Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepční studie mechanismu uchopování výkovku
Smolík, Martin ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Výsledkem práce je přehledová studie technologie uchopování výkovků doplněna o koncepční návrh uchopovacího mechanismu kolejového kovacího manipulátoru. Rozměry vycházejí ze zadaných hodnot pro nosnost manipulátoru do 20 tun a mezních upínacích průměrech 245 mm až 1250 mm. Konstrukce mechanismu vychází z technických řešení používaných firmou ŽĎAS a.s. v rámci modelové řady manipulátorů QKK. Následně bylo navrhnuto vhodné kinematické řešení doplněné o rozměry odpovídající zadání. Jsou provedeny základní analytické výpočty ověřující správnost volby rozměrů spojovacích čepů. Výsledná podoba mechanismu je zobrazena v přiložené výkresové dokumentaci.
Trvanlivostní testování vyměnitelných břitových destiček při válcovém soustružení uhlíkové oceli
Smolík, Martin ; Vítek, Jiří (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou z oblasti trvanlivostního testování vyměnitelných břitových destiček pro podélné soustružení oceli. Hlavním cílem práce je analýza řezného procesu založena na výsledcích provedených řezných zkoušek. Řezné zkoušky budou realizovány komparativně testováním dvojic vzájemně porovnávaných destiček. Pozorování opotřebení probíhá optickou metodou s využitím dílenského mikroskopu a speciálního softwaru, určeného ke zpracování získaných snímků. Výstupem práce bude ilustrace rozdílného chování standartní a inovované sady řezných destiček za různých konfigurací řezných podmínek. Práce poskytuje ucelený pohled na proces testování řezných nástrojů a kvantifikuje míru vlivu jednotlivých faktorů vstupujících do procesu opotřebení břitu.
Koncepční studie mechanismu uchopování výkovku
Smolík, Martin ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Výsledkem práce je přehledová studie technologie uchopování výkovků doplněna o koncepční návrh uchopovacího mechanismu kolejového kovacího manipulátoru. Rozměry vycházejí ze zadaných hodnot pro nosnost manipulátoru do 20 tun a mezních upínacích průměrech 245 mm až 1250 mm. Konstrukce mechanismu vychází z technických řešení používaných firmou ŽĎAS a.s. v rámci modelové řady manipulátorů QKK. Následně bylo navrhnuto vhodné kinematické řešení doplněné o rozměry odpovídající zadání. Jsou provedeny základní analytické výpočty ověřující správnost volby rozměrů spojovacích čepů. Výsledná podoba mechanismu je zobrazena v přiložené výkresové dokumentaci.
Neural modelling of mathematical structures and their extensions
Smolík, Martin ; Urban, Josef (vedoucí práce) ; Holub, Štěpán (oponent)
V tejto práci sa snažíme vybudovať algebraické modely v počítači použitím strojového učenia, konkrétne neurónových sietí. Začneme množinou axiómov ktoré popisujú funkcie, konštanty a relácie a použijeme ich na trénovanie neurónových sietí ktoré ich aproximujú. Každý prvok je reprezentovaný reálnym vektorom, aby na nich neurónové siete mohli operovať. Taktiež skúmame a porovnávame rôzne reprezentácie. Táto práca sa zaoberá hlavne grupami. Trénujeme neurónové reprezentácie pre cyklické (najjednoduchšie) a symetrické (najkomplikovanejšie) grupy. Ďalšou časťou tejto práce sú experimenty s rozšírením týchto natrénovaných modelov pomocou "alge- braických" prvkov, podobne ako klasické rozšírenia racionálnych čísel, napr. Q[ √ 2]. 1
Neural modelling of mathematical structures and their extensions
Smolík, Martin ; Urban, Josef (vedoucí práce) ; Holub, Štěpán (oponent)
V tejto práci sa snažíme vybudovať algebraické modely v počítači použitím strojového učenia, konkrétne neurónových sietí. Začneme množinou axiómov ktoré popisujú funkcie, konštanty a relácie a použijeme ich na trénovanie neurónových sietí ktoré ich aproximujú. Každý prvok je reprezentovaný reálnym vektorom, aby na nich neurónové siete mohli operovať. Taktiež skúmame a porovnávame rôzne reprezentácie. Táto práca sa zaoberá hlavne grupami. Trénujeme neurónové reprezentácie pre cyklické (najjednoduchšie) a symetrické (najkomplikovanejšie) grupy. Ďalšou časťou tejto práce sú experimenty s rozšírením týchto natrénovaných modelov pomocou "alge- braických" prvkov, podobne ako klasické rozšírenia racionálnych čísel, napr. Q[ √ 2]. 1
Pseudofinite structures
Smolík, Martin ; Krajíček, Jan (vedoucí práce) ; Šaroch, Jan (oponent)
Táto práca je určená pre študentov logiky ktorí sa zaujímajú o teóriu konečných modelov. Práca pojednáva o konštrukcii štruktúr ktoré sú limitami tried konečne generovaných štruktúr- takzvaných pseudokonečných štruktúr. Budeme pojednávať konkrétne o Fraïssého amalgamačnej metóde. Táto metóda je používaná v kombinatorike a teórii konečných modelov a jej zovšeobecnené, Hrushovského metóda bola použitá v geometrickej teórii modelov. Prvá časť práce je teoretická. Nájdeme tam kľúčové pojmy a definície spolu s formuláciami a dôkazmi viet ktoré popisujú Fraïssého metódu a odvodzujú z nej dôsledky. Druhá časť ukazuje niekoľko príkladov použitia tejto metódy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zhodnocení masné užitkovosti krůt
Smolík, Martin ; Tůmová, Eva (vedoucí práce) ; Chodová, Darina (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit literární přehled, který zhodnotí vliv genotypu, pohlaví a věku na růst, jatečnou hodnotu a složení masa krůt. Genotyp je jeden z nejdůležitějších faktorů pro růst, který se projevuje už v prenatálním stádiu a posléze pokračuje i v postnatálním stadiu. Na hmotnost krůt má největší vliv právě genotyp. Faktor pohlaví je důležitý, neboť krocani mají výrazně vyšší rychlost růstu a ve 20. týdnu je rozdíl v živé hmotnosti přibližně o 35 procent ve prospěch krocanů. Změna rychlosti růstu závisí také na věku. Jatečná výtěžnost se pohybuje u brojlerových krůt mezi 76 až 83 procentech, Genotyp ovlivňuje jatečnou výtěžnost velkou měrou a ovlivňuje také hmotnost prsou a stehen. Pohlaví rozhoduje především o hmotnosti cenných partií. Složení jatečného těla se mění v závislosti na věku. Krůtí maso je považováno za kvalitní s vysokým obsahem živin. Krůtí prsa obsahují 22,6 procent bílkovin a jen 1,7 tuku. Vliv genotypu na složení krůtího masa spočívá především v zastoupení bílkovin a tuku. Obsah bílkovin a tuku také závisí na pohlaví. Složení masa se mění v závislosti na věku.
