Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka ekonomie jako součást všeobecného vzdělání v České republice
Smrčková, Jana ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Dissertation work on topic Teaching economics as part of general education in the Czech Republic comes out of supposition that economics has, in the context of other social sciences, only marginal significance which is enhanced by negative attitude of students and teachers as well. The issue of teaching economics is perceived in the complex of relations between theory and practice. First part of my dissertation work isdedicated to incorporation of economics into educational curriculum and in new A levels exams. First part of dissertation also concerns with methodical support of curriculum (textbooks, projects and other materials). Critical evaluation and analysis of available materials make up the basis of the first part which is accompanied by existing situation of teaching economics and by essential vocabulary of most important terms. The main finding of theoretical examination is the fact that there is a vast amount of these materials, but they are not always suitable (particularly we find that there is little choice of suitable and up-to-date textbooks). Second part of my dissertation work is based on questionnaire survey whose aim was to find out how teaching economics appears in educational reality. In questionnaire survey was preferred perspective of attitudes (attitudes of teachers and their...
Výuka ekonomie jako součást všeobecného vzdělání v České republice
Smrčková, Jana ; Havlínová, Ivana (oponent) ; Tichá, Milena (vedoucí práce)
Dissertation work on topic Teaching economics as part of general education in the Czech Republic comes out of supposition that economics has, in the context of other social sciences, only marginal significance which is enhanced by negative attitude of students and teachers as well. The issue of teaching economics is perceived in the complex of relations between theory and practice. First part of my dissertation work isdedicated to incorporation of economics into educational curriculum and in new A levels exams. First part of dissertation also concerns with methodical support of curriculum (textbooks, projects and other materials). Critical evaluation and analysis of available materials make up the basis of the first part which is accompanied by existing situation of teaching economics and by essential vocabulary of most important terms. The main finding of theoretical examination is the fact that there is a vast amount of these materials, but they are not always suitable (particularly we find that there is little choice of suitable and up-to-date textbooks). Second part of my dissertation work is based on questionnaire survey whose aim was to find out how teaching economics appears in educational reality. In questionnaire survey was preferred perspective of attitudes (attitudes of teachers and their...
Meta-analysis of methodological artifacts of the phylogenetic imbalance.
SMRČKOVÁ, Jana
The influence of possible methodological artifacts (e.g. type of data or tree construction methods) on the tree topology was evaluated. A total of 413 phylogenetic trees was downloaded from the tree repository TreeBASE. Three indices of topology imbalance were employed, namely, Fusco & Cronk index, weighted average, and Colless index. The study reveals that methodological artifacts have probably a weak influence on the tree shape. Therefore, patterns in tree balance could reflect macroevolutionary processess, not a methodological bias.
Umění jako nástroj marketingu
Smrčková, Jana ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Leiss, David (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout čtenáři ucelenější pohled na možnosti využití umění v marketingu. Stěžejní část se věnuje plakátové tvorbě, vzniku pojmu plakátu jakožto nástroje pro přiblížení zboží a služeb veřejnosti, až po současnou situaci a nastínění nepřeberných možností tohoto reklamního prvku. Dále jsou do práce zahrnuty i další formy kombinace marketingu s uměním, a to propojení grafického designu s celkovou tváří firmy. Vzhledem k vysoké úrovni grafické tvorby v České republice není nutné chodit daleko, proto se autorka textu zaměřuje převážně na tvorbu domácí a pozastavuje se nad konkrétními příklady firemního stylu. Součástí práce je i analytická část, konkrétně průzkum orientace veřejnosti v této problematice pomocí dotazníku. Cílem bylo zjistit, jak propojení marketingu a umění na lidi působí, co si o něm myslí a jaké konkrétní projekty jsou v nejširším povědomí, tudíž nejúspěšnější.

Viz též: podobná jména autorů
8 SMRČKOVÁ, Jana
2 Smrčková, Jaroslava
2 Smrčková, Jitka
1 Smrčková, Josefína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.