| |
|
Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálů
Sedláčková, Dagmar ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; TOMEK, Ivan (oponent)
Diplomové práce Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálu si klade za cíl popsat procesy, které stojí za kreativní složkou při tvorbě pořadů v rámci žánru quality TV. Televizní stanice často využívají takzvané pretestování, které má odhalit na malém vzorku diváků, zda připravovaný pořad splní požadavky stanice a získá úspěch. Práce se zabývá otázkou zda právě pretestování může být spolehlivou metodou, která dokáže pozitivně ovlivnit úspěch televizního seriálu. Tato hypotéza je v jednotlivých kapitolách práce potvrzována nebo vyvracena na základě konkrétních příkladů a dílčích analýz.
|
| |
|
Analysis of potencial positioning brand Stará myslivecká
Pribilová, Petronela ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Tomek, Ivan (oponent)
Stará myslivecká je tradiční česká značka, která je na trhu lihovin od roku 1847. Značka patřila v období socializmu mezi prémiové produkty. Po 1989 roku nastal na trhu boom nových zahraničních značek a Stará myslivecká stratila svůj post. Diplomová práce obsahuje analýzu současného pozicionigu značky s využitím sekundárních i primárních dat získaných šetřením pomocí online dotazníka. Cílem diplomové práce je stanovit cíle, ktoré by měla značka v horizonte třech let dosáhnout a na základe analýzy získaných dat navrhnout marketingové strategie na dosáhnutí cílů. Po zhodnocení všech aspektů je v závěru doporučení, která ze stratégií je pro společnost výhodnejší.
|
|
Marketingová komunikace v kinodistribuci
Kulhánek, Ondřej ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Danielis, Aleš (oponent)
Cílem této práce je popsat jednotlivé oblasti marketingové komunikace a jejich použití při kinodistribučním cyklu. Práce by měla upozornit na celkový kontext kinodistribučního marketingu i zvláštnosti, které se v tomto odvětví objevují. Všímat by si měla marketingových aktivit spojených s vlastním kinodistribučním cyklem. Práce by také měla upozornit na vývoj a nové trendy kinodistribuční marketingové komunikace.
Práce je rozdělena do deseti kapitol. V úvodní části jsou popsány základní specifika, další kapitola se věnuje otázce marketingového mixu. Následující kapitoly se zabývají klasifikací filmů a odpovídající distribuční strategií. Další část je věnována problematice cílové skupiny a tématu reklamy v prostředí kinodistribučního marketingu. V následující části práce upozorňuje na možnosti partnerské spolupráce, důležitost Public Relations a sílu komunikace v místě prodeje. Závěrečná kapitola se dotýká internetové komunikace, která představuje nové možnosti pro současnou kinodistribuční marketingovou komunikaci.
|
|
Product placement v českém televizní prostředí
Souralová, Ladislava ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Ostrouchov, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou product placement v českém televizním prostředí. Mapuje podmínky tohoto prostředí pro uplatňování PP a přístup jednotlivých televizních stanic k jeho budoucímu využívání.
Práce je rozdělena do pěti kapitol. 1. kapitola objasňuje cíle práce a metodiku získávání informací, 2. kapitola přináší teoretické podklady k problematice. Následující kapitola analyzuje obecné podmínky, ve kterých PP v českém televizním prostředí funguje. Kapitola 4 přináší analýzu procesu PP v televizním prostředí a poslední kapitola mapuje přístup jednotlivých televizních stanic a jejich programové možnosti.
|
|
Filmový marketing
Dudáková, Marta ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Sládeček, Petr (oponent)
Stejně jako v jiných oborech představuje marketing i ve filmovém odvětví jednu ze stěžejních činností, přestože se mnozí tomuto označení brání. Než se film dostane na plátna kin, musí projít různými stádii vývoje od developmentu, přes zafinancování, výrobu a postprodukci až k distribuci. Každá fáze vzniku filmu vyžaduje něco jiného, ale všechny tyto fáze propojují marketingové aktivity filmu. Ve své magisterské práci bych chtěla najít vlastnosti filmu jakožto produktu v rámci teorie marketingového myšlení vzniku a života produktu. Nahlédnu na téma marketingu z obecného hlediska teorie a budu hledat paralely marketingových aktivit výrobců filmů.
|
|
Postavení audiovizuálního průmyslu v ekonomickém systému České republiky
Čermák, Filip ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Mathé, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá vymezením absolutního a relativního postavení audi?ovizuálního (filmového) průmyslu v ekonomickém systému České republiky a jeho vývojem ve sledovaném období ve dvou oblastech ? celkový výstup eko-nomického systému a spotřebovávané výrobní faktory. Porovnáním podílu filmo?vého průmyslu na těchto dvou veličinách je možné odvodit jeho obecnou ekono?mickou efektivitu. Určení postavení filmového průmyslu v českém hospodářství je uvedeno explikací k němu potřebných základních ekonomických pojmů, teore?tických východisek a použitých postupů.
V její druhé části jsou zkoumány faktory, u kterých lze předpokládat vliv na toto postavení, ve srovnání s jeho skutečným vývojem. V poslední, závěrečné části této diplomové práce jsou navržena opatření, která by mohla zlepšit postavení filmového průmyslu v hospodářství České republiky a pomoci překonat jeho sou?časnou krizi ? zavedení fiskálních pobídek a úprava fungování Státního fondu České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie a zdrojů jeho finan?cování.
|
|
Product Placement v českém filmu
Kobosilová, Irena ; Tomek, Ivan (vedoucí práce) ; Uldrichová, Helena (oponent)
Práce přináší základní náhled do problematiky nástroje product placement v prostředí českého filmu. Dále se pokouší nabídnout obecněji formulovaná doporučení pro jeho realizaci, aplikaci a inspiraci k jeho použití. Práce je rozdělena do tří částí. První část umožňuje základní orientaci v problematice product placement. Druhá část je tvořena případovou studií, jejímž účelem je zjištění postojů dvou klíčových subjektů procesu realizace product placement v českém prostředí, tedy producenta a zástupce značky a následná analýza získaných dat. Třetí část práce pak obsahuje orientační návod, jak product placement úspěšně realizovat v českých podmínkách. V závěru práce je vyslovena zobecňující hypotéza týkající se četnosti využití a funkčnosti nástroje product placement v českém filmovém prostředí a možného vývoje v následujících letech.
|
| |