Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potřeba hry u dětí
Cukrová, Anna ; Sedlářová, Petra (vedoucí práce) ; Tichá, Romana (oponent)
Hra je důležitá pro správný vývoj dítěte a pro jeho psychickou i fyzickou pohodu. Již od kojeneckého věku se dítě formou hry učí poznávat okolní svět a své místo v něm. Když dítě vážně onemocní a je nutná hospitalizace, je to často pro dítě i jeho okolí nová zkušenost. K zvládnutí této náročné situace a zmírnění možných negativních účinků jako je hospitalismus může výrazně přispět to, že dítě dostává ze svého okolí dostatek podnětů ke hře. O tyto podněty se může postarat nejen blízký člověk, který je s dítětem hospitalizovaný, ale také zástupci různých organizací, zdravotní sestry nebo učitelky ze školy při nemocnici. Tato práce se zabývá potřebou hry u dětí v případě hospitalizace. Výzkum je zaměřený na organizace, jež pomáhají dětem tuto potřebu uspokojovat. Dále se práce zabývá tím, jak je uzpůsobena výuka ve škole při nemocnici a tím, jak jsou do výuky začleňovány nejrůznější formy hry. Klíčová slova: hospitalizace, potřeba hry, hospitalizované dítě, hospitalismus, škola při nemocnici
Vliv arteterapeutických technik na dlouhodobě hospitalizované dítě
Tichá, Romana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Vliv arteterapeutických technik na dlouhodobě hospitalizované dítě. Title: The effect of artetherapy techniques for longterm hospitalized child. Cíle práce: Zkoumat vliv výtvarných technik - mandal - na jedince s důrazem na podporu komunikace a aktivitu dítěte během dlouhodobé hospitalizace v nemocnici. Pozorovat jednotlivce v průběhu aplikace modelové činnosti. Vyhotovit záznam o používání a preferenci barev v kresbě u dlouhodobě či opakovaně hospitalizovaných dětí v určitém vývojovém obdobL Metoda: K průzkumu jsem použila metodu strukturovaného pozorování dítěte při zadaném úkolu a jeho řádném zaznamenávání do tabulky. Poté jsem s vybranou skupinou dětí v nemocnici prováděla výtvarné činnosti ve formě modelové výtvarné aktivity - úkolem bylo vybarvit mandalu. V průběhu plnění úkolu jsem se zaměřila na styl kresby, preferenci barev, prožíváni dítěte a jeho verbalizaci. Metodu pozorování jsem zaznamenala do tabulky, k celistvosti pohledu na jedince jsem využila sběr osobních dat (anamnéza) a hodnocení výkresů. Výzkum jsem se rozhodla provádět u dětí ve věkové kategorii od 1O do 16 let. Výzkumný soubor tvořilo 8 jednotlivců. Výsledky: Po shlédnutí výsledků v tabulce pozorování jsem přistoupila k závěru, že vhodná aktivita (např. malování, kreativní činnosti, společenské hry apod.) ve...

Viz též: podobná jména autorů
2 Tichá, Radka
7 Tichá, Renata
7 Tichá, Renáta
2 Tichá, Růžena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.