Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpěv a vybrané hudební nástroje jako prostředek pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v MŠ
TRNKOVÁ, Denisa
Ve své bakalářské práci se zabývám zpěvem a vybranými hudebními nástroji pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v mateřské škole. Zabývala jsem se hudební výchovou v mateřské škole jak z pohledu přípravy pedagoga v mateřské škole, tak i různou problematikou, která může děti z mateřské školy v tomto oboru doprovázet. Z tohoto důvodu jsem se snažila spojit řeč a výslovnost s hudební výchovou, jelikož v této věkové kategorii je správná řeč a výslovnost základem pro funkční budoucí komunikace. Dále se v mé bakalářské práci nachází týdenní plán, kde se snažím zapojit hudební výchovu jako prostředek k lepší řeči a výslovnosti jednotlivých písmen. Zvolila jsem taková písmena, se kterými děti mívají většinový problém.
Učitelé a mediální výchova
TRNKOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky mediální výchovy a učiteli, kteří ji vyučují. První část práce je věnována teoretickému vymezení průřezového tématu mediální výchova, jejímu historickému vývoji a postupnému etablování tohoto tématu do českých kurikulárních dokumentů a následného zavedení do škol ve formě průřezového tématu, který se týká nejen gymnázií. Pozornost je také věnována základním učebnicím, publikacím a internetovým odkazům a kurzům, které jsou pro učitele dostupné. Část pozornosti je věnována nejnovějším výzkumům, které se touto tématikou zabývaly. Výzkumná část práce přináší výsledky mého kvalitativního výzkumu, který poukazuje na vzorce přístupů, názorů a postojů učitelů mediální výchovy na vybraných gymnáziích v Jihočeském kraji. Práce se věnuje otázce, jací učitelé mediální výchovu učí, zda jsou na toto téma připraveni už z vysoké školy, či zda se museli dovzdělat sami a jaké jsou jejich nejčastější aprobace. Teprve nedávní absolventi vysokých škol už měli, na rozdíl od svých starších kolegů, možnost se v rámci svého vysokoškolského vzdělávání s mediální výchovou seznámit. Jejich starší kolegové to neměli tak snadné a museli se s tímto úkolem a tématem vypořádat už v průběhu svého pedagogického působení. Mezi mladými a služebně staršími učiteli panují nejrůznější názory na mediální výchovu. Není pravidlem, že každý mladý učitel je nadšený a pozitivně vnímá důležitost mediální výchovy.
Zpravodajská média v životě současné mládeže
TRNKOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou konzumace zpravodajských médií mladou generací. Teoretická část práce se věnuje nové podobě žurnalistiky, kterou způsobila digitalizace médií, přičemž jsou v této souvislosti zmíněny proměny práce novinářů. Dále práce přináší pohled na proměnu mediálních publik zapříčiněnou nástupem internetu, zaměřuje se přitom především na proměnu konzumace médií mladou generací a na komparaci výsledků nejrůznějších výzkumů, které se touto tématikou zabývají. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který poukazuje na vzorce konzumace zpravodajských médií mezi gymnaziální mládeží a studenty učňovských oborů ve věku od šestnácti do devatenácti let. Pro mladou generaci je typická konzumace mediálních obsahů přes internet, který se pro ně stal hlavním zdrojem informací. Pod vlivem internetu ztratila na významu tradiční média jako noviny, rádio a televize: mladí lidé nemají potřebu jim věnovat pozornost, protože konzumace médií přes internet se pro ně stala pohodlnější a rychlejší. Výsledky výzkumu rovněž poukazují na větší informovanost gymnaziální mládeže, která je způsobena intelektuálnějším zaměřením gymnazistů.

Viz též: podobná jména autorů
3 Trnková, Dagmar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.