|
Strach
Pechánková, Petra ; Svobodová, Marta (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Lešení s video-projekcí na zem galerie působí jako výzva k pohledu z toho správného úhlu, tedy z vrchního patra lešení. V instalaci jde v první řadě o kontakt diváka se situací, kterou člověk postižený akrofobií považuje za nesnesitelnou a v níž by se pravděpodobně u takového člověka dostavily závratě.
|
|
Typy identity v českém meziválečném románu pro ženy
Svobodová, Marta ; Heczková, Libuše (oponent) ; Bílek, Petr (vedoucí práce)
Pokusili jsme se ukázat, že populární literatura, nebo alespoň jeden z jejích žánrů - román pro ženy - má stabilizační společenskou funkci.37 Ve chvíli, kdy se ztratily autority církevní, posléze i obecně náboženské moci a namísto panovníka a tradičně vládnoucích vrstev se "lid" stal hlavní hybnou energií demokratického státu, musí vzniknout síla, která vytvoří protipól založeného kultu individua a tuto "masu" individuí zformuje v novou společenskou organizaci. Přestože jsme se nezabývali mocenskými strategiemi (moc foucaultovská, či moc třídní...), pokusili jsme se sledovat, jakým způsobem se v textech primárně označených jako zábavné a odpočinkové, oficiálně devalvovaných,38 ustavují určité společenské instituce, které plní strategické funkce předefinování společenské organizace.
|
|
Strach
Pechánková, Petra ; Svobodová, Marta (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Lešení s video-projekcí na zem galerie působí jako výzva k pohledu z toho správného úhlu, tedy z vrchního patra lešení. V instalaci jde v první řadě o kontakt diváka se situací, kterou člověk postižený akrofobií považuje za nesnesitelnou a v níž by se pravděpodobně u takového člověka dostavily závratě.
|
| |