|
Podpora komunikace žáků prostřednictvím zpětné vazby učitele
SOVOVÁ, Lenka
ANOTACE Diplomová práce bude zkoumat zpětnou vazbu, kterou učitel poskytuje žákovi v běžné každodenní interakci v hodinách anglického jazyka. Tato interakce má tradičně třístupňovou strukturu, nazývanou IRE (initiation, response and evaluation), případně IRF, kde F představuje obecně follow -up, původně feedback. Tradičně má tato třetí fáze evaluační funkci, ale jak se ukazuje, v přirozené interakci učitele a žáka ve třídě, kdy se učitel zaměřuje na rozvoj komunikativních dovedností a kdy taková interakce připomíná spíše každodenní konverzaci, má tento třetí stupeň jinou funkci, některými autory nazývanou diskursní. Taková zpětná vazba je velmi podobná reakci mluvčích na vyslechnuté v běžné interakci mimo třídu. Ve třídě jde o to, že se učitel snaží o zahrnutí žákovy odpovědi do diskursu, nejde mu pouze o opravu a hodnocení. Učitel na žákovu odpověď reaguje zájmem, nějakou osobní poznámkou apod. Diplomová práce bude zkoumat techniky, které učitelé na vybrané škole používají k poskytnutí zpětné vazby v mluveném projevu, bude zkoumat, zda má tato zpětná vazba spíše evaluační či komunikativní charakter a na čem je typ zpětné vazby závislý. Cílem této práce je zjistit, který typ zpětné vazby, případně které techniky se ve výuce ukazují jako nejpřínosnější pro rozvoj efektivní komunikace žáků.
|
|
Porovnání přístupů v oceňování vybraných částí přírody v ČR a Evropské unii s cílem sjednotit tento přístup
Český ekologický ústav, Praha ; Ptáček, Jan ; Šafařík, Miroslav ; Ščasný, Milan ; Kupka, Martin ; Kovář, Jaromír ; Sovová, Lenka ; Strejček, Jaromír ; Pokorný, Jan ; Vyskot, Ilja ; Černý, Karel ; Míchal, Igor ; Cudlín, Pavel ; Petříček, Václav ; Dejmal, Ivan ; Seják, Josef
Souhrnné vyhodnocení existujících metod oceňování přírody. Dostupné metody hodnocení přírody zahrnující jak peněžní tak nepeněžní metody. Pozornost studie je zaměřena na participativní postupy k odhalování hodnoty přírody. Využití metod mimotržního oceňování životního prostředí v zemích EU a v ČR. Specifikace úplného seznamu biotopů pro území ČR a bodové ohodnocení jejich ekologických charakteristik. Přístupy k peněžnímu vyjádření biotopů. Seznam bodových hodnot biotopů dle hesenské metodiky.
|