Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Demokratizace policie v zemích Visegrádské skupiny
Červ, Filip ; Ludvík, Jan (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá demokratizací policie ve čtyřech postkomunistických zemích střední a východní Evropy - České republice, Slovensku, Maďarsku a Polsku. Zájem práce je upřen na transformaci uniformované policie s ohledem na personální otázku. S využitím teorií tranzice jsou ověřovány tři hypotézy. První z nich předpokládá, že policie je pilířem nedemokratického režimu a přechod k demokracii v této instituci trvá dlouho. Druhá považuje policii jen za odraz společnosti a její přechod tak není odlišný od zbytku společnosti a státních institucí. Poslední z hypotéz říká, že policie je příliš důležitá a je tak prioritou nového režimu provést její rychlou transformaci. V době přechodu k demokracii dochází k obměně vedení, prověření příslušníků, propuštění zkompromitovaných jedinců, jmenování nových vedoucích policistů a náboru těch řadových. Pohled na personální změny je tak vhodným ukazatelem událostí, které policie v souvislosti s transformací země podstoupila. Analýza demokratizace čtyř policejních sborů potvrdila, i přes řadu rozdílných faktorů a procesů, ve všech zkoumaných zemích hypotézu tvrdící, že transformace instituce jako je policie, je složitým úkolem, který trvá dlouhou dobu. Stejně tak se ukázalo, že charakter předchozího nedemokratického režimu a způsob tranzice celé země byly prvky,...
Rozhodování ve veřejné politice na příkladu zahraničních vojenských misí ČR
Šanc, Filip ; Balabán, Miloš (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá rozhodováním ve veřejné politice na příkladu schvalování vysílání vojsk do Afghánistánu Parlamentem České republiky. Na rozhodování pohlíží prizmatem historického institucionalismu - teorie, která akcentuje vliv institucí na rozhodování. Připouští však ovlivnění i dalšími proměnnými: kontextem a aktéry. Pro zjištění, které proměnné mají největší význam, doporučuje zkoumat minulost. Na základě tohoto pohledu je vystavěna i tato práce. Zabývá se minulostí zapojení České republiky v mezinárodních vojenských operacích, vývojem situace v Afghánistánu a reakcí mezinárodních organizací. Stejně tak zkoumá vliv hlavních aktérů na české politické scéně na samotné rozhodování.
Demokratizace policie v zemích Visegrádské skupiny
Červ, Filip ; Ludvík, Jan (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá demokratizací policie ve čtyřech postkomunistických zemích střední a východní Evropy - České republice, Slovensku, Maďarsku a Polsku. Zájem práce je upřen na transformaci uniformované policie s ohledem na personální otázku. S využitím teorií tranzice jsou ověřovány tři hypotézy. První z nich předpokládá, že policie je pilířem nedemokratického režimu a přechod k demokracii v této instituci trvá dlouho. Druhá považuje policii jen za odraz společnosti a její přechod tak není odlišný od zbytku společnosti a státních institucí. Poslední z hypotéz říká, že policie je příliš důležitá a je tak prioritou nového režimu provést její rychlou transformaci. V době přechodu k demokracii dochází k obměně vedení, prověření příslušníků, propuštění zkompromitovaných jedinců, jmenování nových vedoucích policistů a náboru těch řadových. Pohled na personální změny je tak vhodným ukazatelem událostí, které policie v souvislosti s transformací země podstoupila. Analýza demokratizace čtyř policejních sborů potvrdila, i přes řadu rozdílných faktorů a procesů, ve všech zkoumaných zemích hypotézu tvrdící, že transformace instituce jako je policie, je složitým úkolem, který trvá dlouhou dobu. Stejně tak se ukázalo, že charakter předchozího nedemokratického režimu a způsob tranzice celé země byly prvky,...
České vězeňství a jeho schopnost naplňovat veřejný zájem
Ježková, Kateřina ; Stejskal, Libor (vedoucí práce) ; Cejp, Martin (oponent)
Diplomová práce "České vězeňství a jeho schopnost naplňovat veřejný zájem" pojednává o veřejném zájmu ve zvolené oblasti z pohledu klíčových aktérů, volebních programů, programových prohlášení vlád a (změn) legislativy mezi roky 2000 a 2013. Ke stanovení toho, co je zde veřejný zájem, bylo jako nástroje analýzy využito schématu čtyř dimenzí vymezení veřejného zájmu. Za prvé jsou to veřejné zájmy definované odborníky, které jsou určeny na základě obsahové analýzy časopisu České vězeňství vydávaného Vězeňskou službou České republiky. Za druhé pak veřejné zájmy určované preferencemi občanů, které jsou zjišťovány z obsahové analýzy článků Newton Media Search a z převzatých výzkumů veřejného míněni. K analýze třetí dimenze veřejných zájmů, které jsou generovány funkčními potřebami společnosti, jsou použity obsahová analýza volebních programů parlamentních stran daného období a programových prohlášení vlád a také studium změn legislativy. Za čtvrté, veřejné zájmy vznikající na základě individuálních zájmů, jsou šetřeny skrze případovou studii v jedné z českých věznic, která proběhla v období duben - květen 2013. Z analýz vyplynuly společné atributy veřejného zájmu, kterými jsou převýchova, izolace a péče o zaměstnance. Ačkoliv jsou tyto atributy všem dimenzím společné, každá z nich jim dává rozdílnou...
