaci. Následující podkapitola 2.2 Terezínští autoři přináší stručné životopisné údaje a přehled terezínské tvorby pěti významných skladatelů ghetta: Viktora Ullmanna, Gideona Kleina, Pavla Haase, Karla Reinera a Hanse Krásy. Další část 2.3 Opera a kabaret pojednává o nejoblíbenějších žánrech v Terezíně, kterými opera a kabaret bezesporu byly. Dozvíme se zde také informace o operním souboru Rafaela Schächtera, který v Terezíně provedl řadu operních představení. Část kapitoly je věnována dětské...
Klavírní trio v české komorní hudbě
Pichlíková, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii klavírního tria, komorního ansámblu, který od počátků svého vzniku žije ve stínu svého vyspělejšího druha - smyčcového kvarteta a snad v žádné literatuře mu ještě nebylo věnováno tolik pozornosti jako právě zmíněnému kvartetu. Dále podrobněji rozebrat a přiblížit čtenářům vznik a osudy nejvýznamnějšího takto koncipovaného souboru v Čechách a vypracovat přehled současných klavírních trií působících na české hudební scéně, blíže tyto soubory charakterizovat a nabídnout čtenářům informace o jejich složení, působení a koncertní činnosti. V první části bakalářské práce se zastavíme u prvních počátků komorní hudby, jejího vývoje a významu vůbec. Nahlédneme do historie tria, jež se stalo označením druhu komorní tvorby, která vývojově vychází z triové sonáty a je hlavním komorním druhem období baroka. Po éře triových sonát pro nejrůznější nástrojová obsazení se setkáváme s jeho dnešní podobou v období klasicismu, kdy se tento typ klavírního tria ustaluje zejména ve skladbách J. Haydna, W. A. Mozarta a L. v. Beethovena. Romantičtí představitelé pak využívají této formy pro vyjádření svých nejniternějších pocitů a dávají tak svým pojetím žánru nový rozměr. Vývojem přes tato období se dostaneme do 20. století, ve kterém i komorní hudba, stejně jako jakékoliv jiné...
Dílo Bohumila Boudy se zaměřením na instruktivní literaturu pro housle
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je kompoziční dílo Bohumila Boudy (1896-1960) - skladatele, klavíristy, houslisty, dirigenta, sbormistra, hudebního pedagoga a prvního ředitele Městské hudební školy v Jihlavě. Práce je zaměřena na Boudovy kompozice pro housle s důrazem na instruktivní literaturu. Významnou součástí práce je detailní analýza jedné z Boudových skladeb pro housle a klavír.
Výchovné koncerty a jejich realizace na Teplicku
Bublíková, Eliška ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Výchovné koncerty a jejich realizace na Teplicku popisuje výchovný koncert jako specifický druh hudební produkce pro mládež. Charakterizuje mladé publikum jako objekt působení receptivní hudební výchovy a soustředí se na úlohu realizátorů koncertů. Praktická část pojednává o realizaci výchovných koncertů na Teplicku, podrobně rozebírá výchovné koncerty Severočeské filharmonie Teplice provedené v říjnu 2014. Cílem diplomové práce je podat přehled o fenoménu výchovného koncertu a zjistit současný stav pořádání tohoto typu koncertů v teplickém okrese. Zdrojem poznatků pro praktickou část byly osobní rozhovory s realizátory výchovných koncertů a vlastní autorčino pozorování. Bylo zjištěno, že na Teplicku působí několik komorních souborů, které pořádají koncerty na školách, hudebně výchovné produkce pro děti a mládež organizují také teplická ZUŠ a konzervatoř. Severočeská filharmonie Teplice pořádá každoročně symfonické výchovné koncerty pod taktovkou hostujícího dirigenta Miloše Machka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Niccolo Paganini: 24 Caprices pro sólové housle op. 1, dílo a interpretace
Rada, Jan ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce detailně rozebírá 24 Caprices pro sólové housle op. 1 Niccola Paganiniho. Práce obsahuje stručný životopis slavného interpreta a skladatele, ale především se zaměřuje na 24 Caprices op. 1. Autor práce se zabývá okolnostmi vzniku 24 Caprices op. 1, jejich charakteristikou a metodickou problematikou. Dále se věnuje možnostem interpretace a porovnání nahrávek Ruggiera Ricciho, Ivana Kawaciuka, Itzhaka Perlmana a Shlomo Mintze. Cílem práce je poskytnout houslistům, kteří se zabývají studiem některého z capriccií, doporučení a řešení technických i interpretačních problémů.
Giuseppe Tartini and His Influence on the Development of Violin Playing
Krajčiová, Jana ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
RESUMÉ Giuseppe Tartini patrí medzi najvýznamnejšie osobnosti v dejinách husľovej hry a literatúry. Svojím bohatým dedičstvom prispel k jej rozvoju, pričom jeho vplyv ďaleko presiahol hranice Talianska. Táto diplomová práca prináša komplexný náhľad do života a tvorby tohto husľového virtuóza 18. storočia. Jeho skladateľská činnosť vychádzala z majstrovského ovládania husľovej hry, práve preto sa jeho kompozície sústredia najmä na tento nástroj. Svoje poznatky ďalej odovzdával žiakom v padovskej Škole národov, ktorú sám založil. Veľký význam má jeho traktát o ornamentoch Traité des agréments, zostavený z praktických poznámok o interpretácii melodických ozdôb. Nemalú pozornosť si zasluhuje aj list, ktorý Tartini napísal svojej žiačke Maddalene Lombardini. Ide vlastne o husľovú lekciu v písomnej podobe, pričom jeho hodnota zďaleka nie je iba historická. Oblasť Tartiniho záujmu sa sústredila aj na hudobnú teóriu, v ktorej dosiahol významný objav tzv. diferenčných tónov. Záslužný je aj jeho prínos vo vývoji husľového sláčika, ktorý svojimi úpravami priblížil k dnešnej podobe.
Metodická analýza instruktivní literatury na ZUŠ
Adamcová, Markéta ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na metodický a praktický postup při výuce houslové hry na Základní umělecké škole. Kapitoly jsou rozděleny chronologicky do sedmi ročníků výuky I. stupně na ZUŠ. U každého ročníku je uveden učební plán a stručný metodický rozbor instruktivní literatury. Práce obsahuje metodickou část, která se zabývá technickými problémy hry na housle a popisuje nácvik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 Tomášek, Jan
1 Tomášek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.