Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tanec a móda
Orszulik, Eduard Adam ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
Loutky na pokraji viditelnosti
Migač, Dominik ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V této práci bych se chtěl věnovat úvahám o mém autorském představení µSputnik na kterém jsem pracoval od března 2015 do ledna 2016. Inspiruje historickými událostmi studené války. Dotknu se i předešlého projektu MicroDěj“ (2014) které předcházelo. Také se chci psát o divadelním prostoru „MicroMikro“ do kterého je µSputnik koncipován. Jak MicroMikro tak µSputnik vznikali současně, pojednávání o vzniku těchto věcí se tedy budou prolínat. Bude se jednat o znikaných samotných myšlenkách, dramatizaci příběhu, technické řešení, výrobu, ale i problematiku střídání diváku, zkoušení, propagace a grantů. Zhodnotím, co mi práce přinesla a jak budu postupovat jinak v budoucích projektech. Dále bych se chtěl věnovat loutkám na hranici viditelnosti obecně a dílům jiných autorů. Probrat nejen formát, který jsem zvolil já ale i jiné pohledy do mikro světa.
Zobrazení smrti v evropském loutkovém divadle v posledních padesátu letech
Hásková, Marie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat výskyt personifikované smrti v evropském umění, poukázat na zobrazení smrti v několika českých a zahraničních loutkových inscenacích a přiblížit proces tvorby vlastní autorské inscenace MORS PICTUS. Bakalářská práce je členěna na dva větší textové celky a obrazovou přílohu. První část textu - teoretická - se dotýká původu personifikace smrti v evropské kultuře. V jejím úvodu se snažím nastínit historii zobrazování smrti v umění, a jak byla vnímána v různých časových obdobích: od antiky přes středověk, renesanci, baroko až po XX. století a současnost. Následuje kapitola o zobrazení smrti v loutkovém divadle. V závěru teoretické části se věnuji konkrétním loutkovým inscenacím a způsobu, jak je v nich smrt zobrazena. V druhé – praktické - části textu se zabývám svou autorskou inscenací MORS PICTUS, která s tématem bakalářské práce souvisí, a pohnutkami, které mě vedly k tomu na inscenaci pracovat, co mne inspirovalo, jak jsem postupovala při navrhování výpravy, v jaké fázi příprav se inscenace nachází a co od ní očekávám.
Téma strachu v tvorbě pro děti
Lenártová, Andrea ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Diplomová práca rieši tvorbu pre deti, v ktorej figuruje strach buď ako výchovný, alebo ako zábavný aspekt. Cieľom je nájsť v tvorbe pre deti tieto aspekty a zhodnotiť ich vplyvy a dopady. Zaoberá sa porovnaním týchto dvoch aspektov. Zvolený problém je riešený skrz časté úvahy autorky, založenými na jej zážitkoch z detstva, prípadne na skúsenostiach získaných pri práci s deťmi. Analyzuje tvorbu pre deti ako takú a taktiež pocity strachu a úzkosti. Práca poskytuje možnosť zoznámiť sa s netradičnou tvorbou pre deti. Zistením je, že tvorba pre najmenších musí byť flexibilná viac než tá pre dospelých. Nie vždy sa to vo výsledku stretáva s porozumením. Táto práca môže pomôcť začínajúcim autorom tvorby pre deti zorientovať sa v tejto problematike a inšpirovať ich. Súčasťou je aj autorkina reflexia vlastného umeleckého výkonu a jednotlivých momentov praktickej realizácie, prostredníctvom ktorých sa autorka snaží doplniť teoretické prístupy. V texte práce sa nachádza aj fotografická príloha, na konci práce textová príloha. Časťou práce je aj disk CD-R, na ktorom sú záznamy niektorých v texte spomínaných inscenácií.
Kresba + jeviště
Bartůňková, Tereza ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své diplomové práci zužuji téma ilustrace ve vztahu ke scénografii, popsané v mé bakalářské práci, na téma kresby v performativním umění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části si kladu za cíl definovat stěžejní pojmy pro zvolené téma. Následně je zasazuji do divadelního kontextu, nastiňuji historický vývoj užití kresby v performativním umění a uvádím současné příklady z oboru. V rámci této části zmiňuji některá konkrétní díla, umělce a umělecké skupiny, které se těmito výrazovými prostředky zabývali či zabývají. Druhou částí práce je pak reflexe vlastní praktické tvorby, která vznikla za dobu mého magisterského studia. Pomocí svých zkušeností a poznatků se zde pokouším podložit tvrzení z části teoretické.