Analýza obranného výzkumu a vývoje v České republice
Fiala, Karel ; Knobloch, František (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Výzkum a vývoj v oblasti obrany státu je významným veřejně-politickým problémem, který je důležitým prvkem bezpečnostní politiky a v širší perspektivě zasahuje mnoho dalších oblastí. V mojí diplomové práci jsem provedl analýzu české politiky obranného výzkumu a vývoje a mezinárodní porovnání s Nizozemskem a Slovenskem. Deklarovaná vládní politika je nastavena v oblasti obranného výzkumu a vývoje poměrně proaktivně, což však platí zejména na deklarativní úrovni. V praxi obranného výzkumu a vývoje lze identifikovat řadu problematických oblastí. Výdaje Ministerstva obrany na výzkum a vývoj v jeho gesci od roku 1999 klesaly a nacházejí se poměrně výrazně pod zákonem daným limitem prostředků garantovaných této oblasti. Negativně lze také hodnotit nedostatečné využívání zahraničních zdrojů. Z provedené analýzy vyplynuly základní nedostatky českého systému, který má k optimálnímu fungování daleko. Svou povahou jde především o nedostatky systémového charakteru, jež nelze odstranit parciálními úpravami. Z tohoto důvodu navrhuji alternativní řešení politiky obranného výzkumu a vývoje v České republice přechodu k agenturnímu modelu, inspirované nizozemskou praxí.
Dobrovolnictví a ozbrojené síly
Komedová, Kateřina ; Pernica, Bohuslav (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Diplomová práce Dobrovolnictví v ozbrojených silách je věnována popisu a analýze fenoménu dobrovolnictví ve vztahu k dobrovolné službě v aktivní záloze ozbrojených sil. Toto téma je vysoce aktuální i v českém kontextu, kde dlouhodobě probíhají snahy o posílení tohoto komponentu systému obrany státu, přičemž v roce 2012 byla konečně schválena a přijata i nová Koncepce aktivní zálohy ozbrojených sil České republiky. Cílem práce je v první řadě osvětlit, jaká je v obecné rovině motivace dobrovolníků ke vstupu do záloh - zda se jedná především o faktory ekonomické, socio-psychologické či jiné. K tomu je zapotřebí dobrovolnictví definovat jakožto celospolečenský fenomén a posléze popsat a určit, co jej činí specifickým v oblasti obrany státu. Následně práce ilustruje, jak funguje systém aktivních záloh v několika vybraných zemích (Dánsko, Spojené království, Spojené státy americké, Spolková republika Německo), kde je tento systém aplikován dlouhodobě, přičemž upozorňuje jak na národní specifika a odlišnosti od českého prostředí, tak i na prvky, které by naopak do českého modelu bylo možno zakomponovat. V třetí a čtvrté, stěžejní části práce je pak analyzována aktuální situace v České republice včetně výše zmíněné Koncepce aktivní zálohy - jsou podrobně rozebrány silné a slabé stránky konceptu, který je v ČR...
Bezpečnost a občané v 21. století. Strukturace a integrace dobrovolných občanských rolí při zajišťování bezpečnosti
Stejskal, Libor ; Balabán, Miloš (vedoucí práce) ; Cejp, Martin (oponent) ; Mareš, Miroslav (oponent)
Bibliografický záznam STEJSKAL, Libor. 2013. Bezpečnost a občané v 21. století: Strukturace a integrace dobrovolných občanských rolí při zajišťování bezpečnosti. Praha. Dizertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd. Shrnutí Práce se věnuje komplexu dobrovolných občanských rolí a činností při zajišťování bezpečnosti. Vychází z premisy, že různorodé činnosti, obvykle definované a popisované zcela odděleně, mají řadu společných znaků a především že jsou jedním logickým celkem, pokud na bezpečnost našich společností nahlížíme optikou komplexního, širokého pojetí, kde ztrácí relevanci stará resortní dělení na vnitřní a vnější, vojenskou a nevojenskou, a v němž už bezpečnost státu nemá přednost před bezpečností lidí. Dále jsou mapovány a popsány různé činnosti a projevy těchto občanských rolí, a to v jejich rozčlenění do čtyř hlavních sfér (obranně-vojenské, pořádkově-policejní, záchranářsko-humanitárně-hasičské a sféry individuální připravenosti). Dobrovolné občanské zapojení zahrnuje jednak praktický výkon při operativním zajišťování bezpečnosti jako veřejné služby a přípravu k němu, jednak občanskou participaci na politice a řízení veřejného bezpečnostního sektoru. Následně je navržen syntetizující model, který prostřednictvím těchto čtyř sfér a dalších dimenzí a modalit umožňuje...
