Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generování a detekce barevných markerů pro rozšířenou realitu
Beťko, Peter ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na výzkum v oblasti použití uniformních polí markerů pro rozšířenou realitu a doplňuje ho o možnost generování barevných polí markerů založených na obrazové předloze. Práce popisuje základy rozšířené reality a detailně vysvětluje postupy z článku Uniform Marker Fields. Dále je představen program na generování barevných polí markerů a nástroj na jejich detekci a vyhodnocení úspěšnosti. Práce dále prezentuje studii stálosti barev v procesu tisku a snímání. Tato studie byla vytvořena nad rámec zadání práce a získané poznatky mohou být použity i v obecnějších aplikacích využívajících barvu na kódování informace. Na závěr je popsáno začlenění poznatků do programu na generování polí markerů a z toho plynoucí zvýšení úspěšnosti detekce.
Real-time camera pose estimation for augmented reality
Szentandrási, István ; Slavík,, Pavel (oponent) ; Liarokapis,, Fotis (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Fiduciary markers form the base for camera pose estimation for many Augmented Reality applications, when a fast and robust solution is required. In this thesis an efficient marker-based camera pose estimation is outlined for Uniform Marker Fields with several real-world applications. The proposed algorithm is highly efficient and works in real time even on multiple platforms, including mid-range smartphones. On-screen markers are used to establish relative pose between devices for task-migration and information reaccess. In movie production, the described camera pose estimation as part of the chromakeying process, provides content creators real-time preview. Results show that the described detection algorithm performs comparably to other marker-based methods and it is several times faster. The implemented applications provide viable - cheaper and faster - alternative to existing solutions.
Interaktivní segmentace popředí/pozadí na mobilním telefonu
Studený, Petr ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá technikami pro interaktivní segmentaci popředí a pozadí na mobilních zařízeních. Cílem je nalézt nebo vytvořit vhodné metody pro oddělení uživatelem označeného objektu od pozadí. V úvahu je brána zejména rychlost segmentace a kvalita výstupu. Jsou popsány principy již existujících metod pro interaktivní segmentaci, je diskutováno jejich využití na mobilních zařízeních. Je navržena a implementována vlastní metoda velmi rychlé segmentace použitá pro náhled z kamery mobilního zařízení v reálném čase.
Rozšířená realita nad obrazem ze stacionární kamery
Lagová, Lenka ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby aplikací rozšířené reality. Jsou zde popsány typy rozšířených realit, problémy spojené s tvorbou aplikací tohoto druhu. Dále je popsán způsob detekce pohybujících se objektů ze záznamů ze stacionární kamery. Práce se zabývá kalibrací kamery ze znalosti geometrie scény. Součástí práce je implementace editoru scény pro stanovení geometrie scény ve videu. Rozšířená realita je zde zastoupena fyzikální simulací, kdy objekty virtuální reality reagují s detekovanými objekty a s objekty popsanými editorem scény.
Context-aware filtr notifikací pro Android
Jaklovský, Samuel ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Szentandrási, István (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit aplikaci pro zařízení s operačním systémem Android, která na základe získaného kontextu určí uživatelský profil a následně aplikuje zvukové nastavení, které pro tento profil uživatel předem definoval. V práci je popsaná teorie a návrh uživatelského rozhraní, které bylo implementováno jako funkční aplikace. Aplikace využívá pro určování uživatelských profilů Naive Bayes klasifikátor a rozhodovací strom. Funkcionalita aplikace byla úspěšně otestována dvaceti uživateli. Hodnocení v dotaznících se v průměru pohybovalo kolem osm a půl bodu z deseti maximálně možných. Tyhle výsledky je možno považovat za úspěšné.
