| |
| |
|
Analýza vybraných koncepcí systémů kvality dalšího vzdělávání v České republice
Straková, Michaela ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí kvality dalšího vzdělávání. Detailně se zaměřuje na přístupy k pojmu kvalita dalšího vzdělávání, standardně využívané systémy managementu kvality na mezinárodní úrovni (ISO 9000, EFQM Model Excelence) a specifické systémy využívané v zahraničí (švýcarský model eduQua a německý model LQW). Práce se zaměřuje na konkrétní koncepce a návrhy systémů kvality dalšího vzdělávání vytvořených a realizovaných v České republice. Výstupem práce je analýza vybraných koncepcí (Národní soustava kvalifikací, projekt Koncept, projekt Kvalita v dalším profesním vzdělávání, aj.), kritické zhodnocení jejich podoby (formy, metodiky) a reflexe jejich implementace do praxe a dopadů na kvalitu v dalším vzdělávání. Práce propojuje teoretické poznatky s praxí o přístupech řešení systémového zajištění kvality v dalším vzdělávání. Klíčová slova: kvalita, další vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy kvality, ISO 9000, EFQM Model Excelence
|
|
Analýza vybraných koncepcí systémů kvality dalšího vzdělávání v České republice
Straková, Michaela ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí kvality dalšího vzdělávání. Detailně se zaměřuje na přístupy k pojmu kvalita dalšího vzdělávání, standardně využívané systémy managementu kvality na mezinárodní úrovni (ISO 9000, EFQM Model Excelence) a specifické systémy využívané v zahraničí (švýcarský model eduQua a německý model LQW). Práce se zaměřuje na konkrétní koncepce a návrhy systémů kvality dalšího vzdělávání vytvořených a realizovaných v České republice. Výstupem práce je analýza vybraných koncepcí (Národní soustava kvalifikací, projekt Koncept, projekt Kvalita v dalším profesním vzdělávání), kritické zhodnocení jejich podoby (formy, metodiky) a reflexe jejich implementace do praxe a dopadů na kvalitu v dalším vzdělávání. Práce propojuje teoretické poznatky s praxí a na jejich základě uvádí vlastní návrh možnosti řešení systémového zajištění kvality v dalším vzdělávání. Klíčová slova: kvalita, další vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy kvality, ISO 9000, EFQM Model Excelence
|
|
Florencie v proměnách času ve vybraných dílech Vasca Pratoliniho
Straková, Michaela ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předmětem a zároveň hlavním cílem diplomové práce "Florencie v proměnách času ve vybraných dílech Vasca Pratoliniho" je představit italského autora píšícího v polovině 20. století a zachytit v jeho dílech obraz rodného města - Florencie. Sledujeme, jakými prostředky autor obraz města vytváří (místa, postavy, atmosféra, ale i události) a jak se obraz proměňuje v čase, a to zejména vlivem historicko - politického kontextu. Postupně je tak představeno několik tváří města Florencie. Analýza se soustředí na tři díla: Il quartiere (Čtvrť, 1943), Cronaca familiare (Rodinná kronika, 1947), Metello (Metello, 1955). Klíčová slova Vasco Pratolini, Florencie, čtvrť, Il quartiere, Cronaca familiare, Metello, proměna, město, obyvatelé, politické vlivy, sjednocení, fašismus
|
|
Průzkum názorů učitelů na další vzdělávání ve vztahu k návrhu kariérního řádu
Straková, Michaela ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast vztahu učitelů k dalšímu vzdělávání ve spojitosti se současným návrhem kariérního řádu. Na základě informací z odborné literatury je v práci uveden přehled vývoje dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v ČR po roce 1990 a z dostupných zdrojů je vymezen jeho současný stav. Práce se nadále zabývá kariérním systémem pro pedagogické pracovníky s důrazem na znění vybraných návrhů, včetně aktuálního. Prostřednictvím výsledků z empirického šetření, které bylo realizováno na vybraných dvou základních a dvou středních školách, jsou pak představeny názory učitelů těchto škol na sledovaná témata. Vyhodnocená data z empirického šetření jsou také v závěru práce srovnána s teoretickými předpoklady, které jsou v práci uvedeny. Klíčová slova: další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, kariéra, řád, kariérní řád, MŠMT, učitelé, koncept, průzkum, názor, celoživotní učení