Deficit strategického vládnutí v obranné politice ČR
Urban, Jaroslav ; Stejskal, Libor (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Diplomová práce "Deficit strategického vládnutí v obranné politice České republiky" pojednává o situaci, která panuje v oblasti strategického řízení obranné politiky. Neuspokojivou situaci strategického řízení dokumentují zejména nestabilní prostředí resortu z hlediska personálního a rovněž stav vybraných modernizačních projektů. Na základě analýzy hlavních aktérů a vybraných případů je možno označit zásadní příčiny deficitu strategického řízení jako obecné z hlediska politické praxe České republiky. Znamená to tedy, že se nejedná o zcela specifický problém týkající se pouze resortu obrany. Jsou zde však specifika, která situaci dále komplikují. Jedná se zejména o utajování skutečností z důvodu bezpečnosti státu či zvláštní režim nákupu vojenského materiálu. Za zcela zásadní a negativní z hlediska problematiky strategického řízení je možno považovat vliv politických stran případně mocenských skupin uvnitř těchto stran na výkon státní správy obecně. Za klíčovou podmínku pro řešení neuspokojivé situace v oblasti strategického řízení, je na základě analyzovaných případů možno považovat omezení vlivu politických stran na obsazování klíčových funkcí ve státní správě a omezení korupčního prostředí.
Budování státu: Komparace přístupů USA, Německa a České republiky na příkladu činnosti jejich provinčních rekonstrukčních týmů v Afghánistánu
Prchlíková, Eliška ; Přikryl, Pavel (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Diplomová práce zkoumá zapojení Spojených států amerických, Německa a České republiky do postkonfliktní rekonstrukce a state buildingu v Afghánistánu prostřednictvím jejich provinčních rekonstrukčních týmů (PRT). Práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry reprezentují provinční rekonstrukční týmy v Afghánistánu úsilí jejich zřizovatelských států o state building v této zemi, a porovnáním činnosti amerických, německých a českého PRT v Afghánistánu vyzkoumat, jak se liší přístup těchto zemí ke state buildingu v Afghánistánu. Státy své PRT přímo zřizují, a proto by se v jejich činnosti měl odrážet jejich přístup ke state buildingu v Afghánistánu, k tomu, na co kladou při rekonstrukci a obnově postkonfliktní země největší důraz. Práce je uvozena propojením provinčních rekonstrukčních týmů s konceptem state building, aliančním přístupem comprehensive approach vůči válce v Afghánistánu a protipovstaleckou strategií kladoucí důraz na civilní aspekty vedení válek. Preference USA, Německa a České republiky v oblasti budování státu jsou zkoumány na základě jejich zahraničněpolitických dokumentů, případně přímo na dokumentech týkajících se zapojení konkrétní země do obnovy Afghánistánu. Analýzou činnosti českého, německých a amerických PRT je ověřeno, zda jejich působení v Afghánistánu odpovídá deklarovaným...
Rozhodování ve veřejné politice na příkladu zahraničních vojenských misí ČR
Šanc, Filip ; Balabán, Miloš (vedoucí práce) ; Stejskal, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá rozhodováním ve veřejné politice na příkladu schvalování vysílání vojsk do Afghánistánu Parlamentem České republiky. Na rozhodování pohlíží prizmatem historického institucionalismu - teorie, která akcentuje vliv institucí na rozhodování. Připouští však ovlivnění i dalšími proměnnými: kontextem a aktéry. Pro zjištění, které proměnné mají největší význam, doporučuje zkoumat minulost. Na základě tohoto pohledu je vystavěna i tato práce. Zabývá se minulostí zapojení České republiky v mezinárodních vojenských operacích, vývojem situace v Afghánistánu a reakcí mezinárodních organizací. Stejně tak zkoumá vliv hlavních aktérů na české politické scéně na samotné rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Stejskal, Ladislav
3 Stejskal, Leoš
2 Stejskal, Lubomír
6 Stejskal, Lubor
2 Stejskal, Luboš
1 Stejskal, Ludvík
5 Stejskal, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.