Jelen a stvoření světa
Hernández Díaz, Fortuna Eugenia ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce je úvahou nad třemi projekty seskupenými pod jménem Modrý jelen, jehož osami jsou huicholský mýtus stvoření světa a putování. Počínaje těmito dvěma řádky autorka zkoumá výše zmíněné projekty, a bude protkávát příběh o pouti, jako umělecké metody, s využitím mýtů jako zdroje inspirace a se zásahem do krajiny.
Jeden nebo dva scénografové
Brejcha, Jan ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Práce se pokouší srovnat a zhodnotit zkušenosti autora z průběhu magisterského studia. Na vybraných šesti inscenacích srovnává tři typy divadelních představení – divadlo velké scény (představení Plné ruce revoluce a Cejch), divadlo loutkové scény (představení Slzy ošlehaných mužů a Frankenstein) a autorské divadlo (představení Proroctví severoamerických indiánů a Cern). Zkoumá jejich specifika, výhody a nevýhody.
Proměna kostýmu od konvence k experimentu
Nguyenová, Ha Thanh ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zabývám tématem odklonu kostýmu od základní funkce habitus. Zmiňuji historické epochy a zlomy, které posunuly hranice kostýmního výtvarnictví dál a předurčily tak vývoj směrů, kterými se kostým může dále odebírat. Poukazuji na jeho úlohu v akční scénografii. Ke všem kategoriím uvádím příklady tvorby výtvarníků, kteří v tomto oboru pracovali. Dále velkou pozornost věnuji kapitole o inovativních materiálech a technologiích, které mohou být pro kostýmní tvorbu přínosné. V praktické části se odkazuji na magisterský projekt, hru Pěnu dní (Boris Vian) a její realizaci. V neposlední řadě uvádím některé vlastní projekty v rámci tanečních představení a v nich použité zajímavé principy technologického řešení kostýmů.
Scénografie a její dramaturgické aspekty
Vydarená, Tereza ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
SCÉNOGRAFIE A JEJÍ DRAMATURGICKÉ ASPEKTY rozebírá principy autorského výtvarného vyjádření na základě dramaturgického myšlení. To se vedle vizuálního komponentu stává jedním z prvotních konstitučních prvků v procesu tvorby autorského výtvarného představení. Jde o průběh vzniku jevištního tvaru, kdy se obraz stává "vypravěčem děje" a instalace "mezníkem mezi obrazem a divadelním představením." Praktická část se zabývá výtvarným autorským představením 4 měsíce Osla a představením Bar ve Folies, které vychází z divadelní práce s lidmi s mentálním postižením. Zde uvedu možnosti dramaturgického myšlení v praxi, a to opět v průběhu zrodu autorského výtvarného představení.
Prvky rituálu v autorském divadle
Silich, Sviatlana ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat prvky rituálů v autorském výtvarném divadle. Vysvětlím výběr tématu, můj vztah k němu a jeho propojení s rituálem. Zanalyzuji dva vlastní realizované projekty, ve kterých se objevuje téma smrti a prvky rituálu. Krátce popíšu, jak jsem na téma pohřbů přišla a jaké byli zdroje inspirace. Jednotlivé kapitoly věnují tvorbě umělců, kteří mne zvlášť inspirovali k vytvoření Styx. Zamyslím se nad souvislostmi mezi vlastní tvorbou a například divadelní teorií Antonina Artauda či jiných umělců (Paradžanov, AKHE, Jodorowsky). V první části vysvětlím výběr tématu a inspirační zdroje, budu se krátce zabývat definicí rituálu a jak s tím souvisí - sleď pod kožichem. Dál je text práce rozdělen do dvou částí - experiment s průvodem a realizace ve fotokomoře V části Čtyři rozplynutí. Průvod krátce popíšu, jak to nedopadlo. V další části je popis hledání prostoru, praktické přípravy, zkoušení a realizaci rituálů ve fotokomoře, výběru jednotlivých složek, a průběh představeni. V závěru se snažím shrnout dosažené zkušenosti a výsledky, a reflektuji, jaké nové možnosti tvorby se mi otevřely. V obrazové příloze jsou fotografie průběhu příprav a výsledných inscenací i analogie s inspiračními zdroji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.