Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vidění, fotografie a nové éry technologií
Stecker, Marcel ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.
Obrazové sdělení
Stecker, Marcel ; Císař, Karel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Práce se zabývá hledáním relevantního vztahu mezi fotografií a malířstvím. Rozebírám první část textu Rosalind Kraussové Obraz, text a index: poznámky k umění 70. let a aplikuji její schéma zkratu dvou různě kódovaných sdělení na jiné příklady z historie umění. Popisuji různé roviny díla The New Painting, které prochází napříč mým uvažováním. Elina Brotherus se v tomto souboru dotýká nejen vztahu, který je založen na vizuální analogii, jenž považuji za lichý, ale také vztahu, který je dle mého názoru relevantní. V této souvislosti uvádím do správného kontextu digitálně manipulovanou fotografii a vysvětluji, proč zásadně nezměnila ani nezploštila vztah mezi oběma médii. V druhé části se zabývám významem rukopisu ve výtvarném umění a fotografii. Srovnávám dílo Issenheimský oltář od Mathiase Grünewalda se současným dílem The Stations of the Cross od Damiena Hirsta a Davida Baileyho.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.