Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komentovaný překlad: část in Erving Goffman, Asylums. Anchor Books 1961. S. 15-30.
Syrovátková, Tereza ; Kalivodová, Eva (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části: překlad úryvku z publikace amerického sociologa Ervinga Goffmana Asylums vydané v roce 1961. Tato kniha se věnuje tématu tzv. totálních institucí, jejich chovancům, personálu a vzájemnému vztahu těchto dvou sociálních skupin. Na překlad navazuje komentář, který zahrnuje překladatelskou analýzu výchozího textu na základě modelu Christiane Nordové, popis zvolené překladatelské strategie, souhrn hlavních překladatelských problémů a v neposlední řadě rovněž posuny, k nimž v procesu translace došlo.
Celoživotní vzdělávání zdravotních sester ve veřejněpolitické perspektivě
Syrovátková, Tereza ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu celoživotního vzdělávání zdravotních sester z pohledu veřejné politiky. Text sleduje dvě vzájemně propojené linie. Na jedné straně se zaměřuje na zdravotní sestry jakožto aktéra s určitými motivacemi, strategiemi i postoji. Na straně druhé tato práce zkoumá systém celoživotního vzdělávání zdravotních sester v ČR z hlediska okolností a důvodů jeho vzniku, nefunkčních prvků a budoucích výzev. Tyto dvě dimenze na sebe vzájemně působí. Od celoživotního vzdělávání jako veřejněpolitického nástroje jsou očekávány určité výsledky, stejně tak je předpokládána angažovanost sester v procesu formulování tohoto opatření. Tyto očekávané vlivy jsou v práci konfrontovány s realitou. Na základě kvalitativního šetření mezi zdravotními sestrami a experty v oblasti jejich celoživotního vzdělávání práce dochází k závěru, že stávající nastavení celoživotního vzdělávání neodpovídá profesním (nízká relevance a kvalita vzdělávání) ani osobním (finanční a časová zátěž) potřebám zdravotních sester. Aby mohlo dojít ke změně tohoto systému, musí se zdravotní sestry intenzivněji zapojit do procesu tvorby politiky, což se v současnosti neděje. K posílení politické participace sester by mohlo přispět právě i celoživotní vzdělávání. Ve studované problematice se tak projevuje určité zacyklení....
Komentovaný překlad: část in Erving Goffman, Asylums. Anchor Books 1961. S. 15-30.
Syrovátková, Tereza ; Kalivodová, Eva (vedoucí práce) ; Mraček, David (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části: překlad úryvku z publikace amerického sociologa Ervinga Goffmana Asylums vydané v roce 1961. Tato kniha se věnuje tématu tzv. totálních institucí, jejich chovancům, personálu a vzájemnému vztahu těchto dvou sociálních skupin. Na překlad navazuje komentář, který zahrnuje překladatelskou analýzu výchozího textu na základě modelu Christiane Nordové, popis zvolené překladatelské strategie, souhrn hlavních překladatelských problémů a v neposlední řadě rovněž posuny, k nimž v procesu translace došlo.
Vzdělávání těžce zdravotně postižených
Syrovátková, Tereza ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na otázku vzdělávání zdravotně postižených dětí, možnost jejich začlenění do většinové společnosti a přijetí speciální školy jako dočasně přípustné alternativy na cestě k plné integraci. Práce pomocí kvalitativní případové studie ověřuje myšlenku Toma Schmida, že i speciální škola může být pro děti s kombinací handicapů vhodnou možností vzdělávání v případě, že není goffmanovskou totální institucí, plní sociální funkce školy a respektuje individualitu žáka včetně přijetí jeho postižení jako součásti osobnosti. Práce vymezuje základní funkce školy, definuje postiženého a jeho možnosti ve vzdělání, popisuje hodnotový přístup majority k postižením a vysvětluje totální instituci v pojetí E. Goffmana i novějších autorů. Studie na základě zúčastněného pozorování, rozhovorů a analýzy oficiálních dokumentů školy interpretuje totálnost instituce ve vztahu k její uzavřenosti, kterou vybraná speciální škola nedemonstruje fyzickými bariérami v duchu konceptu E. Goffmana, ale své chovance k sobě připoutává jinými prostředky. Práce dále vztahuje výzkumná zjištění k otázce integrace a snaží se rozvést Schmidovy podmínky přípustnosti speciální školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.