Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální výchovou na středních odborných školách a učilištích k občanské participaci znevýhodněné mládeže
Römer, Lucie ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Vrabec, Norbert (oponent)
Media literacy has increasingly been becoming a prerequisite of full citizen participation. The latter has been shifting, especially among the youth, from the traditional forms towards the non-conventional ones, see for example FridaysForFuture. The possiblities and abilities to get involved in public debate are, however, not distributed equally. According to numerous studies, one of the tools to narrow the 'participation gap' may be media literacy education (MLE). This thesis presents a participatory action research exploring the possibilities of the MLE for the development of the citizen participation of disadvantaged youth. It draws especially on a three-month intervention at the vocational school in Louny. 17 students aged 17-19 participated in the study in 2019. The volume of both empirical and theoretical research in this field has been growing. However, in the context of central Europe, it is a relatively under- researched area and studies of Czech vocational schools are very scarce. The thesis is also unique in its combination of on-line and off-line activities with public citizen action of the students, and in stressing the blending of in-school and outside-school life. Among others, the research empirically tested a set of characteristics of teaching methods and concluded with a...
Instagram jako nástroj motivace? Tvorba vlastního obsahu očima vybraných českých influencerů
Juríčková, Denisa ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Cílem práce je pomoci polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jak jednotliví influenceři přistupují k tvorbě svého obsahu na Instagramu. Celkem se rozhovorů účastnilo 5 tvůrců, kteří odpovídali na 15 otázek. Tématem otázek byl mimo jiné způsob, jakým volí příspěvky, tak, aby byly motivační, jak se vyrovnávají s kritikou a jak vnímají své působení na této sociální síti. Výsledkem analýzy rozhovorů bylo zjištění, že je velmi důležité, aby zůstala tvorba autentická a tvůrce hlavně stále naplňovala. Podstatným aspektem je i uvědomění, že je potřeba sebereflexe a přijímání kritiky. Rozhovory dále potvrdily, že na Instagramu již nehraje roli dokonalost do té míry, jak to bylo v minulých letech.
Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let
Knejflová, Vendula ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Práce Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let zkoumá mediální povědomí 5 a 6letých dětí, jejich mediální návyky a preference. Zabývá se postoji rodičů a pedagogů k médiím a jejich postavení ve výchově, a hledá odpověď na otázku, zda má obliba a používání elektronických vizuálních médií (televize, počítač, mobil/tablet) dopad na některé oblasti psychomotorického vývoje dítěte. Práce navazuje na podobný výzkum vedený v roce 2010 Ondřejem Luštincem. Cílem je odpovědět na to, jaké je mediální povědomí dětí, jaké jsou jejich mediální preference a jaké postoje zaujímají rodiče a pedagogičtí pracovníci k médiím ve výchově. Bylo též stanoveno několik hypotéz, např., že děti s horšími výsledky ve sledovaných oblastech budou častěji volit vizuální elektronická média jako svá oblíbená a tištěná média s rádiem jako méně oblíbená, dále že děti s horšími výsledky budou s vizuálními elektronickými médii trávit více času, a že s nimi budou děti trávit více času než v roce 2010. Současný výzkum byl realizován v červnu 2022 a v lednu 2023 v mateřských školách v Kyselce, Velvarech, Čakovicích a v Praze - Opletalově ulici. V rámci práce byly použity kvalitativní metody (rozhovory a experimenty s dětmi) i kvantitativní metody (dotazníky pro rodiče a pedagogické pracovníky). Média zaujímají v životě dětí významnou pozici a...
Fenomén sharentingu na Instagramu se zaměřením na rodiče zdravotně znevýhodněných dětí
Břešťanová, Jolana ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se věnuje fenoménu sharentingu na Instagramu. Konkrétně se zaměřuje rodiče zdravotně znevýhodněných dětí, kteří jej provozují. Sharenting je stále relativně málo tématem i přesto, že se k němu váže také řada problémů jak pro rodiče, kteří ho provozují, tak pro jejich děti rodiče zdravotně znevýhodněných dětí přemýšlí teoretické části práce je kromě tématu sharentingu a jeho představení s ohledem na děti se zdravotním znevýhodněním představena také teorie mediatizace rodiny, jakožto pronikání digitálních každodenního rodinného života. Práce metodologicky staví na obsahové analýze (jakožto pomocné, vedlejší výzkumné metodě) instagramových profilů těchto rodičů a na nimi (hlavní výzkumné metodě). části j ý obsah rodiče dětí se zdravotním znevýhodněním na sociální síti sdílí, jejich životy němu staví, jaká je jejich motivace ke sdílení Na základě použitých výzkumných metod bylo zjištěno, že primární motivací je u většiny zapojených rodičů společně s osvětou o léčbě odpovídá také většina obsah profilů, kter primárně léčbou dítěte a životem s zdravotním znevýhodněním. Za pozitiva považují dotazovaní rodiče možnost osvěty, předávání rad a tipů, inkluz dětí, přijímání podpory od sdílením. Nejčastěji zmiňované negativum sharentingu je vyvolaná Všichni rodiče se snaží chránit soukromí své rodiny a...
