Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzájemné hodnocení ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Stuchlá, Anna ; Šindlerová, Jana (vedoucí práce) ; Převrátilová, Silvie (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl (i) ověřit vhodnost využití vzájemného formativního hodnocení ve výuce psaní v kurzech češtiny jako cizího jazyka na úrovni B1 a (ii) zformulovat možná doporučení pro lektory češtiny jako cizího jazyka, kteří by uvažovali o případném využití tohoto postupu ve svých hodinách. V teoretické části se text věnuje jednak popisu jednotlivých typů a forem hodnocení, jednak shrnuje výsledky několika studií, které v této oblasti vznikly zejména ve výzkumu didaktiky angličtiny. Praktická část práce pak popisuje přípravu, průběh a výsledky experimentu, který byl podniknut se skupinou studentů jako intenzivní víkendový online kurz psaní. Experimentu se zúčastnili studenti připravující se k písemné části zkoušky z češtiny na úrovni B1. Výzkum kvality komentářů od studentů a míry realizace jejich návrhů úprav ukázal omezenou efektivitu vzájemného hodnocení ve výuce studentů na dané úrovni. Na základě získaných dat se však podařilo identifikovat některé nedostatky ve způsobu, jímž byla metoda v experimentálním kurzu využita, a zformulovat doporučení, jejichž dodržení by tyto nedostatky mohlo odstranit. To by v důsledku mohlo vést k vhodnější implementaci vzájemného hodnocení v kurzech psaní na úrovni B1.
Proces změny jména v České republice
Stuchlá, Anna ; Sherman, Tamah (vedoucí práce) ; Kopecký, Jakub (oponent)
Vlastní jména osob (dále jen jména) jsou jednou z mála oblastí jazyka, které jsou v ČR regulovány právními normami. Změna jména pak představuje mnohdy komplikovaný proces, který je řešen na různých rovinách sociálních interakcí. Teorie jazykového managementu je založena na rozlišování mezi jazykovými a metajazykovými aktivitami; právě tyto metajazykové aktivity jsou pak hlavním předmětem jejího zkoumání a bývají označovány jako jazykový management (Nekvapil, 2009: str. 1, 2). Tato teorie navíc bere v potaz procesy odehrávající se na mikroúrovni každodenních interakcí, na makroúrovni jazykově plánujících institucí i to, jak se tyto roviny vzájemně ovlivňují, a zohledňuje přitom nejen jazykovou, ale i komunikační a sociokulturní dimenzi. Z tohoto důvodu se jeví jako vhodný nástroj pro popis procesu změny jména, který je hlavním cílem této práce. Ta vychází především z analýzy současné legislativy a rozhovorů se sedmi mluvčími, kteří proces změny jména absolvovali. Na základě konfrontace těchto dvou hledisek se zdá, že některé normy nevycházejí z běžné komunikace a mohou způsobovat problémy v každodenních interakcích. Vzhledem k tomu, že tyto problémy mnohdy spadají spíše do dimenze komunikačního nebo sociokulturního managementu, se zdá vhodné přizvat k diskuzi o případných změnách legislativy kromě...

Viz též: podobná jména autorů
3 Stuchlá, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.