Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměny transformativního učení
Kroftová, Barbora ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na teorii transformativního učení dospělých Jacka Mezirowa, její hlavní myšlenkové opory, vývoj a recepci v mezinárodním andragogickém myšlení. Cílem práce je analyzovat teorii transformativního učení a vývoj hlavního proudu pojímání transformativního učení od jejího vzniku do současnosti. Pomocí bibliometrické analýzy a obsahové analýzy vybraných mezinárodních recenzovaných časopisů International Journal of Lifelong Education, Adult Education Quarterly, Studies in the Education of Adults a European Journal for Research on the Education and Learning of Adults je v empirickém šetření následně analyzován vývoj pojímání transformativního učení v rámci jejich posledních pěti úplných ročníků. Cílem empirického šetření je identifikovat hlavní rozvíjená témata a přístupy k využití teorie transformativního učení. Z kvantitativního hlediska je sledován vývoj počtu příspěvků k transformativnímu učení formou studií. Dále jsou sledovány podoby souhlasného rozvíjení Mezirowových myšlenek, jejich kombinace s jinými teoretickými přístupy nebo polemické přístupy. Klíčová slova: vzdělávání dospělých, teorie transformativního učení, perspektivní transformace, kritický dialog, významová perspektiva, Jack Mezirow, bibliometrická analýza, odborné časopisy
Modularizace systému rekvalifikací v České republice
Nová, Hedvika ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce je detailní rozbor současného systému rekvalifikací v České republice (legislativní úpravy, typy, formy a subjekty rekvalifikací, data o jejich využívání) a jeho možná transformace prostřednictvím modularizace, v důsledku měnících se požadavků a podmínek na trhu práce. Záměrem práce je také obsahová analýza výstupů projektu Zvyšování kvality a efektivity systému dalšího vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli (Ministerstvo práce a sociálních věcí) na základě poskytnutých zpráv z projektu, jejichž součástí je i hodnocení účastníků pilotního šetření realizace modularizovaných rekvalifikací. Práce obsahuje komparaci dosavadního systému rekvalifikací s navrhovanými změnami a zabývá se přínosem absolvování modularizovaných rekvalifikací v rámci projektu pro jeho účastníky. Klíčová slova: rekvalifikace, modularizované rekvalifikace, modularizace, profesní vzdělávání dospělých, trh práce, politika zaměstnanosti, zaměstnanost, změny na trhu práce
Komparativní analýza přístupů České republiky a Dánska ke kvalitě v dalším vzdělávání
Řeháková, Magdaléna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje přístupům České republiky a Dánska k oblastem určování a měření kvality dalšího vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a srovnat pohledy obou států na kvalitu v dalším vzdělávání. Úvodní část nejprve vymezuje základní terminologii a poté se zaměřuje na rozdílná pojetí v určování kvality vzdělávání s následným zúžením na kvalitu v dalším vzdělávání. Dále popisuje situaci ve vybraných oblastech dalšího vzdělávání České republiky a Dánska. Prezentován je historický vývoj dalšího vzdělávání doplněný o současnou situaci ohledně legislativy, poradenství, financování a participace na dalším vzdělávání. Popisná část je zakončena představením nástrojů kvality, které obě země stanovují pro vzdělávací instituce, vzdělávací programy a lektorskou činnost. Ústřední část práce se zaměřuje na styčné a odlišné znaky obou systémů a zjištění zobecňuje. Cílem komparativní analýzy je nalézt podněty pro rozvoj určování a měření kvality v dalším vzdělávání v obou zemích. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparace
Assessment centre
Friesinger, Petr ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
P edkládaná bakalá ská práce s názvem "Assessment Centre" popisuje možnosti a použití stále rozší en jší metody uplat ované p i výb ru, hodnocení a rozvoji zam stnanc . Jejím hlavním posláním je p iblížit Assessment Centre z pohledu teoretických východisek i praktických poznatk a doporu ení. Práce je rozd lena do šesti tématických kapitol, které se v nují jak p íprav , tak p edevším vlastní realizaci a následnému hodnocení spojenému s výstupy. Sou ástí jedné z kapitol je za azení této výb rové a rozvojové metody do celého komplexu inností uplat ovaných v b žné personální praxi mnoha spole ností v eské republice. Krom metody samotné se autor zmi uje také o procesu získávání a výb ru zam stnanc na základ jiných uplat ovaných metod a srovnává jejich konkrétní p ínosy a specifika. Zvláštní pozornost je v nována požadavk m na organiza ní, technické, ale p edevším personální zajišt ní akcí konaných za ú elem výb ru na ur itou pozici i hodnocení každého jednotlivého ú astníka. Ve tvrté kapitole je potom popsán proces vytvá ení modelových situací a praktických cvi ení v rámci spole nosti Winterthur R. V této spole nosti jsme je poté hojn realizovali. N kdy za ú asti externích konzultant , v tšinou však za využití pouze vlastních lidských zdroj . Bakalá ská práce obsahuje množství p íloh, které dávají nahlédnout do...
