Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Analytická chemie na gymnáziu
Součková, Danuše
Analytická chemie na gymnáziu Mgr. Danuše Součková Pro svou práci jsem si vytyčila následující cíle: Charakterizovat důležitost chemického experimentu ve výuce chemie vzhledem k tomu, že i vzdělávací oblast Člověk a příroda v RVP pro gymnázia, která zahrnuje i obor chemie, je charakterizována v termínech osvojování metody vědeckého výzkumu a vědeckého myšlení při hledání zákonitostí procesů. Charakterizovat důležitost zařazování analytické chemie do výuky chemie, protože analytická chemie se zabývá teorií a praktickým využíváním chemických, fyzikálních a fyzikálně chemických metod zjišťování složení látek. Vymezit místo a pojetí a význam analytické chemie ve vzdělávacím obsahu učiva chemie. Ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií, biologií a dalšími obory jako je zemědělství, zdravotnictví aj. a zařadit průřezová témata do výuky analytické chemie vzhledem k tomu, že Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tak i pro čtyřletá a víceletá gymnázia, obsahuje kromě vzdělávacích oblastí členěných do vzdělávacích oborů také průřezová témata, jejichž cíle a obsah musí ŠVP naplňovat. Vyhodnotit úlohu a význam testování a dalších možných forem pro hodnocení žáků po absolvování dvouletých praktických laboratorních cvičení formou testu a anketních...
Tvorba a ověření didaktických materiálů k tématu podpůrné prostředky ve sportu a jejich působení na lidský organismus
Mezuliáníková, Diana ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá výživovými prostředky ve sportu, jak povolenými tak zakázanými, tedy dopingem. Je zaměřena na zařazení problematiky sportovních doplňků do výuky přírodovědně zaměřených předmětů na středních školách. Teoretická část obsahuje analýzu rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a sportovní gymnázia, rešerši literatury na téma podpůrných prostředků ve sportu a teorii k prováděnému didaktickému výzkumu. V praktické části je vyhodnocení dotazníkového šetření, zjišťující znalosti žáků ohledně doplňků výživy zaměřující se na sport a vyhodnocení evaluačního dotazníku, který sloužil jako zpětná reflexe při ověření didaktických materiálů. Dále je v praktické části vytvořený odborný text pro učitele, prezentace s didaktickými poznámkami, pracovní list včetně autorského řešení a didaktická hra ověřující znalosti po realizaci výuky.
Chemické experimenty pro ekoškoly
Hegrová, Zuzana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Chemické experimenty pro ekoškoly Bc. Zuzana Hegrová zuzana.hegrova@seznam.cz Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v chemii na ZŠ a na nižším stupni víceletých gymnázií. Primárně je zaměřena na environmentální chemické experimenty na ekoškolách. Jelikož je toto téma značně interdisciplinární, zasahuje diplomová práce i do jiných vzdělávacích oblastí a oborů než jen do chemie. V teoretické části je zmapována situace v oblasti environmentálního vzdělávání ve školství. Dále je provedena orientační analýza několika současných českých učebnic pro ZŠ a nižší ročníky víceletého gymnázia. Analýza porovnává zastoupení vybraných environmentálních témat a počty experimentů, které se v učebnicích vyskytují. V praktické části jsou zpracovány učební materiály na podporu experimentální výuky chemie s autorským řešením pro učitele. Mou snahou bylo vytvořit zásobník environmentálních experimentů, které májí posloužit učitelům pro usnadnění přípravy do hodin chemie, převážně v experimentální rovině. Experimenty vysvětlují či demonstrují princip, vznik, původ, prevenci, řešení různých environmentálních problémů. Kromě experimentů jsou součástí učebních materiálů i...
