Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu
Fojtíková, Monika ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Přínos poradenské činnosti ke změně životního stylu Souhrn: Otázka zdravého životního stylu se v poslední době dostává do popředí diskutovaných témat. Životní styl populace se oproti minulosti znatelně změnil a kvalitní, přiměřené stravování a pravidelná pohybová aktivita je u lidí často zanedbávána. Lidé trpí stresem, nedostatkem spánku a všechny tyto faktory s sebou nesou zvýšenou míru zdravotních rizik. Na tuto skutečnost reaguje společnost mimo jiné vznikem mnoha poraden, které se snaží člověku pomoci ke změně a zdravějšímu a kvalitnějšímu životnímu stylu. Tato práce se zabývá vlivem individuálně sestaveného programu poradcem na změnu životního stylu a v souvislosti s touto změnou i na změnu tělesného složení žen ve věku 18 - 65 let. Výzkum má odhalit, zda program jako takový, pravidelné kontroly a zpětná vazba přinesou pozitivní změny v životním stylu a dojde-li v souvislosti s touto změnou k redukci hmotnosti a zlepšení ostatních tělesných parametrů. Cíl práce: Naším cílem bylo zjistit, jaké ženy vyhledávají pomoc a poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Dále nás také zajímalo, jaký vliv bude mít individuálně sestavený program na jeho změnu a zda tato změna pozitivně ovlivní nejen tělesnou hmotnost zkoumaných žen, ,ale i jejich jednotlivé tělesné parametry. Metodika:...
Příprava jezdce na koni od výkonnostního stupně Z do S v drezuře
Carva, Radek ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Metelka, Jan (oponent)
Název: Příprava jezdce na koni od výkonnostního stupně Z do S v drezuře Cíle: Sestavení pomocného metodického materiálu, uvědomění si základních hodnot, sed jezdce, výběr vhodného koně, chody koně, charakteristika výkonnostních stupňů, charakteristika a příprava pro stupeň Z, charakteristika a příprava pro stupeň L, charakteristika a příprava pro stupeň S. Metody: Analýza literatury, porovnání informací cílených k obsahu práce z literatury, analýza vlastních zkušeností z vlastní jezdecké praxe, analýza nezávislého pozorování jezdců na koni, analýza zkušeností z přípravy svých svěřenců na koni, sestavení informací do kompletního celku, vyhotovení metodické příručky. Výsledky: Příprava metodického materiálu, který může zařadit jezdec či cvičitel jezdectví (drezury) do vlastních tréninkových hodin. Klíčová slova: drezura, jezdec, výkonnostní stupně, kůň, chody koně, krok, klus, cval, škála výcviku, cviky v drezuře
Zdravý životní styl v kurikulu dětí předškolního věku
Obstová, Lenka ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Zdravý životní styl v kurikulu předškolního věku Cíle práce: Cílem práce je zjistit, nakolik je v kurikulu předškolního vzdělávání věnována pozornost zdravému životnímu stylu u dětí předškolního věku. Dále jsme zjišťovali, jak se sledované mateřské školy staví k problematice zdravého životního stylu dětí. Metoda: Pro splnění cíle byla použita kombinace kvantitativní (nestandardizovaný dotazník) a kvalitativní (interview) metody. Výsledky: Výsledky bylo zjištěno, že mateřské školy se snaží v dostatečné míře věnovat problematice zdravého životního stylu. Věnují také dostatek pozornosti každé z podoblastí zdravého životního stylu. Mezi vybranými mateřskými školami jsme nalezli rozdíly především u Montessori mateřských škol vzhledem k ostatním mateřským školám. Klíčová slova: mateřská škola, kurikulum předškolního vzdělávání, zdravý životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, vnitřní pohoda, zdravé prostředí
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Tělesná výchova a sport odsouzených žen ve Věznici Světlá nad Sázavou
Krajíčková, Vladimíra ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název diplomové práce: Podmínky pro tělesnou výchovu a sport odsouzených žen ve věznici Světlá nad Sázavou Cíle práce: Cílem práce bylo popsat, zdokumentovat a zhodnotit podmínky pro sportovní programy v ženské Věznici Světlá nad Sázavou. Dále pak zjistit celkovou účast odsouzených žen v nabízených sportovních programech věznice a jejich motorickou úroveň. Na závěr pak porovnat jejich výsledky s normální populací žen. Metoda práce: ZJištění podmínek pro tělesnou výchovu a sport bylo provedeno dotazníkovou formou mezi jednadevadesáti odsouzenými. Motorická úroveň odsouzených byla testována dle standardizovaného UNIFIITESTU u osmdesáti žen, které JSem rozdělila do čtyř skupin po dvaceti a srovnala výsledky s normální populací žen. Výsledky práce: Výsledky motorických testů ukázaly, že všechny testované skupiny odsouzených ženy dosahují v průměru nižších výsledků než civilní obyvatelé. Celkově ve věznici sportují dvě třetiny odsouzených. Nejoblíbenější sportovním programem jsou sportovní aktivity. Podmínky pro sport ve věznici jsou hodnoceny jako dostačující. Klíčová slova- sport, ženy, věznice, program zacházení, zdatnost odsouzených, podmínky ve věznici
Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám
Slavíková, Sylvie ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...
