Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální
Tůmová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití.
Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením
Marková, Aneta ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra Speciální pedagogiky Asistent v podpoře vysokoškolského studia studentů s postižením - Projekt Asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze Bc. Aneta Marková Vedoucí práce: Doc. PhDr. Iva Strnadová, PhD. Anotace Tato práce si klade za cíl analyzovat službu Asistence při studiu ze všech pohledů účastníků, kteří se na službě podílejí. Pomocí rozhovorů s pracovníky Univerzity Karlovy, kteří zastupují tuto podporu v rámci Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, s uživateli služby, ale zejména se samotnými "vykonavateli" služby neboli asistenty, zachycuje jednotlivé úspěchy a problematické body služby a přikládá návrhy na způsob řešení možných problémů. Práce vychází z poznatků dotazníkového šetření a z analýzy rozhovorů, kterých se účastnilo celkem 33 asistentů a 10 uživatelů služby. Klíčová slova: Asistent při studiu, vysokoškolský student s postižením, systém podpory na Univerzitě Karlově, Projektová kancelář, Vztah mezi asistentem a uživatelem služby, Školení, Motivace Shrnutí Předkládaná diplomová práce prezentuje výsledky výzkumného šetření služby Asistence při studiu z pohledu všech jejích účastníků. Za pomoci dotazníkového šetření a analýzy rozhovorů s asistenty a uživateli služby metodou Zakotvené teorie vytváří obraz fungování...
Parental Involvement in the Education of Children with Intellectual disabilities with Regards to the Implementation of Inclusive Education in Primary Schools in Prague
Nabeta Igeme, Alice ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
This research focused on parents' involvement in the education of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools. The subjects were parents of children with intellectual disabilities in mainstream primary schools in Prague. Five parents and seven teachers of children with intellectual disabilities were selected for this study. After the selection process, the subjects' views were collected through a semistructured questionnaire. Seven teachers of children with intellectual disabilities whose parents responded to the questionnaire were interviewed by use of a semi- structured interview. The main purpose of the interview was to validate parents' responses to the questionnaire. Data was mainly qualitatively analyzed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prevence specifických poruch učení u dětí s odkladem školní docházky
Vesecká, Dana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Školní neúspěchy dětí patří mezi základní témata pedagogické a psychologické literatury. Odborníci si uvědomují, že náprava poruch učení se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat vzdělávání dítěte celostně a ve všech souvislostech. Všechny příznaky poruch učení způsobují selhání žáka a promítají se do jeho školní práce. Znemožňují mu porozumět pokynům učitele, plnit běžné úkoly, pracovat v přiměřeném tempu. Neúspěchy ve školní práci se pak dále promítají do psychiky dítěte, ovlivňují jeho sebepojetí, mohou vyvolávat pocity strachu a nechuti ke školní práci. Poruchy učení ovlivňují i situaci v rodině dítěte. Je zřejmé, že nej lepší nápravou specifických poruch učení je těmto poruchám předcházet, a proto se výzkumy v poslední době se věnují prevenci poruch učení již v předškolním věku. V tomto věku lze eliminovat jednotlivé deficity ve vývoji dítěte, které by mohly znamenat vznik poruch učení po nástupu do školy. Znalost příznaků poruch učení a jejich náprava by se měla dostat do stále širšího povědomí pedagogů i rodičů. Učitelé a rodiče, kteří jsou dostatečně poučeni o problému, jeho podstatě a celkové prognóze, přistupují daleko aktivněji k nápravě potíží u dítěte. Moje práce se zaměřuje na možnosti prevence poruch učení v předškolním věku. Měla by být motivací přístupu k dětem po...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 STRNADOVÁ, Irena
9 STRNADOVÁ, Iveta
2 Strnadová, Irena
5 Strnadová, Ivana
9 Strnadová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.