|
|
Mario Pratesi a Toskánsko
Straková, Michaela ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předmětem a zároveň hlavním cílem bakalářské práce "Mario Pratesi a Toskánsko" je představit nepříliš známého a obtížně dostupného autora, píšícího na přelomu 19. a 20. století, a jeho rodný kraj. Úvodní část nastiňuje historické pozadí a uvádí hlavní fakta související se sjednocením Itálie. Následuje popis autorova života a chronologický přehled jeho děl. Další kapitoly jsou věnovány právě Toskánsku, autorovu rodnému kraji. Pokusíme se zjistit do jaké míry byla Pratesiho tvorba ovlivněna prostředím, ve kterém se narodil a vyrůstal. Následuje část analytická, ve které představíme několik hlavních témat autorovy románové tvorby (se zaměřením na četné autobiografické prvky) a na jejich základě se pokusíme o vytvoření komplexního obrazu Toskánska a jeho obyvatel dané doby. Budeme se přitom opírat o dvě stěžejní díla, romány: L'Eredità (Dědictví) a Perfidie del caso (Náhodné zákeřnosti). Nebude chybět ani stručný náhled na jazyk Pratesiho děl s důrazem na regionální a dialektální vlivy. V závěru nastíníme slabé a silné stránky autorovy románové tvorby a pokusíme se přijít na to, proč je Mario Pratesi autorem spíše méně známým, a to jak v Čechách, tak v rodné Itálii. Zároveň se pokusíme autora zařadit do historicko-literárního kontextu. Klíčová slova Mario Pratesi, Toskánsko, Toskánské velkovévodství,...
|
|
Stav jezdectví v Kraji Vysočina
Straková, Michaela ; Doležalová, Jana (vedoucí práce) ; Viktor, Viktor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá jezdeckým sportem v Kraji Vysočina. Věnuje se jeho minulosti, současnosti, vývoji a budoucnosti. Práce se zaměřuje na čtyři hlavní aspekty, a to počty koní, vzdělávání jezdců a chovatelů, závody včetně Zlaté podkovy a finanční dotace. Součástí práce je porovnání počtu koní v Kraji Vysočina s krajem Královéhradeckým a Pardubickým. Tyto dva kraje byly vybrány, jelikož mají podobné hodnoty vybraných ukazatelů, a to v počtu obyvatel, podílu nezaměstnanosti a hrubé mzdě. Dále je v práci představen vývoj počtu koní na Vysočině v období od roku 2003 do roku 2014.
Dalším faktorem rozvoje diskutovaným v práci je pořádání oficiálních závodů na Vysočině v letech 2003 až 2014. Práce sleduje počet pořádaných závodů a mapuje pořádání závodů v jednotlivých jezdeckých disciplínách. Speciální pozornost je věnována finále prestižního závodu Zlatá podkova v Humpolci. Důležitým sledovaným aspektem je také vzdělávání jezdců a chovatelů koní na Vysočině, kterému se v regionu věnuje pouze Česká zemědělská akademie v Humpolci (ČZA). Poslední kapitola se zaměřuje na dotace, které poskytuje kraj na rozvoj jezdeckého sportu, závody i běžný chod jezdeckých klubů.
Na základě zhodnocení těchto ukazatelů práce vypovídá o tom, že jezdectví na Vysočině má tendenci se v budoucnosti vyvíjet. Počty koní se za sledované období zvedly téměř dvojnásobně a rovnoměrně stoupaly téměř každý rok. Pořádání závodů na Vysočině bylo ve sledovaném období proměnlivé. Nejčastěji se počty závodů držely mezi 20 a 30, pro rok 2016 je naplánováno 32 oficiálních závodů. Co se týče vzdělávání, tak počty studentů na ČZA v Humpolci mají za poslední tři roky sestupnou tendenci, to je však celorepublikový trend. Krajské finanční dotace zase svědčí o tom, že kraj jezdectví na svém území podporuje, jelikož jezdecký sport je pro něj přínosem. Mnoho lidí navštěvuje pravidelně jezdecké závody, kde tráví s rodinami svůj volný čas. Jezdectví také vede děti ke vztahu k zemědělství, zvířatům a především ke sportu. ČZA Humpolec vzdělává mladou generaci lidí, kteří hledají zaměstnání především zemědělství, a kraj tak získává nové vzdělané pracovníky. Úspěšní jezdci a chovatelé zase reprezentují domácí kraj na republikové i mezinárodní úrovni.
|
| |