Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rané prózy Růženy Jesenské a jejich kritická recepce.
TRÁVNÍČKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce představí povídkovou a novelovou tvorbu české spisovatelky Růženy Jesenské z let 1900-1909 (konkrétně zvažovány budou soubory: Novelly, 1909; Touha a láska, 1902; Mimo svět, 1909). Kromě vlastní analýzy příslušných textů bude sledována i dobová recepce děl, tj. jaké přednosti či nedostatky byly dílům Jesenské přisuzovány a do jakých literárních kontextů byla díla v době jejich vzniku kladena. S oporou v dobových recenzích a kritikách se pokusíme zodpovědět zejména na otázku, zda autorka naplňovala dobovou představu umělecké nebo spíše populární prózy, či zda docházelo k fúzi těchto literárních modelů.
Dětská skupina jako nástroj harmonizace rodičovských a pracovních rolí
TRÁVNÍČKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je "Dětská skupina jako nástroj harmonizace rodičovských a pracovních rolí." Konkrétně se tato práce zabývá tím, jak se dětská skupina podílí na řešení sladění práce a rodiny tedy jaké "nástroje" k tomu využivá. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výhody a nevýhody dětské skupiny z pohledu rodičů. Její dílčí cíl zněl identifikovat další faktory, které přispěly k udržení/získání zaměstnání po návratu z rodičovské dovolené. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V úvodní části se věnuji současnému stavu předškolních institucí v České republice. Poté seznamuji s dětskou skupinou obecně a uvádím její zákonné podmínky. V další části práce jsou obsaženy potřeby rodičů týkající se zajištění péče o děti, prorodinná opatření a otázka harmonizace práce a rodiny, která je vzhledem k mému tématu bakalářské práce klíčová. Typem výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Ke sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Informanti-rodiče byli vybráni způsobem účelového výběru, jejichž děti navštěvují dětskou skupinu v regionu Plzeň. V praktické části jsou prezentovány a diskutovány výsledky šetření. Výzkumem bylo zjištěno, že jsou rodiče spokojeni z možnosti služeb pro děti, jako je dětská skupina. Nejen, že díky ní mají možnost opět se zapojit do pracovního procesu, ať už po rodičovské dovolené nebo při jejím trváním, ale i je to pozitivum pro dítě. Příkladem může být společenský kontakt s ostatními dětmi nebo práce na jejich rozvoji- samostatnosti, vzdělání. Rodiče také mají čas pro sebe, čehož si velice cenní. Veškeré získané poznatky je možné využít jako zdroj informací dalším vznikajícím dětským skupinám nebo těm, které již jsou v evidenci dětských skupin, čeho by se měly vyvarovat a naopak co rodiče vyhledávají a co je potřeba nadále zlepšovat/zdokonalovat.

Viz též: podobná jména autorů
2 Trávníčková, Vendula
1 Trávníčková, Vladimíra
2 Trávníčková, Vlasta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.