| |
|
Technologie vytavitelného modelu v současnosti
Soukupová, Lucie ; Šmíd, Dušan (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o nejnovějších trendech výroby odlitků v technologii vytavitelného modelu, od výroby voskového modelu, keramické skořepiny, vytavování vosku, tepelného zpracování skořepiny až po odlévání a dokončující operace. V první části je uveden přehled světové výroby a použití přesně litých odlitků v současnosti a v dalších částech je rozebrán obecný postup s využitím nových technologií. Cílem této práce je vypracovat literární rešerši zaměřenou na nejmodernější zařízení a suroviny používané v technologii vytavitelného modelu a zkoušení voskových směsí a keramických obalových hmot.
|
|
Technologie vytavitelného modelu - přehled odlévaných materiálů
Ostratický, Marek ; Mikulka, Vít (oponent) ; Soukupová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o technologii vytavitelného modelu a přehledu odlévaných materiálů. V první části se pojednává o samotné výrobě a to od samotného voskového modelu, nanesení a vytvrzení skořepiny až po samotné odlévání a dokončující operace. V druhé časti je vypracován obecný přehled často odlévaných materiálů, kde jsou zahrnuty železné i neželezné kovy. Cílem práce je vypracovat rešerši popisující metodu vytavitelného modelu s obecným přehledem odlévaných materiálů. Souhrn jejich vlastností a použití v praxi.
|
| |
|
Současné trendy ve výrobě keramických skořepinových forem
Jankůj, Luděk ; Soukupová, Lucie (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá vlastnostmi a výrobou keramické skořepinové formy u metody vytavitelného modelu. Literární rešerše se zaměřuje na základní části výroby této formy, používané keramické suspenze a žáruvzdorné posypy. Dále je pozornost věnována technologii její výroby, zkoušení keramické skořepinové formy a vadám způsobeným nesprávným postupem výroby formy. Další část práce je soustředěna na současné trendy ve výrobě keramických skořepinových forem. Poslední část popisuje výroby keramické skořepinové formy ve firmě Česká zbrojovka. V závěru jsou shrnuty poznatky výroby a doporučené volby materiálů a postupů výroby keramické skořepinové formy pro danou problematiku.
|
|
Možnosti použití filtrace u technologie vytavitelného modelu
Boček, Vítězslav ; Soukupová, Lucie (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Závěrečná práce, vypracovaná v rámci bakalářského studia oboru Strojírenská technologie, se zabývá literárním rozborem problematiky filtrace tekutého kovu při odlévání do skořepinových forem u metody vytavitelného modelu, srovnáním použití různých typů filtrů a jejich optimálním umístěním ve vtokové soustavě. Na základě této práce byly stanoveny kritéria výběru typu filtru pro metodu odlévání na vytavitelný model, a byly zmapovány možnosti umístění těchto filtrů ve vtokové soustavě.
|
| |
|
Dítě v rodině s kumulovanými problémy, vyhodnocování situace a plánování péče, úloha a kompetence NNO
Soukupová, Lucie ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Práce se zabývá vyhodnocováním situace dítěte v rodině s kumulovanými problémy, metodami a postupy vyhodnocování, které se v současnosti v ČR hojně používají. Samotný proces vyhodnocování je popsán z pohledu terénního sociálního pracovníka neziskové organizace STŘEP, který s konkrétní klientskou rodinou pracuje. Jsou zde popsána pravidla práce s touto rodinou, jak vyhodnocování v rodině probíhá a jak se pak výsledky tohoto vyhodnocování dále stávají podkladem pro další plánování práce s rodinou a dalšími organizacemi, které s rodinou v rámci multidisciplinární spolupráce pracují, a na které je rodina napojena. Na uvedených kasuistikách jsou prezentovány postupy vyhodnocování v rodině s kumulovanými problémy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Proces vyhodnocování situace ohroženého dítěte v rodině v rámci multidisciplinární spolupráce
Soukupová, Lucie ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Práce se zabývá procesem vyhodnocováním situace ohroženého dítěte v rodině, v rámci multidisciplinární spolupráce. Samotný proces vyhodnocování je popsán z pohledu terénního sociálního pracovníka neziskové organizace STŘEP,z.ú., který s konkrétní klientskou rodinou pracuje. Jsou zde popsána pravidla sociální práce s mnohoproblémovou rodinou, od počátečního seznámení s rodinou a spolupracujícími odborníky v rodině po proces vyhodnocování a jak se pak výsledky tohoto vyhodnocování dále stávají podkladem pro další plánování práce s rodinou a dalšími organizacemi, které s rodinou v rámci multidisciplinární spolupráce pracují. Cílem práce je doložit tento popsaný proces vyhodnocování situace ohroženého dítěte v rodině praktickou aplikací na uvedených kasuistikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení na ZSF
SOUKUPOVÁ, Lucie
Tématem této práce je akademický vývoj studentů se specifickou poruchou učení (SPU) na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, konkrétně na Zdravotně sociální fakultě. V práci jde především o analýzu jednotlivých studijních programů a oborů v kontextu specifikace studijní zátěže, jejíž výsledek bude využit v rámci výzkumu GA JU projektu realizovaném katedrou pedagogiky a psychologie PF JU. V úvodu teoretické části je popsán současný stav poznatků o problematice specifických poruch učení. Nejprve jsou definovány základní pojmy a rozdělení poruch učení dle postižené oblasti. Poté je uvedena etiologie vzniku specifických poruch učení, po níž následuje kapitola zaměřená na projevy poruch učení, diagnostiku a reedukaci. Další kapitola je zaměřena na dospělého jedince, jeho vývoj z hlediska biologického a psychologického. V této kapitole je také uvedena diagnostika a reedukace v období dospělosti. V teoretické části je dále pozornost věnována vzdělávání jedinců se specifickými poruchami učení na střední a vysoké škole. Závěr teoretické části je věnován vysokým školám obecně, dále pak Jihočeské univerzitě a samotné Zdravotně sociální fakultě. Cílem praktické části je analýza všech studijních oborů, které je možno v současné době na Zdravotně sociální fakultě studovat v prezenční formě. Předmětem analýzy budou jednotlivé předměty vyučované v daném studijním oboru. Sledována budou předem definovaná kritéria tak, aby bylo možno stanovit studijní zátěž pro studenta.
|