Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ
Tůmová, Dana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Diplomová práce "Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni základní školy" pojednává o využití metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka v pátém ročníku základní školy. Cílem práce je prozkoumat, jaké možnosti dává využívání postupů programu RWCT ve výuce českému jazyku na 1. stupni základní školy. Jedním z klíčových cílů je sestavení uceleného materiálu pro výuku českého jazyka v pátém ročníku základní školy, jež je založen na metodách kritického myšlení, díky nimž si žáci osvojují nové učivo, ale také rozvíjejí čtenářskou gramotnost. Sborník demonstruje použitelnost metod kritického myšlení ve vyučování na konkrétních příkladech. Na základě reflexí posuzuji možnosti, které dává program RWCT výuce českému jazyku v pátém ročníku základní školy. Klíčová slova Učitel v primární škole, současné pojetí výuky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, program RWCT, kritické myšlení, model E - U - R, metody kritického myšlení, český jazyk a literatura.
Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni ZŠ
Tůmová, Dana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Diplomová práce "Postupy programu RWCT ve výuce českého jazyka a literatury na 1. stupni základní školy" pojednává o využití metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka v pátém ročníku základní školy. Cílem práce je prozkoumat, jaké možnosti dává využívání postupů programu RWCT ve výuce českému jazyku na 1. stupni základní školy. Jedním z klíčových cílů je sestavení uceleného materiálu pro výuku českého jazyka v pátém ročníku základní školy, jež je založen na metodách kritického myšlení, díky nimž si žáci osvojují nové učivo, ale také rozvíjejí čtenářskou gramotnost. Sborník demonstruje použitelnost metod kritického myšlení ve vyučování na konkrétních příkladech. Na základě reflexí posuzuji možnosti, které dává program RWCT výuce českému jazyku v pátém ročníku základní školy. Klíčová slova Učitel v primární škole, současné pojetí výuky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, program RWCT, kritické myšlení, model E - U - R, metody kritického myšlení, český jazyk a literatura.
Zdravotně sociální problematika péče o chrup seniorů v Domě seniorů- domově důchodců v Pacově
TŮMOVÁ, Dana
Stárnutí chrupu a s tím přicházející potíže jsou očekávány a přijímány jako přirozená součást stáří. Následky nevhodné péče o chrup, zanedbávání péče o chrup, nedostatečná informovanost spolu s přirozeným procesem involuce, zhoršením fyzického i psychického stavu však způsobují celou řadu obtíží výrazně ovlivňující kvalitu života. Nejde jen o zdravotní obtíže, ale i poruchy mluvení a artikulace, poruchy v příjmu potravy, nepříznivý estetický efekt a následný sociální dopad. Jde o téma, které je takřka opomíjeno, přestože představuje významný aspekt v životě člověka. Náplní teoretické části práce jsou důsledky demografického stárnutí, kapitoly o orálním zdraví seniorů a oddíly věnované popisu zařízení, kde probíhala výzkumná činnost. Cílem práce bylo vyhodnocení zdravotně sociální problematiky péče o chrup seniorů v Domě seniorů {--} domově důchodců v Pacově. Zaměřila jsem se na subjektivní pohled seniorů na tuto problematiku. V bakalářské práci byla použita metoda kvantitativního výzkumu, technikou sběru dat byl řízený dotazník. Výsledky výzkumu byly zpracovány do grafů a tabulek. Cíl byl naplněn, získání dat proběhlo bez obtíží, dotazníkové šetření bylo časově náročnější vzhledem k specifikům cílové skupiny. K částečné objektivizaci získaných informací byla použita technika obsahové analýzy dat. Obě negativně postavené hypotézy byly potvrzeny, i když v menší než předpokládané míře. H1 Stav chrupu seniorů v Domě seniorů {--} domově důchodců v Pacově ovlivňuje kvalitu jejich života negativním způsobem. H2 Současný systém péče o chrup seniorů v Domě seniorů {--} domově důchodců v Pacově neodpovídá jejich opravdové potřebě z hlediska kvality života. Svou práci chápu jako indikátor kvality péče o institucionalizované seniory, jehož výsledky povedou k zlepšování úrovně péče jak v tomto konkrétním zařízení, tak k obeznámení odborné veřejnosti o široké problematice tohoto tématu.

Viz též: podobná jména autorů
4 TŮMOVÁ, Dana
1 TŮMOVÁ, Diana
2 Tůmová, Daniela
3 Tůmová, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.