Systém managementu laboratoře nejlepších dostupných technik
Smolík, Martin
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění systému managementu v laboratoři nejlepších dostupných technik. V práci je stručně popsán současný stav systému managementu. Dále je popsán souhrn právních požadavků, které se týkají laboratoří. Hlavní částí diplomové práce je vytvoření systému managementu laboratoře. Součástí vytváření systému managementu laboratoře bylo vytvoření vybraných standardních operačních postupů laboratoře. Pro zavedení systému managementu byla vytvořena příručky kvality, která je nejdůležitějším dokumentem z pohledu zavádění systému managementu kvality.
Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události
SMOLÍK, Martin
Diplomová práce Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události pojednává o dopravních nehodách na pozemních komunikacích v rámci celé České republiky. Cílem diplomové práce je zkoumání časové a ekonomické souvislosti u dopravních nehod. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se týkají silniční dopravy v České republice a které vycházejí zejména z platných legislativních předpisů v oblasti silniční dopravy. V teoretické části je dále podrobněji rozebrán pojem dopravní nehoda. Je zde uvedeno, jaké znaky musí dopravní nehoda nabýt, aby mohla být pod tímto pojmem klasifikována. Následně jsou zde také uvedeny a rozebrány nejčastější příčiny nehod. Prostřednictvím certifikované metodiky výpočtu ztrát z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích byly popsány dopady ekonomických škod na státní rozpočet. V rámci možnosti výskytu většího typu mimořádné události, při které by byl vyhlášen krizový stav, je zde popsán systém krizového řízení v dopravě a činnost odboru krizového řízení ministerstva dopravy. V posledním oddíle teoretické části jsou shrnuty základní metody deskriptivní a matematické statistiky, které byly využity při zpracovávání praktické části diplomové práce. Na základě získaných dat, která byla čerpána ze statistických ročenek dopravní nehodovosti uveřejněných na serveru Policie ČR, byly v praktické části této diplomové práci ověřovány tři hypotézy. V metodice jsou uvedeny základní metody deskriptivní a matematické statistiky, kterým byla tato získaná data podrobena. Pro ověření hypotézy H2 - výše škod vztažené na časovou jednotku mají rozdělení blízké normálnímu rozdělení, bylo využito v rámci matematické statistiky testování neparametrických hypotéz. Prostřednictvím neparametrického testování bylo umožněno prokázaní normality výše škod při dopravních nehodách v časovém období 2009 - 2013. K ověřování hypotézy H1 - počet dopravních nehod a výše škod jsou pozitivně korelovány a hypotézy H3 - časový vývoj dopravních nehod vztažených na časovou jednotku lze vyjádřit lineární regresí s negativní korelací byla využita v rámci matematické statistiky jednoduchá lineární a korelační závislost. Cílem u výše formulovaných hypotéz H1 a H3 bylo zjistit typ regresní závislosti u stanovených statistických znaků, nalézt vhodnou regresní funkci a stanovit těsnost korelace s využitím vhodného koeficientu. U hypotézy H1 byl vypočten záporný korelační koeficient a hypotéza H1 byla zamítnuta. Tento výsledek je možné komentovat tím, že ve vymezeném časovém období jsou sice menší hmotné škody, ale počet nehod v jednotlivých časových jednotkách tento fakt neodrážejí. U hypotézy H3 můžeme konstatovat, že dopravní nehody v delším časovém rozmezí skutečně klesají a dochází tak k naplnění cíle národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011 - 2020, ale ve vymezeném krátkém časovém rozmezí 2009 - 2013 nelze učinit stejný závěr a hypotézu H3 je nutno zamítnout. V rámci hlubšího zkoumání dopadu ekonomických škod na náš stát by bylo dobré pracovat např. s částkou, kterou musí zaplatit pojišťovny účastníkům dopravní nehody, nebo s výší nákladů, kterou je zapotřebí vynaložit pro činnost složek IZS při zvládání veškerých následků mimořádných událostí spojených s dopravní nehodou. Stanovení celkové výše ekonomických škod z dopravní nehodovosti a počtu dopravních nehod nám pomáhá uvědomit si závažnost této problematiky a stejně jako další ukazatelé bezpečnosti dopravy jsou ekonomické škody a počty nehod důležitými ukazateli systému prevence a efektivnosti dopravně-bezpečnostních opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 SMOLÍK, Martin
2 Smolík, Matyáš
3 Smolík, Michal
2 Smolík, Milan
2 Šmolík, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.