Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zeemanův jev 2Pi molekul
Menšíková, Jana ; Augustovičová, Lucie (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá jemnou strukturou spektrálních čar a Zeemanovým jevem molekul. Ty jsou reprezentovány molekulou OH, která hraje ve spektroskopii významnou úlohu. Při zkoumání spekter molekul v stavech bereme v úvahu orbitální a spinový moment hybnosti elektronů a jaderný rotační moment hybnosti. Sestavíme Hamiltonián interakcí, které nejvíce přispívají k jemnému štěpení spektrálních čar, následně naprogramujeme Hamiltonián interakce magnetického momentu molekuly s vnějším magnetickým polem, v němž hrají zásadní roli příspěvky orbitálního a spinového momentu, a analyzujeme vliv parity na magnetické štěpení hladin. Pozorování Zeemanova jevu je klíčovou metodou při určování intenzity magnetického pole molekulových oblaků či slunečních skvrn.
Různá hudebně teoretická pojetí harmonické funkce
Andělová, Aneta ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; BEZDĚK, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na jedno z témat hudební teorie, kterým jsou harmonické funkce. Nejprve pojednává o vzniku, obecné charakteristice a značení harmonických funkcí. V souvislosti s tématem je zařazena též zmínka o harmonickém dualismu a monismu. Stěžejní kapitola se nejprve věnuje výskytu termínu harmonické funkce ve vybraných českých a zahraničních slovnících, dále je zaměřena na koncepce publikací a studií. Součástí práce je pojetí vlastní, které vychází z analýzy dobové literatury. Diplomová práce má přiblížit způsob myšlení a pojetí jednotlivých autorů.
Nároky na funkci hudební režie v digitálním vícestopém nahrávacím procesu
Stejskalová, Sylva ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠTILEC, Jiří (oponent)
Hudební režie se stala v průběhu 20. století plnohodnotnou uměleckou profesí. Vyvinula se souběžně s nahrávací technologií od prvních náznaků u fonografu až po nepostradatelnou součást digitálního vícestopého nahrávacího procesu. Její příběh naplnil životy mnoha významných osobností, zejména skladatelů, dirigentů či muzikologů. Jejich umělecký kredit odpovídá náročnosti, která vyplývá z podstaty zvukového snímku – zrcadla hudební kompozice a její jedinečné interpretace. Zájem o zkoumání podstaty hudební režie vyplynul z nejasných názorů na funkci hudební a zvukové režie, protože jejich vzájemná hranice není jednoznačná. Při poslechu nahrávky si bohužel neuvědomujeme, jaký vliv měla při jejím vzniku hudební režie. Je ale možné porovnat dnešní znalosti stavu profese s pamětmi významných osobností uměleckého světa i nahrávacího průmyslu. Historické prameny a literatura jsou s historickými nahrávkami dobrým zdrojem informací. Nezpochybnitelnou úlohu hudební režie při nahrávacím procesu lze doložit zmapováním všech činností hudebního režiséra a jejich podrobnou klasifikací. Zařazení hudební režie je vnitřně silně provázáno s postupy nahrávacího procesu a typy nahrávání, které nutně tuto specifickou funkci vyžadují. Jedná se o odpovědnost za správnost hudebního provedení při vnímání paralelních dějů s vysokým nárokem na soustředění. Zastřešujícím rysem hudební režie je psychologie komunikace s interpretem a členy nahrávacího týmu. Nejen u velké produkce komplikovaných projektů je hudební režie součástí nahrávacího procesu. Zaznamenávaná hudba potřebuje být kontrolována a posuzována z hlediska kvality zvuku i hudebního obsahu interpretace, které nahrávka uchovává v neměnné podobě. Hudební režie je latentně přítomna ve všech nahrávacích projektech, i když ji vykonává zástupná osoba.
Pozdní skladby Mortona Feldmana
Zvěřina, Petr ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; Šťastný, Jaroslav (oponent)
Ve své disertační práci se snažím vytyčit teoretický model, na jehož základě bychom mohli lépe proniknout do hudebního dění v pozdních skladbách Mortona Feldmana (např. Piano and String Quartet, For Bunita Marcus atd.). Tyto skladby jsou extrémně dlouhé, „opakuje“ se v nich omezené množství hudebního materiálu, nesměřují k žádnému vrcholu, nenacházíme zde žádný „zastřešující“ kompoziční systém, v jejich průběhu dochází k volnému střídání či kombinování hudebních ploch a jsou zdůrazňovány akustické kvality využitého tónového materiálu. Součinnost uvedených atributů vytváří zvláštní druh „hudebního uspořádání“, které označuji termínem rhizomatická forma (v návaznosti na koncept rhizomu Gillesa Deleuze a Félixe Guattariho). Ve své práci se nejprve zabývám Feldmanovými vlastními texty a současným stavem bádání. Následně nastiňuji postavení tohoto skladatele v kontextu poválečné hudební avantgardy („newyorská škola“, Anton Webern, Pierre Boulez a Karlheinz Stockhausen, musique informelle). Hlavní část textu tvoří kapitola o rhizomatické formě; před diskuzí tohoto pojmu se věnuji příbuzným tématům: kompoziční a akustická realita, diference a opakování, rychlost a intenzita. Své poznatky se neustále snažím dávat do souvislosti s Feldmanovými ranými skladbami (např. Intermission 5 a 6). Na vhodných místech rovněž srovnávám skladatelův přístup k hudební struktuře s postupy a technikami abstraktních expresionistů (např. Mark Rothko či Jackson Pollock) a spisovatelů jako Samuel Beckett a Franz Kafka. V návaznosti na koncept rhizomatické formy se pokouším analyzovat Feldmanovu kompozici Patterns in a Chromatic Field pro violoncello a klavír.
