Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s naučnou literaturou v mateřské škole
Steklá, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodickým zpracováním a realizací čtyř tematicky zaměřených týdenních lekcí pro práci s naučnou literaturou u dětí v mateřské škole. Cílem je motivovat děti v zájmu o naučné knihy a získání nových znalostí prostřednictvím knih. Práce předkládá užití integrativního modelu čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře propojením všech složek činností dítěte v mateřské škole, uplatněním metod kritického myšlení v třífázovém modelu učení (E-U-R) a čtenářských strategií pro umocnění zážitku z poznávání prostřednictvím naučných knih. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, zaměřenou na čtenářskou pregramotnost a integrativní model čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře, významem knihy v předškolním věku, využitím metod kritického myšlení a čtenářských strategií, prací s naučnou literaturou a charakteristikou dítěte předškolního věku ve vztahu k práci s naučnou literaturou. Praktická část vychází z designu akčního výzkumu, který byl zaměřen na realizaci čtyř týdenních tematicky zaměřených lekcí k získání zájmu dětí o naučné knihy a k získání jejich nových znalostí prostřednictvím knih. Cílem diplomové práce je představit možnost podnícení zájmu o knihy u dětí předškolního věku metodikou čtyř týdenních lekcí, vztahujících se ke konkrétnímu,...
Evropská identita pod vlivem změn na počátku 21. století
Steklá, Martina ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Doležal, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá evropskou identitou a rolí Evropské unie v jejím formování na počátku 21. století. Jednotlivé kapitoly pracují s identitou obecně a jejími druhy s důrazem na identitu kolektivní a dále s evropskou identitou, jejími modely a její interpretací v oficiálních dokumentech EU. Poslední kapitola je zaměřena prakticky a zkoumá pojetí evropské identity v projevech politiků a odborníků, konkrétní identitotvorné nástroje EU a pociťování evropské identity občany EU. Práce si klade za cíl identifikovat znaky současné evropské identity na počátku 21. století, analyzovat aktuální identitotvornou strategii EU a zhodnotit její úspěšnost. Na základě analýz bylo zjištěno, že Evropská unie je v tvorbě a podpoře evropské identity úspěšná.

Viz též: podobná jména autorů
1 Steklá, Markéta
2 Steklá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.