Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ
Sotlová, Jana ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
(česky) Diplomová práce Vliv edičních úprav na porozumění textu Babičky žáky ZŠ se zabývá vybranými edicemi Babičky Boženy Němcové vydanými po roce 1989, které jsou určeny školám a dětským čtenářům. Hlavním cílem práce je určit, zda mají ediční úpravy Babičky vliv na její porozumění žáky 2. stupně ZŠ. Dílčím cílem práce je zjistit, zda jsou žáci v současné výuce českého jazyka seznamováni s textem Babičky a v jaké podobě jim bývá text tohoto díla zpřístupněn. V teoretické části diplomové práce je na základě výzkumů zabývajících se čtenářskými preferencemi a postoji veřejnosti k mimočítankové četbě charakterizován současný obraz vztahu českých čtenářů k Boženě Němcové a Babičce, dále je popsána praxe zadávání povinné a doporučené četby na základních školách a praxe ediční přípravy mimočítankové četby, následně je uveden komentovaný přehled dosavadních edic Babičky Boženy Němcové určených dětem se zaměřením na dvě současné edice Babičky - vydání Babičky v nakladatelství Fragment v roce 2011 a nakladatelství Práh v roce 2013. Praktická část diplomové práce je tvořena dotazníkovým šetřením a testem porozumění textu, jejichž respondenty jsou žáci 2. stupně ZŠ. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány zkušenosti žáků s textem Babičky a jejich postoje k tomuto dílu. V testu porozumění textu je srovnáváno...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.