Řízení lidských zdrojů v interkulturním prostředí
Mareš, Jakub ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumat a popsat problematiku působení kultury a kulturního prostředí na člověka, zejména pak v pracovním prostředí. Jádrem práce je rozbor témat, které se týkají interkulturní komunikace, dimenzí kultury a mezinárodního řízení lidských zdrojů. Jako celek ukazují nezbytnou nutnost uznání rozdílů mezi lidmi pocházejícími z odlišných kultur. Uznání odlišnosti je základním předpokladem pro následné osvojení potřebných znalostí a dovedností, které by měly vést k většímu vzájemnému porozumění a tedy i k efektivnější práci. Výsledkem diplomové práce jsou formulace a důkazy celé řady tvrzení, které se týkají dané problematiky.
Centra sdílených služeb v oblasti řízení lidských zdrojů
Lukášková, Kamila ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Personální řízení je v současné době považováno za jednu z nejdůležitějších součástí řízení organizace a to především proto, že jejím hlavním cílem je práce s lidmi, jakožto nejdůležitějším kapitálem každé organizace. Během posledních let se personální řízení, stejně jako role a kompetence personalistů, podstatně zdokonalilo. Personální pracovníci již nejsou zodpovědní pouze za administrativní úkoly, ale také za úkoly strategické, přinášející společnosti přidanou hodnotu. Pro vysvětlení nových rolí personalistů byl v této práci použit Ulrichův model čtyř rolí. Realita se však od teorie často liší. V praxi lze najít spoustu personálních odborníků, kteří jsou plně zaneprázdněni administrativou a nezbývá jim čas na úkoly strategické. Zde se dostává do popředí koncept sdílených služeb. Odebrání administrativy personalistům by ale jako důvod pro implementaci sdílených služeb nestačil, společnosti většinou zajímají více ekonomické ukazatele, jako například snížení nákladů nebo zvýšení efektivity. Pokud jsou totiž sdílené služby implementovány úspěšně, může společnost ušetřit až 50 % svých nákladů a jsou známy příklady organizací, které tímto podstatně zvýšily efektivitu svých služeb v oblasti lidských zdrojů. Při rozhodování o implementaci sdílených služeb musí každá společnost zvážit, jaké služby do centra...
Zaměstnanecké výhody: součást personální strategie
Knákalová, Lucie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je problematika systému zaměstnaneckých výhod jako součásti personální strategie. Předmětem mého zájmu je zde především hledání pozice zaměstnaneckých výhod v celkové personální strategii a politice společnosti a popsání významu těchto zaměstnaneckých výhod pro jednotlivé články organizace. Dále definuji jednotlivé obsahy zaměstnaneckých výhod a jejich důležitost s ohledem na pracovně právní hledisko. V neposlední řadě se zaměřím na klady a zápory moderního zpLlsobu řešení správy zaměstnaneckých výhod známým pod pojmem "systém Kafetéria" a rozvedu je dále v konkrétní případové studii s návrhem zdokonalení.
