Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz domova a cesty v ruských příslovích
Součková, Veronika ; Lemeškin, Ilja (vedoucí práce) ; Uličná, Olga (oponent)
Percepce prostoru domova a prostoru cesty spolu s reflexí postavení hostů/ cizinců v ruské lidové kultuře je velmi zajímavý lingvisticko-sociologický fenomén, jehož zkoumání se dotýká řady vědních oborů - psychologie, sociologie, folkloristiky, lingvistiky, etnoligvistiky apod. Prostor domova a prostor cesty spolu s přechodnou sférou mezi nimi (~. status cizinců/hostů) tvoří páteřní strukturu lidského světa a jsou základní součástí života každého jednotlivce. Zkoumáním otázek souvisejících s reflexí těchto životních sfér v ruském folklóru se zatím zabýval jen nevelký počet lingvistických, sociolingvistických či lingvofolkoristických prací. Ve své profesi práce s cizinci a uprchlíky jsem se často setkala s mnoha formami přístupu k osobám přicházejícím do usedlé společnosti "zvenčí". Na řadě konkrétních příkladů jsem si uvědomila hluboké rozdíly v tom, jakým způsobem společnost vnímá "své" a "cizí, pocházející odjinud". Je zřejmé, že tyto sociální jevy nejsou nijak nové a že jejich odraz lze nalézt v různých oblastech života člověka, tedy i v jazyce. Z toho důvodu jsem se rozhodla věnovat pozornost analýze reflexe obrazu domova a cesty v ruském jazyce.
Techniky zavádění nasojejunálních sond
Součková, Veronika ; Novák, František (vedoucí práce) ; Paul, Oldřich (oponent)
Titul, jméno a příjmení autora: Bc. Veronika Součková Instituce: Univerzita Karlova 1. lékařská fakulta Kateřinská 32, 121 08, Praha 2 Studijní obor: navazující magisterské studium - intenzivní péče Studijní program: specializace ve zdravotnictví Název práce: Techniky zavádění nasojejunálních sond Vedoucí práce: MUDr. František Novák, Ph.D. Počet stran: 81 Počet příloh: 3 Počet tabulek, grafů a obrázků: 24 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova: Nasojejunální sonda, metody zavedení, enterální výživa, endoskopie, skiaskopie, zaplavání Tato diplomová práce se věnuje problematice a možnostem v oblasti techniky zavádění nazojejunálních sond. Teoretická část se zabývá popisem metod a postupů při zavádění nasojejunální sondy a stručně se zmiňuje o možných komplikacích a zásadách enterální výživy, která je touto metodou podávána. Empirická část práce se zaměřuje na porovnání zavádění nasojejunální sondy metodou zaplavání, jenž se využívá na metabolické jednotce ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze, endoskopické a skiaskopické metody. Výzkum přináší popis a porovnání úspěšnosti nejčastěji využívaných metod zavádění výživové trubice do tenkého střeva.
Integrace handicapovaných dětí do knihoven
Navrátilová, Michaela ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Součková, Veronika (oponent)
(česky) Práce pojednává o integraci handicapovaných dětí do knihoven (konkrétně to jsou skupiny zrakově, sluchově, tělesně a mentálně handicapovaných dětí a dětí se specifickými poruchami učení). Nejprve se věnuje integraci zdravotně postižených obecně. Zabývá se jednotlivými druhy postižení, jejich klasifikací, specifickými zvláštnostmi, vybranými zásadami komunikace. Nastiňuje možnosti, jakým způsobem integrovat handicapované děti, jaké služby a programy jim může knihovna nabízet. Cílem je seznámení se způsoby práce s handicapovanými dětmi. Podrobněji je prezentován integrační projekt Ruku v Ruce, který je realizován v Knihovně Jiřího Mahena v Brně. Současný stav knihovnické práce s handicapovanými dětmi je představen prostřednictvím ankety, která byla rozeslána vybraným knihovnám Jihomoravského kraje. Důkladně je rozpracována kapitola, která se věnuje hrám s handicapovanými dětmi. Důraz je kladen na relaxační hry, skupinové hry a na hry, které rozvíjí jednotlivé schopnosti dětí (paměť, myšlení, řeč, pozornost) [Autorský abstrakt].
Obraz domova a cesty v ruských příslovích
Součková, Veronika ; Uličná, Olga (oponent) ; Lemeškin, Ilja (vedoucí práce)
Percepce prostoru domova a prostoru cesty spolu s reflexí postavení hostů/ cizinců v ruské lidové kultuře je velmi zajímavý lingvisticko-sociologický fenomén, jehož zkoumání se dotýká řady vědních oborů - psychologie, sociologie, folkloristiky, lingvistiky, etnoligvistiky apod. Prostor domova a prostor cesty spolu s přechodnou sférou mezi nimi (~. status cizinců/hostů) tvoří páteřní strukturu lidského světa a jsou základní součástí života každého jednotlivce. Zkoumáním otázek souvisejících s reflexí těchto životních sfér v ruském folklóru se zatím zabýval jen nevelký počet lingvistických, sociolingvistických či lingvofolkoristických prací. Ve své profesi práce s cizinci a uprchlíky jsem se často setkala s mnoha formami přístupu k osobám přicházejícím do usedlé společnosti "zvenčí". Na řadě konkrétních příkladů jsem si uvědomila hluboké rozdíly v tom, jakým způsobem společnost vnímá "své" a "cizí, pocházející odjinud". Je zřejmé, že tyto sociální jevy nejsou nijak nové a že jejich odraz lze nalézt v různých oblastech života člověka, tedy i v jazyce. Z toho důvodu jsem se rozhodla věnovat pozornost analýze reflexe obrazu domova a cesty v ruském jazyce.
Ochrana spotřebitele na trhu obuvi
Šimková, Jana ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Součková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele na trhu obuvi. Cílem bakalářské práce je analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti reklamací obuvi, prozkoumat jejich preference při nákupu obuvi a zjistit jaké mají zkušenosti s nákupy a popřípadě reklamacemi obuvi. Druhotným cílem práce je zmapovat znalosti a zkušenosti prodejců na trhu obuvi. Marketingový výzkum byl u spotřebitelů proveden metodou písemného dotazování a dotazníky byly většině respondentů zasílány elektronickou poštou. Výzkum mezi prodejci proběhl také ve formě písemného dotazování, které bylo navíc doplněno pozorováním. Z provedených výzkumů vyplývá, že většina spotřebitelů již obuv někdy reklamovala a zdaleka ne všichni znají svá práva, která jim ze zákona náleží. Výběr obuvi je nejčastěji podmíněn její pohodlností, značka obuvi má pro spotřebitele jen velmi malý význam. Prodejci obuvi neprokázali znalosti, které by jako odborníci v oboru měli mít a chování spotřebitelů při reklamacích obuvi se na základě jejich odpovědí ukázalo být ne vždy zcela korektní.
Problematika komunikace hotelnictví  v 21.století
Součková, Veronika ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Herget, Jan (oponent)
Práce se zabývá zachycením a analýzou změn, které jsou odrazem dění v 21. století, a kterými komerční komunikace hotelového průmyslu prochází. Jejím cílem je nastínit a analyzovat změny zákazníků i trhů, se kterými se hotelové společnosti musí vyrovnat, a na jejich základě zmapovat a zhodnotit nové trendy v komunikaci v hotelnictví. Dalším cílem práce je zmapovat a zhodnotit komunikační aktivity vybraného hotelu, zjistit, zda hotel komunikuje efektivně a v souladu s novými trendy, a následně navrhnout vhodná opatření k vylepšení komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.