Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Charakteristická poškození vozidel v malých rychlostech
Lexová, Kristýna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje dokumentaci a analýze charakteristických poškození vozidel vzniklých při kolizích s tuhými překážkami za nízkých rychlostí. Analýza charakteristických poškození je založena na provedení vlastních nárazových zkoušek s využitím tvarově a materiálově odlišných překážek. Dále se práce zabývá porovnáním výsledků nárazových zkoušek s poškozením typickým pro kolize dvou vozidel při tzv. parkovacích manévrech. Vypracovaná analýza je následně aplikována při hodnocení reálných případů dopravních nehod, které byly v průběhu vyšetřování označeny za pojistné podvody. Práce může dále sloužit jako základ nebo součást komparačních databází.
Mechanismus jednoválcového zážehového motoru s prodlouženou expanzí
Tokař, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh klikového mechanismu motoru s prodlouženou expanzí. Hlavní pozornost je věnována na vyšetření průběhů kinematických veličin a setrvačných sil v mechanismu. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti ojnice a porovnána s ojnicí klasického motoru. V poslední části je zhodnocení předností a nedostatků navrženého řešení mechanismu.
Poškození vozidel při nárazech v malých rychlostech
Holyszewská, Anna ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dokumentací nejčastějších poškození vozidel při malých rychlostech, tzv. parkovacích manévrech. Analýza charakteristických poškození je provedena na základě dosud publikovaných testů, uskutečněných vlastních zkoušek a rozborem reálných škodních událostí. Výsledky vlastních zkoušek jsou porovnány s postupem pojišťovny v případě potenciálního vzniku nároku na pojistné plnění. Výstupem této práce je ucelená prezentace výsledků provedených nárazových zkoušek pro využití při posuzování škodních událostí.
Analýza poškození čelních skel automobilů a možnosti jejich opravy
Ondrouch, Dušan ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
V úvodu teoretické části je stručně popsána historie výroby čelních skel a také výroby skla obecně. Dále jsou popsány klíčové parametry a prvky výbavy čelních skel a v neposlední řadě také výrobní proces moderních čelních skel. Závěrem teoretické části jsou objasněny podmínky pro uvedení čelních skel do provozu - homologace. Stěžejní část práce je věnována technickému popisu typických poškození čelních skel automobilů a zjišťování jejich příčin, což má přínos při odhalování pojistných podvodů. Tato práce rovněž nastiňuje alternativní způsob opravy poškození čelního skla, nebo pokud je to nutné, jeho výměnu.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Analýza poškození vozidel při střetech se silničními svodidly
Berka, Jan ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je analýza poškození vozidel, které bylo způsobeno střetem se silničními svodidly. V teoretické části jsou popsána svodidla, jejich rozdělení, konstrukce, proces návrhu a způsoby jejich zkoušení, včetně kritérií, která musejí splňovat. Dále je v teoretické části popsána bezpečnost vozidel v souvislosti se strukturou karoserie a její materiálové složení. Poslední kapitola v této části je zaměřena na postup pojišťoven, při řešení škodních událostí svých klientů. Druhá (praktická) část je zaměřena na definování kritérií, která jsou důležitá pro zjišťování určitých skutečností předmětných škodních událostí. Tato kritéria byla zpracována na základě požadavků pojišťovny a zároveň k nim byl zpracován i katalog. Tento katalog je hlavním výsledkem práce, kde jsou popsány děje škodních událostí, jejich zhodnocení podle nadefinovaných kritérií a odhad, jedná-li se o manipulovaný škodní děj, či nikoliv. Zároveň může být přínosem pro pojišťovny, kde lze využít jako pomůcka při řešení škodních událostí.
Analýza vybraných vlastností vodorovného dopravního značení
Šašinková, Daniela ; Jůza, Petr (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou vybraných vlastností vodorovného dopravního značení (VDZ). Z hlediska protismykových vlastností jsou provedena měření ke zjištění součinitele podélného tření, součinitele adheze za různých podmínek a drsnosti VDZ. Měření protismykových vlastností jsou doplněna o měření retroreflexe vodorovného dopravního značení. V teoretické části je popsán současný stav dané problematiky, obecná charakteristika vodorovného dopravního značení a veličin měřených v této práci (tření a adheze). Praktická část práce je tvořena popisem použitých měřicích zařízení, vlastním řešením a analýzou výsledků řešení. Vlastní řešení se skládá z popisu měřených vzorků, jejich přípravy, následného měření a podrobného vysvětlení způsobu vyhodnocení naměřených dat. Analýza dat je založena na porovnání výsledků získaných z jednotlivých skupin vzorků a na porovnání měřených veličin mezi sebou. Práce je doplněna o fotodokumentaci a videozáznamy.
Vliv prvku pasivní bezpečnosti vozidel při kolizích s chodci
Mrázek, Jan ; Vémola, Aleš (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivem prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s chodci. První část práce je zaměřena na obecné seznámení s prvky aktivní a pasivní bezpečnosti vozidel. V následující části se zabývá konstrukcí a využitím moderních prvků pasivní bezpečnosti při kolizích s chodci. V třetí kapitole je pozornost věnována porovnání modelových situací střetu vozidla s chodcem, řešených pomocí simulačního programu. V závěru této kapitoly je provedena syntéza výsledků těchto modelových situací. Poslední část se zabývá možností zvýšení bezpečnosti chodců při vzájemných kolizích s automobily s výhledem do blízké budoucnosti.
Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek
Klein, Martin ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek, se zaměřením na boční nárazy. V úvodu práce jsou uvedeny všechny, dnes běžně ve světě prováděné, nárazové zkoušky vozidel a jejich vzájemné porovnání na základě střetových parametrů. Následně jsou v práci analyzovány 4 provedené boční nárazové zkoušky. Při jednotlivých nárazových zkouškách se jednalo vždy o střet dvou vozidel, z nichž vždy jedno vozidlo naráželo přední částí s plným překrytím do boční části vozidla druhého. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny k pořízení dat pro praktické užívání při analýze dopravních nehod. Tato experimentálně naměřená data byla analyzována za účelem získání hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Ze získaných hodnot deformačních energií byly získány hodnoty EES (energetické ekvivalentní rychlosti) pro jednotlivá vozidla. V závěru byly porovnány získané hodnoty EES pro obdobná vozidla mezi jednotlivými nárazovými zkouškami.
Systémové srovnání měření adheze vozovky
Mikulec, Roman ; Jůza, Petr (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním různých metod měření protismykových vlastností povrchu vozovky a posouzením, zda mezi výsledky měření těmito metodami existuje funkční závislost. Skládá se z popisu fyzikálních veličin, jež jsou těmito metodami měřeny a zařízení, používaných pro měření těchto veličin. Dále práce obsahuje vlastní měření a porovnání výstupů měření mezi sebou. U jednotlivých metod měření je vidět jejich podobný průběh hodnot a až na dvě výjimky podobný rozdíl výsledků měření mezi jednotlivými měřicími metodami. Při porovnání výsledků se jevil přístroj XL Meter přesnější než přístroj RaceLogic díky jeho vyšší frekvenci záznamu dat. Při početním porovnání Přístrojů XL Meter a multifunkčního zařízení TRT měla konstanta, o kterou se výsledky přístrojů od sebe lišily, hodnotu 0,35, při použití metody proložení výsledných rozdílů hodnot přímkou pak měla konstanta, o kterou se výsledky mezi těmito přístroji lišily, hodnotu 0,33.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.