Problematika zaměstnávání bývalých uživatelů návykových látek.
Veis, Štěpán ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce "Problematika zaměstnávání bývalých uživatelů návykových látek" popisuje možnosti a způsoby podpory, které jim jsou při vstupu na trh práce v současné době v České republice k dispozici. Práce je rozdělena do sedmi tématických kapitol, které se věnují současnému stavu na trhu práce s přihlédnutím ke specifické situaci bývalých uživatelů návyků návykových látek, jejich charakteristice včetně nástinu problematiky léčby závislostí, jejich uplatnitelnosti na trhu práce jak z pohledu klientů a pracovníků léčebných zařízení, tak z pohledu potenciálních zaměstnavatelů na území hlavního města Prahy. Dále se práce zabývá možnostmi hledání zaměstnání, které se bývalým uživatelům běžně nabízejí, a uvádí specifika zaměstnávání těchto lidí z hlediska legislativy. Poslední částí práce je popis projektu zaměstnávání bývalých uživatelů návykových látek, realizovaného Pracovní a sociální agenturou občanského sdružení SANANIM, z pohledu autorovy vlastní praxe.
Vzdělávání dospělých a sociální změna. Analýza vztahů a závislostí mezi změnami ve společnosti a vzděláváním
Sycha, Martin ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Machalová, Mária (oponent) ; Palán, Zdeněk (oponent)
Vše se mění. Lidská společnost není a nikdy v historii nebyla stabilní a rigidní strukturou. Naopak je strukturou dynamickou, jež se neustále vyvíjí a mění. Svět se stává stále více a více komplexním a komplikovaným. Můžeme sledovat rychlé a zásadní změny ve všech oblastech života člověka. Často se říká, že právě rychlost, diskontinuita či turbulence jsou hlavními charakteristikami současného světa a společnosti. Cílem mé práce je popsat, jak tyto změny mohou souviset s procesy vzdělávání a učení. Nakolik jsou tyto procesy závislé na sociálních změnách a naopak zda mohou být nástrojem, který další změny přináší. Na problematiku vzájemných závislostí a interdependencí mezi vzděláváním dospělých a sociálními změnami se snažím pohlížet z různých úhlů pohledu. Při zkoumání zvolené problematiky se opírám především o analýzu a komparaci aktuálních politických dokumentů týkajících se této problematiky a teoretičtěji a většinou výrazně kritičtěji zaměřených odborných andragogických, sociologických či pedagogických pramenů. Disertační práce vychází z charakteristiky sociální změny a teorií vývoje společnosti a jejích transformací. V druhé kapitole se pak v teoretické rovině zabývám otázkami oboustranného působení sociálních vlivů a vzdělávání. Rozlišuji zde čtyři odlišné přístupy, skupiny autorů a jejich...
Komparativní studie alternativní pedagogiky a vzdělávání dospělých
Erban, Ondřej ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Alternativní pedagogika a vzdělávání dospělých jsou dvě nezávislé vzdělávací disciplíny. Liší se objektem vzdělávání. Na jedné straně je vzdělávaným dítě (alternativní pedagogika), na straně druhé dospělý. Tato práce mapuje historii těchto disciplín a jejich didaktickou stránku. Obě tyto oblasti poté vzájemně konfrontuje. V první části se tato práce orientuje na popis vzniku a vývoje alternativní pedagogiky a vzdělávání dospělých, nejvýznamnějších představitelů těchto disciplín a nejrůznějších proudů a hnutí, které v jejich rámci vznikaly nebo měly na jejich vývoj významný vliv. Též se věnuje vzájemnému střetávání a prolínání těchto vzdělávacích disciplín v průběhu let. V části druhé se tato práce zabývá didaktickými principy a didaktickými metodami vzdělávání dospělých a alternativní pedagogiky. Porovnává je, zkoumá jejich podobnost a na základě tohoto srovnání nabízí názor na možnosti spolupráce těchto vzdělávacích disciplín.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.