Příčiny atraktivity videí na platformě YouTube mezi teenagery
Havlík, Jakub ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce mapuje příčiny atraktivity audiovizuálního obsahu generovaného youtubery pro dospívající publikum. Tyto příčiny jsou prozkoumány v kvalitativní analýze na základě focus groups. Rozhovory jsou věnovány motivacím dospívajících ke sledování videí, intenzitě, místnímu kontextu sledování, specifikům, která mladí lidé považují u takového audiovizuálního obsahu za důležitá a diferencím oproti obsahu tradičních médií. Vedle analýzy publika se tato diplomová práce věnuje i kvalitativní obsahové analýze videí českých youtuberů. Mapuje specifika videí, která jsou charakteristická pro platformu YouTube. V diplomové práci jsou analyzovány formální audiovizuální výrazové prostředky, jako kamerové techniky, barevnost, scénografie, grafika, postprodukční úpravy či audio složka díla. Analýza se věnuje i obsahové stránce videí ve formě vystupování a vyjadřování protagonistů a hodnotě předávaných informací. I výzkum audiovizuálních obsahů je zasazen do příslušného teoretického rámce.
Podoba československé edice světového módního časopisu Vogue
Konjoryan, Lusik ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce Podoba česko-slovenské edice světového módního magazínu Vogue se zabývá v teoretické částí charakteristikou tisku pro ženy a teorií módy z filozoficko-sociálního aspektu. Praktická část práce se zabývá obsahovou analýzou československé edice Vogue pomocí komparace s dalšími dvěma světovými edicemi - americkou a britskou. Obsahová analýza je provedena dle následujících bodů: titulní strana časopisu, editorial, pravidelné rubriky a fotostories. Součástí praktické části je i obsahová analýza tématu feminismu a přístupu magazínu Vogue CS ke čtenářům, zejména pak udržování stereotypu ženy, která se má starat o svůj zevnějšek a dbát na svůj mladistvý vzhled. Cílem práce bylo přiblížit obsah časopisu Vogue CS, jenž se na tuzemském mediálním trhu objevil v roce 2018. Klíčová slova tištěná média, módní časopis, Vogue, obsahová analýza, móda, feminismus
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Diplomová práce 2021 Chantal Ahossey UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Mediální studia Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti Diplomová práce Autor práce: Chantal Ahossey Studijní program: Mediální studia Vedoucí práce: PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rok obhajoby: 2021 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 15. dubna 2022 Chantal Ahossey Bibliografický záznam AHOSSEY, Chantal. Sociální konstrukce francouzské národní. Praha, 2021. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rozsah práce: 135 595 Abstrakt Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část...
Mediální gramotnost a užívání médií mladistvými pohledem učitelů
Bůžková, Kristýna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem učitelů na komplexní problematiku související s mediální gramotností mladistvých, s konceptem mediální výchovy a způsobem, jakým mladiství užívají média. První polovina práce poskytuje potřebný teoretický podklad, na kterém staví empirická část a jsou v ní vymezeny stěžejní pojmy pojící se k tématu. První kapitola nastiňuje přístupy, pomocí kterých je možné chápat osobnost a identitu samotných učitelů. Je zde mimo jiné zdůrazněna důležitost úlohy a rolí, které pedagogové jakožto činitelé výchovně-vzdělávacího procesu hrají. V rámci dalšího tematického okruhu se práce věnuje terminologickému vymezení a teoretickým východiskům dvou ústředních pojmů, kterými jsou mediální gramotnost a mediální výchova. Třetí kapitola diplomové práce se zabývá způsoby, kterými mladiství užívají média a věnuje se vybraným souvisejícím rizikům, se kterými se mohou setkat. V rámci závěrečné práce bylo rovněž realizovaného empirické šetření, které proběhlo mezi učiteli působícími na druhém stupni základních škol. Cílem šetření bylo především zjistit a popsat, jak pedagogové vnímají užívání médií a jak hodnotí úroveň mediální gramotnosti svých žáků. Diskuze a závěr práce potom představují a shrnují zjištěné poznatky.
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část představuje koncepty kultury, národu a kolektivní paměti jako klíčové elementy pro konstrukci národní identity a diskurz použitý v učebnicích jako nástroj pro předání kulturních prvků a médium pro konstruování kulturní reality. Záměrem práce je proto metodou lingvistické diskurzivní analýzy identifikovat v učebnicových textech elementy diskurzu, které mají výpovědní hodnotu o francouzské kultuře. Na základě výsledků analýzy je pak rekonstruován francouzský národní sebeobraz. Následně je porovnáno národní sebepojetí vycházejícím z učebnic s tím, které je vykreslené v novoročních proslovech francouzských prezidentů mezi lety 2012-2018. Cílem srovnání je vyhodnotit, zda jsou mezi oběma verzemi francouzské národní identity patrné rozdíly nebo, zda stojí na podobných základech. Klíčová slova Národní identita, Francie, kultura, lingvistika obsahová analýza , konstruktivismus, učebnice, kolektivní paměť, národ Název práce Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti.
Algoritmy sociálních sítí v české mediální gramotnosti
Kořenář, Patrik ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Přechod z masových na síťová média s sebou nese řadu významných společenských a technologických změn. Globální platformy sociálních sítí, které dominují konzumaci a produkci mediálního obsahu, ke své funkci využívají řadu komplexních technologií, mj. tzv. algoritmů. Delegace činností na tyto komplikované systémy, fungující v posledních letech na bázi strojového učení, má zásadní dopad na řadu aspektů života jednotlivce i fungování společnosti. V této práci zkoumáme funkce a dopady algoritmů sociálních sítí, jejich zastoupení v české mediální gramotnosti a mediálním vzdělávání a zjišťujeme, zda a do jaké míry jsou o jejich existenci a funkci informováni studenti středních škol. Docházíme ke znepokojivému zjištění, že i přes významnou úlohu algoritmů v současném mediálním prostředí nejsou v mediální gramotnosti ani vzdělávání prakticky vůbec zastoupeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.