Tektonika hudby 20. a 21. století z pohledu komplexní analýzy hudební struktury
Krejča, Tomáš ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
Abstrakt Tato disertační práce se snaží o systematické uchopení málo reflektovaného fenoménu tektoniky. Jejím cílem je zmapovat podobu tektoniky jako dynamického strukturačního procesu se zaměřením na hudební struktury hudby 20. a 21. století. Práce vykresluje tektoniku jako komplexní nástroj artikulace hudebního a obecně zvukového materiálu. Reflektuje dosavadní stav bádání na domácím poli a přináší i dílčí pohledy ze světa, kde však naráží na terminologickou odlišnost a praktickou neexistenci tektoniky jako termínu ani jako hudebněvědního oboru či disciplíny. Tektonika jako systematicky pojatá disciplína reflektující tektoniku jako fenomén je tak do jisté míry českým (československým) specifikem. V rámci vlastní koncepce tektoniky soudobé hudby je v disertaci předloženo tektonické schéma obecného strukturačního procesu. Je vymezena struktura jako systém, definovány a popsány jsou některé tektonické funkce a principy. Práce, ačkoli se o to poctivě snaží, nemá ambici být komplexním, úplným a systematicky precizovaným konceptem tektoniky. Z hlediska variability, proměnlivosti a neustálého vývoje hudebního jazyka, jehož je tektonika organickou součástí, a jenž artikuluje a zkoumá jím být ani nemůže. Přesto věříme, že tato práce bude užitečným vhledem a možným úvodem k bližšímu zkoumání tektoniky jako klíčového fenoménu strukturace hudební látky.
Dějiny české hudební teorie do počátku 20. století
Hruška, Viktor ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; TICHÝ, Vladimír (oponent)
Práce sestává ze dvou částí: přehledu dějin české hudební teorie od doby Karla IV. do počátku 20. století a z témat vlastního původního výzkumu. Tato druhá část obsahuje tři studie publikované během doktorského studia. První slouží jako pracovní verze předmluvy k připravovanému vydání Rybových Počátečních a všeobecných základů ke všemu umění hudebnému. Druhá se zabývá opětovným objevením nejstarší učebnice harmonie v českém jazyce. Třetí mapuje vznik české hudební akustiky v 19. století.
Analytická řešení dvojrozměrné Schrödingerovy rovnice
Tichý, Vladimír ; Skála, Lubomír (vedoucí práce) ; Šťovíček, Pavel (oponent) ; Mančal, Tomáš (oponent)
Dizertační práce se zabývá hledáním metody pro analytické řešení dvojrozměrné Schrödingerovy rovnice v případech, kdy ji není možné řešit separací souřadnic. Výsledky jsou aplikovány na Schrödingerovu rovnici s potenciálem tvaru kvartického polynomu, tvaru sextického polynomu a tvaru kvartického Morseho potenciálu. V těchto případech byly nalezeny analytické formule pro vlnové funkce základního stavu a příslušnou hodnotu energie. Pro specifickou třídu potenciálů typu kvartického polynomu se podařilo najít i analytickou formuli pro vlnovou funkci jednoho excitovaného stavu a odpovídající energii.
Současná podoba výuky harmonie na středoškolském stupni.
Andělová, Aneta ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KVĚCH, Otomar (oponent)
Práce se zabývá srovnáním výuky harmonie na třech různých typech středních škol. Nejprve je zaměřena více prakticky, kde je popsána charakteristika jednotlivých škol, včetně jejich stručné historie, charakteristiky a výuky harmonie. Dále se věnuje analýze náslechových hodin harmonie na jednotlivých typech škol. Přechod mezi praktickou a teoretickou částí tvoří dotazníky pro studenty a vyučující a jejich vyhodnocení. Kapitola se nejprve zaměřuje na vyhodnocení každé školy jednotlivě a následně vyhodnocuje celkový stav výuky harmonie na těchto školách. Do teoretické části jsou zařazeny informace o pojmu harmonie v několika českých publikacích a následně také má vlastní definice. Závěrečná kapitola patří návrhu vlastní struktury výuky harmonie, ve které jsou systematicky popsána a okomentována jednotlivá témata klasicko-romantické harmonie.
Monitoring a měření energetických veličin na vodárenských objektech
Hála, Tomáš ; Pavelka, Tomáš (oponent) ; Tichý, Vladimír (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá řešením konkrétního problému z oblasti Smart meteringu. Cílem této práce je navrhnout inovaci měření spotřeby elektrické energie na rozlehlých objektech vodáren, které spravuje Vodárenská a.s. divize Brno venkov. Tato práce obsahuje analýzu současného stavu odečtu z elelektroměrů a výhled na jeho optimalizaci. Dále práce obsahuje rešerši na téma smart metering, která obsahuje popis jednotlivých vrstev systému dálkového odečtu z elektroměrů. Druhá polovina této práce zahrnuje návrh konkrétních přístrojů, topologie odečtové sítě a ekonomickou analýzu. Ta porovnává náklady spojené s realizací projektu s možnými úsporami a pomocí zvolených finančních matematických metod hodnotí ekonomickou efektivnost investice.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÝ, Vlastimil
3 Tichý, Vladimír
7 Tichý, Vojtěch
6 Tichý, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.