Analytická chemie na gymnáziu
Součková, Danuše
Analytická chemie na gymnáziu Mgr. Danuše Součková Pro svou práci jsem si vytyčila následující cíle: Charakterizovat důležitost chemického experimentu ve výuce chemie vzhledem k tomu, že i vzdělávací oblast Člověk a příroda v RVP pro gymnázia, která zahrnuje i obor chemie, je charakterizována v termínech osvojování metody vědeckého výzkumu a vědeckého myšlení při hledání zákonitostí procesů. Charakterizovat důležitost zařazování analytické chemie do výuky chemie, protože analytická chemie se zabývá teorií a praktickým využíváním chemických, fyzikálních a fyzikálně chemických metod zjišťování složení látek. Vymezit místo a pojetí a význam analytické chemie ve vzdělávacím obsahu učiva chemie. Ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií, biologií a dalšími obory jako je zemědělství, zdravotnictví aj. a zařadit průřezová témata do výuky analytické chemie vzhledem k tomu, že Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tak i pro čtyřletá a víceletá gymnázia, obsahuje kromě vzdělávacích oblastí členěných do vzdělávacích oborů také průřezová témata, jejichž cíle a obsah musí ŠVP naplňovat. Vyhodnotit úlohu a význam testování a dalších možných forem pro hodnocení žáků po absolvování dvouletých praktických laboratorních cvičení formou testu a anketních...
Drogy z různých úhlů pohledu (Školní projekt)
Malechová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
4 ABSTRAKT Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Drogy z různých úhlů pohledu Mgr. Marie Malechová marie.malechova@gmail.com Ve své rigorózní práci jsem zpracovala návrh projektu na téma "Drogy z různých úhlů pohledu". Projekt je určen pro žáky středních škol a obsahuje několik teoretických úkolů, ve kterých žáci získávají vědomosti týkající se legálních i nelegálních návykových látek. Získané poznatky žáci předají svým spolužákům při multimediální prezentaci ve skupinách. Projekt byl v roce 2009 realizován v pátém ročníku šestiletého gymnázia na Gymnáziu Jana Nerudy v Praze 1. Při realizaci se potvrdilo, že projektová výuka je vhodnou formou pro probírání okruhů učiva úzce propojených s běžným životem, kterým neprospívají klasické vyučovací metody. Projekt se rovněž ukázal být vhodným formátem pro integraci přírodovědných předmětů. Jako vhodná se ukázala být i práce ve skupinách (kooperativní vyučování).
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Analytická chemie na gymnáziu
Součková, Danuše ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Richtr, Václav (oponent) ; Schwarzová, Karolina (oponent)
SHRNUTÍ Mgr. Danuše Součková: Analytická chemie na gymnáziu. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie Na závěr práce jsou shrnuty nejdůležitější myšlenky z jednotlivých kapitol. Domnívám se, že cíle, které byly stanoveny na začátku, byly naplněny a že tato práce bude příspěvkem k rozvoji vnímání analytické chemie jako nedílné součásti výuky chemie na gymnáziu. Za cíl své práce jsem si stanovila vytyčit důležitost chemického experimentu a jeho zařazování do výuky analytické chemie, zvláště pak vysvětlit a zdůraznit důležitost postavení analytické chemie ve výuce na gymnáziu. Dále pak v souladu s kurikulárními dokumenty ukázat možnost fungování mezipředmětových vztahů a vazeb mezi analytickou chemií a dalšími předměty a zařazování průřezových témat do výuky analytické chemie. Dalším cílem bylo zaměřit se na žáky a realizovat a vyhodnotit úroveň vědomostí žáků. Zaměřila jsem se také přímo na jednotlivé experimentální úlohy a rozdělila jsem je do skupin podle příslušnosti k jednotlivým sférám zájmu a rozpracovala jsem je tak, aby je učitel mohl přenést do výuky a sám měl k dispozici poznámky k jejich realizaci. V rámci toho je popsána organizace práce v laboratorních cvičeních, minimální vybavení, které musí pro jejich realizaci škola mít a jsou...

Viz též: podobná jména autorů
2 Součková, Dagmar
5 Součková, Daniela
2 Součková, Denisa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.