Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematický žák z pohledu učitele
Sodomková, Nikola ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Timurová, Lenka (oponent)
Název: Problematický žák z pohledu učitele Autor práce: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Katedra: Psychologie Abstrakt Diplomová práce se věnuje oblasti problematického žáka na základní škole. Hlavním cílem práce je zmapovat, jak vnímají problémového žáka vyučující, konkrétně školní metodici prevence. Teoretická část se v úvodu zabývá problémovým chováním obecně. Následující kapitoly jsou věnovány konkrétně problémovému chování ve škole. Jsou zde zmíněny jeho příčiny, rozdíly mezi žákem s poruchami chování a žákem s problematickým chováním a také vlastnosti problémového dítěte. Třetí kapitola se věnuje rodině problémového žáka a komunikaci mezi školou a rodiči. V další části textu jsou zmíněny některé výzkumy, které se zaměřovaly na vnímání problematických žáků pedagogy, jejich vztah a přístup k nim, včetně podkapitol týkajících se osobnosti pedagoga a syndromu vyhoření. Poslední kapitola je zaměřena na vztahy problematického žáka s vrstevníky. V empirické části práce je představen výzkum, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s celkem pěti školními metodiky prevence. Pro zpracování interview byla použita metoda Zakotvené teorie. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumu. Klíčová slova problematický žák, školní poradenství, školní...
Heroes of the troubled children
Timurová, Lenka ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Mazehóová, Yvona (oponent) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Dizertačná práca poukazuje na širokú škálu možností terapeutického využitia rozprávkového materiálu a zároveň ponúka konkrétnu ukážku práce s deťmi s výchovnými problémami. Pracovalo sa s desiatimi respondentmi, 5 chlapcami a 5 dievčatami, ktorí boli klientami Střediska výchovné péče. Respondenti boli na základe predpokladu, že rozprávková metafora predstavuje neohrozujúci stimul, požiadaní o spracovanie vlastného života do formy rozprávkového príbehu. Všetci zúčastnení boli ochotní pracovať s rozprávkovou metaforou aj pri subjektívne nepríjemných témach a v žiadnom z príbehov sme nenarazili na výraznejší odpor. Analýza príbehov prostredníctvom Proppovej morfológie rozprávky priniesla charakteristický príbeh dieťaťa s výchovným problémom a zároveň sa preukázala ako zmysluplná terapeutická pomôcka. Analýza dát prostredníctvom naratívne orientovaného prístupu inšpirovaného McAdamsom a jeho identitou ako životným príbehom priniesla ukážku identity adolescenta s výchovnými problémami. Dôležitým výstupom práce je zhodnotenie vnútorne prežívanej zodpovednosti tejto skupiny adolescentov. Kľúčové slová: adolescenti, rizikové správanie, rozprávka, životný príbeh, terapeutická pomôcka
Problematický žák z pohledu učitele
Sodomková, Nikola ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Timurová, Lenka (oponent)
Název: Problematický žák z pohledu učitele Autor práce: Bc. et Bc. Nikola Sodomková Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. Katedra: Psychologie Abstrakt Diplomová práce se věnuje oblasti problematického žáka na základní škole. Hlavním cílem práce je zmapovat, jak vnímají problémového žáka vyučující, konkrétně školní metodici prevence. Teoretická část se v úvodu zabývá problémovým chováním obecně. Následující kapitoly jsou věnovány konkrétně problémovému chování ve škole. Jsou zde zmíněny jeho příčiny, rozdíly mezi žákem s poruchami chování a žákem s problematickým chováním a také vlastnosti problémového dítěte. Třetí kapitola se věnuje rodině problémového žáka a komunikaci mezi školou a rodiči. V další části textu jsou zmíněny některé výzkumy, které se zaměřovaly na vnímání problematických žáků pedagogy, jejich vztah a přístup k nim, včetně podkapitol týkajících se osobnosti pedagoga a syndromu vyhoření. Poslední kapitola je zaměřena na vztahy problematického žáka s vrstevníky. V empirické části práce je představen výzkum, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s celkem pěti školními metodiky prevence. Pro zpracování interview byla použita metoda Zakotvené teorie. V závěru textu jsou prezentovány výsledky výzkumu. Klíčová slova problematický žák, školní poradenství, školní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.