Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnávání cen v internetových obchodech
Koukola, Daniel ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce) ; Semecký, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá problémy systémů pro porovnávání cen v internetových obchodech. Zaměřuje se na metody automatické extrakce dat z webových stránek a metody klasifikace takto získaných dat. Je navrženo a implementováno několik algoritmů pro řešení těchto úloh. Navržen je i nový algoritmus automatické extrakce dat založený na metodách strojového učení s učitelem. Implementované metody jsou vyzkoušeny na testovacích datech a jsou nalezeny vhodné parametry použitých algoritmů.
Rychlý a trénovatelný tokenizér pro přirozené jazyky
Maršík, Jiří ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
V této práci představujeme systém pro dezambiguaci hranic mezi tokeny a větami. Charakteristickým znakem programu je jeho značná konfigurovatelnost a všestrannost, tokenizér si dokáže poradit např. i s nepřerušovaným čínským textem. Tokenizér používá klasifikátory založené na modelech s maximální entropií, a jedná se tudíž o systém strojového učení, kterému je nutné předložit již tokenizovaná ukázková data k trénování. Program je doplněn nástrojem pro hlášení úspěšnosti tokenizace, což pomáhá zejména při rychlém vývoji a ladění tokenizačního procesu. Systém byl vyvinut pouze za pomoci multiplatformních knihoven a při vývoji byl kladen důraz zejména na efektivitu a správnost. Po nezbytném přehledu jiných tokenizérů a krátkém úvodu do teorie modelů s maximální entropií se většina textu práce zabývá vlastní implementací tokenizéru a vyhodnocením jeho úspěšnosti.
SNMP trap replayer
Kačmarik, František ; Kolovratník, David (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Bakalárska práca nadväzuje na ročníkový projekt s rovnakým názvom SNMP Trap generátor. Jeho cieľom je vytvorenie programu schopného zachytiť a prehrať udalosti hlásené protokolom SNMP a tiež užívateľského rozhrania pre správu a tvorbu takýchto udalostí. Bakalárska práca obsahuje zhodnotenie dosiahnutia cieľov projektu (vhodnosť reprezentácie udalostí, možnosti ich prehrávania), prípadné návrhy na možné vylepšenia a tiež praktické skúsenosti s použitím programu k ladeniu softvéru obsluhujúceho vzniknuté udalosti. Popisuje scenáre pre simuláciu neštandardných situácií nastávajúcich na monitorovanom zariadení. To umožňuje ľahko testovať správanie sa obslužného softvéru. Taktiež prináša popis princípov a najdôležitejších častí použitých či nadväzujúcich aplikačných protokolov.
Informační systém pro jazykovou agenturu
Kunčar, Jiří ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce) ; Bejček, Eduard (oponent)
Cílem práce je navrhnout a implementovat modulární informační systém pro podnik zabývající se zejména výukou jazyků, tlumočením a překlady. Práce obsahuje analýzu podnikových procesů a řešení problémů při návrhu databázového schématu. Hlavní součásti vytvořeného systému zahrnují moduly pro evidenci kurzů, správu uživatelů a tvorbu účetních podkladů. Systém je realizován za pomoci technologie PHP a frameworku CakePHP s využitím MySQL databáze pro ukládání strukturovaných dat. V práci jsou rozebrány výhody používání frameworku při vývoji webových aplikací a možné využití existujících systému pro správu obsahu.
Kryptografie a její použití při zabezpečeném přenosu datových souborů
Pop, Tomáš ; Spoustová, Johanka (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Předložená práce se zabývá aplikovanou kryptografií. Cílem práce není v žádném případě studovat algoritmy a protokoly po stránce matematické a statistické, ale je spíše jakýmsi pohledem na kryptografii z pohledu programátora. Případnému čtenáři by měla usnadnit výběr vhodného algoritmu a postupu pro jeho produkt. V příkladu, který je součástí práce je také dána přednost čitelnosti, a srozumitelnosti před ideální implementací z hlediska rychlosti.
Oborová klasifikace textu
Čech, Josef ; Raab, Jan (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá porovnáváním textu a jeho kategorizaci. Kategorie, které je program schopen určit, získává v módu učení. Porovnává několik možných algoritmů, které lze využít ke kategorizaci textu. Jde především o Bayesovský model, klasifikaci pomocí neuronových sítí a vektorový model. V praktické části je implementován vektorový model, který využívá kosinovu míru podobnosti. Extrakce termínu vychází z Luhnovy myšlenky o významovosti slov. Jako hlavní zdroj vah pro kosinovu míru podobnosti je využívána hlavně metoda tfxidf s penalizacemi.
Srovnání Scrabble
Brus, Tomáš ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Cílem práce bylo implementovat několik algoritmů pro hru Scrabble a empiricky porovnat jejich úspěšnost. Úspěšnost musí zohlednit nejen dosažené skóre, ale též výpočetní náročnost. Výpočetní náročnost je měřena jednak ve vhodných abstraktních jednotkách (počet požadavků o skórování plánovaného tahu ap.) a též v prostém výpočetním čase. Pro spravedlivé srovnání hráčů mezi sebou bude vygenerována série pevných konfigurací - písmenek losovaných ze zásobníku pro každého hráče zvlášť - a každý algoritmus bude porovnán s každým při pevně rozloženém štěstí.
Multiplatformní buildovací systém
Kouřil, Přemysl ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce) ; Raab, Jan (oponent)
Build systém je důležitou součástí softwarových projektů a téměř všechny procesy spjaté s vývojem software se více či méně dotýkají build systému. Složitost build systému roste úměrně se složitostí softwarového projektu. Cílem práce je vytvořit návrh build systému vhodného pro nasazení ve vysoce multiplatformních projektech a přizpůsobený specifickým potřebám softwaru vyvíjeného v komerčním prostředí organizací. Práce nejprve definuje kontext a poskytne náhled do problematiky a poté analyzuje teoretické aspekty klíčových problémů. Součástí práce je i stručná analýza nástrojů pro řízení překladu. Na základě srovnání dostupných technologií a analýzy klíčových problémů je představen návrh build systému pro danou třídu softwarových projektů. Pro jádro build systému je použit nástroj SCons. Práce by měla vývojáři build systému poskytnout dostatečný aparát na to, aby byl schopen pro specifický softwarový projekt implementovat build systém, splňující všechny hlavní atributy, určující kvalitní build systém.
Automatizace získávání dat pro tvorbu televizních programů
Černý, Michal ; Raab, Jan (vedoucí práce) ; Spousta, Miroslav (oponent)
Práce představuje referenční příručku systému ATOD TV, který jsem vyvinul jako součást bakalářské práce v jazyce Java. ATOD TV slouží redaktorům zejména ke zjednodušení práce při výrobě televizních programů pro různé klienty. Systém obsahuje součásti, které usnadňují práci v oblasti získávání dat a zpracování dat do jednotné podoby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Spousta, Martin
2 Spousta, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.