Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana v praxi: školní třída očima žáků, učitelů a rodičů
Titmanová, Michaela ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Cílem výzkumu bylo představení dynamického a živého obrazu šikany, obrazu třídy, která je zasažena šikanou. To znamená tedy vymezit podobu šikany ve třídě na druhém stupni základní školy, tak jak byla ve dvou podobných případech zachycena, její vývoj a postupy řešení na různých úrovních. To znamená i zkoumání fenoménu vyčleňování z třídního kolektivu, zjišťování pohledů žáků, rodičů a učitelů ve vzájemném systémovém a časovém propojení. Jako metody sběru dat bylo použito pozorování a vedení výzkumného deníku, dotazníky, skupinové a individuální polořízené rozhovory. Jednalo se o smíšenou metodologii. Za základní rámec tohoto výzkumu byl zvolen etnografický přístup, kdy výzkumník jeden školní rok navštěvoval dvě základní školy. Výsledky zkoumání ukázaly, že zásadní je správná kvalifikace toho, co se ve třídě děje, resp. přiznání věci tak, jak ve skutečnosti je, je lepší varianta, než mlžení a předstírání, že jsou věci v pořádku. Dále se na základě výsledků lze domnívat, že klima ve třídě je dáno celkovým klimatem ve škole, což má vliv i na následné řešení vzniklého problému. Ukázalo se, že na klima školy, potažmo třídy mají znační vliv rodiče. V neposlední řadě nás výsledky vedou k tvrzení, že šikana je potenciálně přítomna v každém třídním kolektivu a skrze tuto optiku bychom měli k třídním...
Rozdíly v kresbě předškolních dětí v závislosti na jejich školní zralosti
Šanderová, Veronika ; Titmanová, Michaela (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je srovnání kreseb školsky zralých a nezralých dětí. Tyto kresby by se měly v určitých znacích odlišovat. Na základě psychologického screeningového vyšetření byla skupina dětí rozdělena psychologickým pracovníkem do dvou částí - na děti školsky zralé a školsky nezralé. Tyto děti byly autorkou práce vyzvány, aby nakreslily dvě kresby - strom, volné téma (kresba pána převzata z jejich Kern-Jiráskova testu). Na základě rozboru literatury byla stanovena vlastní kritéria pro hodnocení těchto kreseb (zahrnující jak oblast grafomotoriky, tak kognitivní hledisko). Vlastní výzkum se týká hodnocení kreseb dětí obou skupin. Hlavním výstupem práce je srovnání obou skupin dětí, popsání hlavních rysů kresby školsky zralých a školsky nezralých dětí a zjištění, zda je kresba v souladu s psychologickým screeningovým vyšetřením. KLÍČOVÁ SLOVA Školní zralost, školní připravenost, předškolní věk, Kern-Jiráskův test školní zralosti, kresba pána, kresba stromu, volná kresba.
Motivace k vykonávání pěstounské péče na přechodnou dobu
Macáková, Michaela ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Titmanová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací k pěstounské péči na přechodnou dobu. Cílem předkládané práce je zmapování současného stavu PPPD a zjištění motivů, které lidi vedou k vykonávání tohoto typu péče. Teoretická část je v úvodu zaměřena na motivaci, následně na zasazení pěstounské péče na přechodnou dobu do systému náhradní rodinné péče v ČR. Poté se již teoretická část věnuje samotné PPPD, především celému procesu PPPD a důvodům vzniku (tedy problematice attachmentu a psychické deprivace). Praktická část byla zpracována kvalitativně s využitím polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly zaměřené na zmapování důležitých údajů z rodinné a osobní anamnézy respondentů, jejich motivaci k PPPD, zkušenosti s PPPD a životní spokojenost. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že motivy můžeme dělit podle toho, zda jsou přítomny na začátku vykonávání PPPD nebo v průběhu, přičemž hlavní motiv je přítomen v obou případech. Výsledky ukazují, že hlavním motivem je dosažení smysluplnosti (prostřednictvím pomoci dětem), což může mít přímý vliv na zvýšení kvality života. Výsledky zmapování současného stavu PPPD potvrdily výsledky mapování, které zavedly sami pěstounky. Většina dětí je k přechodným pěstounům umisťována rovnou z porodnice, délka pobytu u nich je 3-5 měsíců a následně nejčastěji odchází k adoptivním...
Dobrovolnictví v terénní práci s uživateli drog - návrh koncepce dobrovolnictví k akreditaci Streetwork.
Titmanová, Michaela ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Holečková, Alice (oponent)
Hlavním tématem práce je vytvoření koncepce dobrovolnictví v sekci Streetwork, která poskytuje služby terciární prevence pro uživatele drog, terénní programy. První oddíl se zabývá obecně fenoménem dobrovolnictví v ČR, včetně krátké historie, motivů k dobrovolné práci a legislativního rámce, podrobně se soustřeďuje na možnosti a podmínky akreditace a v závěru uvádí teoretický podklad pro supervizi dobrovolníků. Druhý oddíl je nástinem služeb, které v rámci dané organizace dobrovolníci vykonávají, a to od obecných informací o terénní práci až k podrobnému popisu služeb v dané organizaci. Třetí oddíl je věnován tvorbě koncepce dobrovolnictví v sekci Streetwork v dané organizaci. Kapitola 1 - 3 se věnuje postupnému vymezeni cíle práce, užitým metodám, tedy šetření ohledně názorů na dobrovolnictví v celé organizaci a diagnostice sekce Streetwork. V kapitolách 4 - 6 jsou uvedeny výsledky šetření a doporučení k tvorbě koncepce dobrovolnictví. V závěrečné kapitole je představen návrh koncepce dobrovolnictví v sekci Streetwork, který se opírá o všechna předchozí zjištění a diskusi.
Pohled začínajících a zkušených učitelů na práci se třídou
Růžičková, Veronika ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Titmanová, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozdíly ve způsobu, jakým vnímají začínající a zkušení učitelé různé aspekty práce se třídou, jako je příprava na hodinu, motivace žáků, zvládání nekázně ve třídě a jaké používají metody výuky. Dále tato práce analyzuje způsob, jakým vnímají své začátky kariéry začínající učitelé v porovnání se zkušenými vyučujícími. Také se zaměřuje na mapování rozdílů ve vnímání profesního vývoje těchto dvou skupin vyučujících. V teoretické části práce jsou předloženy různé koncepty a teorie zabývající se definicí začínajícího a zkušeného učitele a periodizací vývoje učitelů. Prostor v ní je také věnován postihnutí rozdílů mezi začínajícími a zkušenými vyučujícími v jednotlivých aspektech práce se třídou. Ve výzkumné části je za pomocí rozhovorů s učiteli zjišťován způsob vnímání práce se třídou, profesních začátků a profesního vývoje u těchto dvou skupin vyučujících. Zjištěné poznatky o způsobu vnímání začínajících a zkušených učitelů jsou dále porovnávány s poznatky uvedenými v teoretické části této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.