Mobilní aplikace s predikcemi výsledků e-Sports utkání
Věčorek, David ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
E-Sports, neboli kompetitivní hraní počítačových her, prošlo v~posledních letech značným rozvojem. Profesionální hráči a týmy se pravidelně utkávají na turnajích, které sledují až~statisíce diváků, a vítězové si odnášejí výhry v~řádech milionů dolarů. Rozvíjí se video-přenosy z~těchto akcí a v~poslední době i kurzové sázení na e-Sports zápasy. Hlavním cílem této práce bylo vytvořit mobilní aplikaci pro operační systém Android, která si klade za cíl využít tohoto rozvoje e-Sports a vytvořit službu poskytování predikcí výsledků zápasů, podobnou jako existují u~běžných sportů. Výsledná aplikace přijímá predikce výsledků utkání pomocí služby Google Cloud Messaging a informuje uživatele o~jejich přijetí pomocí Android notifikací. Predikce ukládá na zařízení do SQLite databáze a umožňuje jejich zpětné zobrazení, procházení a filtrování. Po skončení jednotlivých zápasů zobrazuje jejich výsledek v~porovnání s~predikcemi a počítá bilanci těchto predikcí. Uživateli umožňuje zobrazit informace o~jeho předplatných a predikce, které pod ně spadají. Aplikace byla vytvořena ve vývojovém prostředí Android Studio podle směrnic pro material design. Byla otestována a odladěna na několika zařízeních od různých výrobců a s~různými verzemi operačního systému Android a následně byla umístěna na Google Play pro otevřené beta-testování. Do budoucna je naplánována její propagace mezi uživateli služby poskytování predikcí výsledků e-Sports utkání.
Převod PPTX do HTML
Vilímek, Hynek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Program PowerPoint je excelentní nástroj sloužící k vytváření prezentací a lidé jsou na něj zvyklí. Jeho nevýhodami jsou jeho absence na některých počítačích a jeho existence v mnoha verzích. Webový prohlížec však tyto nevýhody nemá. Tato práce se snaží využít webové prohlížeče jako programu, který umožní zobrazit PowerPointové prezentace. Díky internetu může mí tato práce široké možnosti použití. Výsledkem práce je webová aplikace, která umožňuje nahrát a spustit PowerPointovou prezentaci. Aplikace umožňuje přepínaní mezi snímky a přepínání prezentace do celoobrazového módu. Výsledné snímky jsou velice podobné originálním snímkům a vytvořené řešení umožňuje zobrazit text, zvuk a video se základními možnosti úprav.
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je detekce popředí a pozadí v obrazu, anglicky označováno jako image matting, a to s minimálním uživatelským vstupem pomocí trimap. Rozpoznání popředí obrazu je využíváno při kompozici fotografií nebo při výrobě koláží. Cílem práce je aplikovat vhodné algoritmy. V  tomto případě je použito A Global sampling matting v Android aplikaci. Hlavním výsledkem je jednoduchá intuitivní aplikace, se kterou je možné snadno vytvářet kreativní virální fotografie. K vývoji aplikace je přistupováno agilním způsobem a již od počátku byla veřejně k dispozici jako minimální produkt v otevřené alfa fázi na Google Play, později uvolněna do produkce. Přínosem práce je optimalizace uvedeného algoritmu pro mobilní zařízení a také paralelizace algoritmu na GPU, společně s veřejně dostupnou aplikací.
Aplikace pro úpravu obrazu z kamery pro Android
Bělehrádek, Stanislav ; Szentandrási, István (oponent) ; Behúň, Kamil (vedoucí práce)
V této práci je řešena tvorba aplikace pro úpravu obrazu z kamery na operační systém Android. Cílem bylo prostudovat možnosti úpravy obrazu, možnosti tvorby aplikací na platformě Android a následně zjištěné informace použít při vývoji samotné aplikace. Zvolený problém je řešen vytvořením frameworku na platformu Android pro úpravu obrazu a následným použitím frameworku při vývoji samotné aplikaci. Framework je založen na knihovně OpenCV a poskytuje vizuální komponenty užitečné při tvorbě GUI aplikace. Vytvořená aplikace poskytuje navíc oproti podobným dostupným aplikacím možnost vytvoření vlastního efektu skládáním filtrů dostupných v knihovně OpenCV.  Výstupem je samotná aplikace a plakát demonstrující její funkci. Dalším výstupem je framework usnadňující vývoj aplikací upravující obraz z kamery na operační systém Android. Součástí frameworku je také dokumentace včetně návodu k použití.
Náhrada QR kódů barevnými maticemi
Moc, Filip ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou nového barevného kódu pro ukládání digitálních dat do obrazu. V této zprávě naleznete informace o souvisejících existujících technologiích včetně některých existujících kódů. Dále je zde návrh nového kódu s jeho postupným vylepšováním. Popsán je způsob generování i rozpoznávání tohoto kódu. A na konci jsou výsledky experimentů, které demonstrují vydaření celé práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.