Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Resilience u žáků středních škol
Morar, Mykyta ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Předložená práce se v teoretické části zabývá definicí resilience (psychické odolnosti), různým pojetím resilience s důrazem na sociální zdroje, adolescenty a jejich resiliencí. Ve výzkumném šetření byl použit validizovaný dotazník CYRM a otevřené otázky. Empirická část je zaměřena na verifikaci dvou hlavních hypotéz a zodpovězení tří otevřených otázek. V kvantitativní části první hypotéza zní: Ženy získávají více sociálních zdrojů než muži. U druhé hypotézy se verifikovalo, jestli studenti prvních ročníků získávají více sociálních zdrojů pro resilienci. V kvalitativní části se zjišťovalo, jaké strategie adolescenti preferují při řešení stresogenních situací, jaké jsou jejich hlavní stresogenní příčiny a na koho se obracejí v stresogenní situaci. Klíčová slova: Resilience, psychická odolnost, sociální zdroje, stresogenní situace, adolescence, CYRM dotazník.
Analýza sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škoe se speciálním zaměřením
Pokorná, Jitka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
V teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných...
Vybrané rodinné tradice a zvyky u slovenských Romů
Krůzová, Gabriela ; Syslová, Hana (vedoucí práce) ; Gebelt, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis základních rodinných tradic a zvyků u slovenských Romů, žijících usedlým způsobem života.
Problematika vzdělávání Romů
Ropek, Pavel ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Ústředním cílem této práce je dokázat nebo vyvrátit, že vztah romského etnika ke vzdělávání a vzdělávacím institucím je negativní a současně vymezit faktory, které mají na tuto skutečnost vliv. Za dopad této skutečnosti pak lze považovat současnou špatnou situaci v problematice vzdělávání Romů. Tento cíl jsem se rozhodl doložit dvojí cestou. První je srovnávací výzkum mezi učiteli dvou základních škol. Pomocí dotazníků jsem zjišťoval jejich názor, který by mi stanovený cíl podložil nebo vyvrátil. Vedlejším zájmem při tomto výzkumu bylo doložit zda na počet romských žáků ve škole má vliv umístění a současně zda-li se tento vliv promítá i do názorového spektra oslovených pedagogů. Druhou cestou byl výzkum provedený v jedné lokalitě. Mezi učiteli speciální základní školy a uvnitř romské komunity. Zde jsem se opět formou dotazníků rozhodl získat nezbytně nutné informace. Tato kapitola zpracovává problematiku vzdělávání Romů z pohledu učitelů i samotných Romů. Touto formou jsem do své práce zahrnul i názory zástupců romského etnika.
Tradiční víra Romů
Navrátil, Pavel ; Syslová, Hana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat dosud zachovalé náboženské praktiky a rituály u Romů ve zkoumaných oblastech. Jedná se zejména o Servika Roma a Vlachika Roma.
Vývoj romské populace se zaměřením na teenageri
Lovašová, Nikola ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poukázat na vývojové změny, kterými prochází teeanageři romské populace pod vlivem majoritní společnosti a které identické znaky u nich neustále přetrvávají. V úvodní části se práce zabývá původem Romů. Jde o historické poznatky, které dodnes ovlivňují postavení Romů a postoje většinové populace. Práce se dále teoreticky i prakticky zaměřuje na interakci majoritní společnosti a romské minority, která vychází ze sociokulturních odlišností obou skupin. Tato práce prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření podává objektivní pohled Romů i majority na společné soužití ve společnosti.
Romské dítě ve výchovně - vzdělávacím procesu
Přibylová, Petra ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Romské dítě ve výchovně-vzdělávacím procesu si klade za cíl popsat specifika romského žáka ve vztahu k jeho výchově a vzdělávání v porovnání s dětmi z majoritní společnosti. V první části se práce věnuje historii romského etnika a její vliv na současné postavení Romů ve společnosti. V další části popisuje výchovu a vzdělávání romských dětí jak v rodinách, tak ve školním prostředí, a snaží se pojmenovat možné překážky, které zabraňují úspěšné integraci romských dětí mezi své české spolužáky. V závěru práce, v praktické části, je rozebrána vlastní zkušenost práce s romským žákem v konfrontaci s teoretickými poznatky popsanými v první části práce.
Domovnictví ve vybraných sociálně vyloučených lokalitách
Ledinská, Silvie ; Syslová, Hana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Domovnictví ve vybraných sociálně vyloučených lokalitách Silvie Ledinská Bakalářská práce "Domovnictví ve vybraných sociálně vyloučených lokalitách" pojednává o problematice sociálně vyloučených lokalit a o inkluzivním nástroji domovnictví, sledovaném ve třech takových lokalitách. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část vysvětluje kontext sociálně vyloučených lokalit. Uvádí znaky vyloučených lokalit a procesy jejich vzniku. Pozornost zde věnuje také diskriminaci z důvodu etnicity jako jedné z příčin sociálního vyloučení. Dále jsou zde v souvislosti s vyloučenými lokalitami uvedeny kompetence úřadů a existující inkluzivní nástroje, a to jak na centrálně správní úrovni, tak i na úrovni místních samospráv. V závěru obecné části jsou uvedeny konkrétní oblasti, které zasazují domovnictví do kontextu a pomáhají uchopit smysl nástroje domovnictví. Druhá část je zaměřená prakticky. Vysvětluje mechanismy domovnictví a popisuje konkrétní příklady jeho fungování ve třech vybraných lokalitách - Kadani, Kolíně a Českém Krumlově. Autorka zde krátce charakterizuje konkrétní vyloučenou lokalitu a popisuje nástroj domovnictví, jeho vznik, účel a dopad. Nakonec jsou popsané formy domovnictví porovnány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.