Výchova ke zdraví na základní škole
Hájková, Lucie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Výchova ke zdraví na základní škole Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování a následné ověření účinnosti didaktických manuálů pro předmět výchova ke zdraví. Metody: V naší práci jsme použili metodu kvantitativní a kvalitativní a metodu komparace. Metodu kvantitativní představovaly dotazníky, metodou kvalitativní byl rozhovor s vybranými žáky sedmých ročníků 2. základní školy v Plzni. Metodu komparace jsme aplikovali v porovnávání vstupních a výstupních znalostí žáků ze sedmých ročníků a při srovnání znalostí žáků devátého ročníku se znalostmi žáků z ročníků sedmých. Výsledky: Zjistili jsme zlepšení znalostí žáků sedmých ročníků oproti výstupnímu dotazování, přičemž největšího zlepšení znalostí dosáhli žáci v oblasti sebepojetí a tělesného sebepojetí. Výsledky žáků ze sedmých ročníků ve výstupním dotazování jsou lepší než výsledky žáků z ročníku devátého. Klíčová slova: péče o tělo, výživa, sebepojetí a tělesné sebepojetí, pohybová aktivita.
Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14leté mládeže
Vlčková, Pavlína ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název diplomové práce: Zpracoval: Vedoucí diplomové práce: Cíle práce: Výkonová motivace a pohybová výkonnost 12 a 14 ti -leté mládeže. Vlčková Pavlína Prof. PhDr. A. Rychtecký, DrSc. Zjistit aktuální pohybovou a tělesnou výkonnost žáků 7. a 9. ročníků Základní školy Komenského, Jílové u Prahy dle UNIFITTESTU 6-60 a porovnat je s výsledky dle UNIFITTESTU 6-60 (Chytráčková a kol. 2002) a (Rychtecký a kol. 2006). Dále pak diagnostikovat jejich výkonovou motivaci. Zjištěná data porovnat dle Příručky Monitorování účasti mládeže ve sportu a pohybové aktivitě v České republice (Rychtecký a kol. 2006) a s dalšími výsledky šetření prováděných dříve v České republice. Metodika práce: Na základě prostudování a zpracování dostupné literatury jsem si stanovila cíle a úkoly práce. Pro vlastní praktické šetření jsme použila standardizovanou testovou baterii UNIFITTEST. Použitím vybraných testů jsem zjišťovala úroveň motorické výkonnosti žáků vybrané základní školy a následně je porovnávala s výsledky Chytráčkové a kol (2002) a Rychteckého a kol. (2006). Pro vyhodnocení výkonové motivace jsem použila dotazník MOVYK II. Výsledky práce: Během mého měření jsem zjistila zhoršující se stav tělesné výkonnosti žáků na základní škole v Jílovém u Prahy. Na základě vypočteného korelačního koeficientu mezi BMI a indexem motoriky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.