Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O dědovi
Soukupová, Karolína ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu osobnosti prof. PaedDr. Jiřího Davida, CSc. v pozici teoretika výtvarné výchovy a jejího pedagoga. Jeho osobnost je zde zkoumána skrze biografickou metodu, kterou v práci představuji. O životě Jiřího Davida se můžeme dočíst mimo jiné z rozhovorů s lidmi z jeho blízkého okolí, kterými práce disponuje. V textu je také poodhalena osobní rovina vzpomínek na dědečka z období mého dětství. Didaktická část se soustředí na téma dětské tvorby v podobě zadaných úkolů v hodinách výtvarné výchovy. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Výtvarná část zahrnuje sérii tužkou překreslených fotografií ze života dědečka, velkoformátový obraz s rostlinnými motivy a maketu autorské knížky. KLÍČOVÁ SLOVA Jiří David, výtvarná výchova, biografická metoda, rodina, kořeny
O dědovi.
Soukupová, Karolína ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Práce se věnuje životu jednoho výjimečného dědečka i životům všech dědečků z pohledu jejich vnoučat. Jde o téma našeho vztahu a toho, jak mě, mou rodinu a také spoustu dalších lidí utvářel a rozvíjel. Důležitost může tedy čtenář také spatřit v představě toho, jakým způsobem formoval pojem výtvarné výchovy u nás. Jedná se tedy také o dědovo působení na spoustu učitelů a mimo jiné také o rozšíření jeho odkazu. Smysl práce by tedy měl spočívat primárně v připomenutí jeho textů i obrazů a tím jejich aktualizaci a otevírání dalších možností tvorby. V práci jsou popsány naše společné vzpomínky a to, čím, proč a jak jsme trávili čas. To a mnohé další je zachyceno také doprovodnými ilustracemi a obrazem na plátně. Zmíněno je rovněž jeho výtvarné pojetí didaktiky v očích dalších autorů. Záměrem práce je tedy obnovit jeho názory a věnovat se jeho svébytnému pojetí vývoje člověka v sociokulturním kontextu. V praxi by tyto informace mohly inspirovat a osvětlit další směry v současné pedagogice. KLÍČOVÁ SLOVA dědeček, vztah, rodina, výtvarná výchova, kreslení, kresby, umění, umělecké zájmy
Těžební činnost a regionální rozvoj hlavních těžebních regionů Kolumbie
Soukupová, Karolína ; Burdych, Tomáš (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu dopadů a přínosů těžební činnosti na regionální rozvoj hlavních těžebních regionů Kolumbie. Na příkladu zvolených těžebních regionů bude prozkoumán socioekonomický a environmentální přínos těžby a její pozitivní a negativní dopady jak na jednotlivé aktéry, zejména obyvatele, tak na rozvoj regionu. Práce vychází hlavně z rešerší odborných článků a internetových zpráv lokálních médií. Teoretické zarámování práce se opírá o hypotézu o prokletí přírodních zdrojů a teorii o holandské nemoci. Analýza také využívá dostupných statistických socioekonomických dat, které jsou k dispozici za jednotlivé těžební regiony. Cílem práce je srovnání poznatků získaných z případových studií konkrétních regionů s teoretickými předpoklady, které se opírají o odbornou literaturu. klíčová slova: Kolumbie, prokletí přírodních zdrojů, těžba, nerostné zdroje, regionální rozvoj
Problematika výukových opor pro žáky 1. stupně základní školy speciální
Soukupová, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Práce se zaměřuje na problematikou výukových opor určených pro žáky 1. stupně základní školy speciální. Teoretická část se zabývá problematiku mentálního postižení s důrazem na faktory, které nejvíce ovlivňují možnost edukace, dále pak aktuální legislativní úpravu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, základní školu speciální včetně stručné charakteristiky vzdělávacího programu a také didaktické prostředky. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníku, si klade za cíl zjistit názory pedagogů na stávající výukové opory pro daný typ školy i jejich zkušenosti s využíváním materiálů nových, zejména ve vztahu k žákům, kteří jsou do jejich tříd obvykle zařazováni. Inovované učební opory, vytvořené právě na základě předchozích zkušeností, jsou následně ověřeny v praxi a výsledek tohoto ověřování je částečně doložen kazuistikami. Z výzkumného šetření vyplývá, že stávající výukové opory vyhovují žákům, kteří učivo v rozsahu stanoveném vzdělávacím programem v podstatě ovládají. Ostatní žáci, kterých je dle výsledků větší část, učivo ovládají se značnými mezerami, a tak potřebují učební materiály přizpůsobené jejich vzdělávacím možnostem. Ukázky některých těchto materiálů jsou součástí příloh. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, speciální vzdělávací potřeby, základní škola speciální,...

Viz též: podobná jména autorů
13 SOUKUPOVÁ, Kateřina
13 SOUKUPOVÁ, Klára
4 SOUKUPOVÁ, Kristýna
4 Soukupová, Kamila
1 Soukupová, Karla
13 Soukupová, Kateřina
13 Soukupová, Klára
1 Soukupová, Krasimira
2 Soukupová, Kristina
4 Soukupová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.