Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Administrativní objekt
Smejkal, Petr ; Spáčilová, Jitka (oponent) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování projektové dokumentace administrativní budovy v jiho-východní části Brna. Objekt má sedm nadzemních podlaží z toho pět nadzemních podlaží bude využíváno jako kancelářské prostory, jedno nadzemní podlaží bude sloužit pro komerční využití a gastronomii. V posledním nadzemním podlaží bude dojezd výtahu a technické zázemí pro vzduchotechniku. Nosný systém je navržen jako železobetonový skelet založený na železobetonové desce a pilotech. Fasáda je navržena jako lehká provětrávaná s obložením z lícových cihel. Pro tento objekt je zvolena jednoplášťová plochá střecha.
Porovnání návrhu plynem izolované rozvodny ve 2D a 3D prostředí ve fázi nabídky
Turkovič, Matúš ; Šmejkal, Petr (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou navrhovania plynom izolovaných zapuzdrených rozvodní v spoločnosti ABB s.r.o. Teoreticky oboznamuje so základmi projektového inžinierstva a to v 2D a 3D prostredí ako aj so stavbou, rozdelením a vlastnosťami rozvodní. Súčasťou práce sú praktické návrhy rozvodne vo fáze ponuky, vrátane postupov a použitých softvérových nástrojov a ich vzájomné porovnanie.
Dvoutlaký horizontální kotel na odpadní teplo za plynovou turbinu,137,4kg/s spalin,569° C
Šmejkal, Petr ; Kohout, Přemysl (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tepelným výpočtem a návrhem rozměrů a uspořádání výhřevných ploch kotle na odpadní teplo za plynovou turbínu pro zadané výstupní parametry páry a vstupní parametry spalin. Dále jsou navrženy ještě rozměry bubnů a zavodňovacích a převáděcích potrubí a je proveden výpočet ztráty v tahu.
Rodinný dům
Smejkal, Petr ; Dohnal, Jakub (oponent) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace stavby rodinného domu ve svahu. Rodinný dům je dvoupodlažní, částečně podsklepený. Objekt je založen na základových pasech, nosná konstrukce je navržena ze systému Porotherm, doplněna železobetonovým stropem a dřevěnou konstrukcí střechy. Objekt je situován na parcele č, 3800/76 v obci Velké Meziříčí, katastrální území Velké Meziříčí, kraj Vysočina.
Kotle na tuhá paliva
Šmejkal, Petr ; Štelcl, Otakar (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá spalováním tuhých paliv v kotlích pro vytápění rodinných domů. V první kapitole jsou popsány jednotlivé druhy tuhých paliv z hlediska jejich složení, vlastností, způsobů využití k energetickým účelům a jejich úpravy do podoby vhodné ke spalování. Ve druhé kapitole jsou popsány jednotlivé druhy zařízení pro spalování tuhých paliv. Poslední kapitola se zabývá porovnáním vybraných kotlů z hlediska pořizovacích nákladů a nákladů na jejich provoz.
Aplikace pro nositelnou elektroniku se systémem Android Wear
Šmejkal, Petr ; Zeman, Kryštof (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
Semestrální práce „Aplikace pro nositelnou elektroniku se systémem" Android Wear popisuje základní principy komunikačních sítí - M2M (machine to machine), H2H (human to human) a D2D (device to device). Práce se dále zabývá nositelnými zařízeními, zejména chytrými hodinkami, dostupnými operačními systémy pro chytré hodinky a systémem Android, Android Wear. V praktické části je popsaná funkcionalita, vzhled a struktura vyvinuté aplikace pro Android Wear.
Eye-tracking jako metoda pro sledování strategií žáků při práci s periodickou tabulkou prvků
Kopecký, Adam ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Míka, Luděk (oponent)
Výukové metody se každým rokem snaží zdokonalovat a moderní technologie tomuto pokroku dopomáhají. Jednou z těchto technologie je i metoda eye-trackingu. Tato metoda dovoluje zachycovat určité postupy respondentů z pohybu jejich očí. Z postupů můžeme následně vyvozovat určité konkrétní strategie a následně na ně přizpůsobovat výukové materiály Práce se zaměřuje na zjišťování různých strategií žáků při práci s periodickou tabulkou s pomocí eye-trackingového zařízení. Práce využívá předpřipravený test, ve kterém žáci určovali konkrétní lokality specifických prvků v tabulce se zobrazenými značkami prvků a protonovými čísly a následně lokalizace jiných specifických prvků ve slepé periodické tabulce. Následně byla zkoumána strategie u žáků s vyšší sebedůvěrou a porovnána se strategií žáků s nižší sebedůvěrou. Byla porovnána i úspěšnost při hledání jednotlivých prvků v testu. Typickou strategii, která byla pozorována u většiny respondentů, spočívala v určení lokality, kde se prvek mohl s největší pravděpodobností nacházet a dále pak hledání v omezené oblasti značky, která by mohla patřit hledanému prvku. Tato skutečnost neplatila pouze v případě hledání prvku antimon, který respondenti mohli špatně určit kvůli zmatení vycházející z jeho českému názvu. Respondenti si pletli značku hledaného prvku se...
Tvorba materiálů pro výuku chemie pomocí virtuální reality
Málek, Albert ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Moderní vzdělávání se dynamicky rozvíjí spolu s novými technologiemi. Jedním z hlavních aspektů tohoto rozvoje bylo masivní rozšíření konzumace internetového video obsahu, zejména na sociálních sítích. Dalším a podobně zásadním vlivem může být v blízké budoucnosti virtuální realita (VR). Oba zmíněné aspekty tato diplomová práce kombinuje a za jeden ze svých cílů si klade vytvoření vzdělávacího VR videa dostupného na sociální síti YouTube. Teoretická část práce nejprve popisuje aspekty využití VR a videa nejen ve výuce chemie. Rovněž shrnuje dosavadní poznání o tom, jak by kvalitní vzdělávací VR video mělo vypadat. Tyto poznatky pak sloužily jako podklad pro rešerši dostupných vzdělávacích VR videí i pro jeho samotnou tvorbu. Video vzniklé v rámci této práce během necelých šesti minut přibližuje divákovi fungování globálního uhlíkového cyklu a jeho souvislost s klimatickými změnami. Pro vytvoření videa byla zásadní práce ve 3D modelovacím programu Blender, který umožnil zapojení sofistikovanějších vizuálních prvků. Video bylo testováno 15 respondenty ve věku studentů středních škol a žáků druhého stupně základních škol, kteří po jeho shlédnutí vyplnili znalostní test, ověřující transfer a pochopení informací, a dotazník, v němž popisovali své dojmy z videa, pochopení látky i nápady na jeho...
Vybrané materiály pro výuku chemie v nižších ročnících na osmiletém gymnáziu
Wilhelm, Lukáš ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Nesourodost českého školního systému, která vychází z existence tří odlišných typů gymnázií, přináší i časový nesoulad výuky některých předmětů. Dnes se totiž žáci na osmiletých gymnáziích setkávají s vyučovacím předmětem chemie poprvé o rok až dva roky dříve než žáci na základních školách. Oběma skupinám ale může být předložena stejná učebnice, která však může být pro mladší žáky nevhodná, jelikož by nereflektovala, že žáci nejsou dostatečně kognitivně vyspělí. Jakým způsobem k této disproporci přistupují osmiletá gymnázia samotná? Odlišuje se nějak přístup k výuce chemie mladších žáků v cizích zemích? Právě na tyto otázky se tato diplomová práce snaží odpovědět. Pro zjištění odpovědí byla použita analýza českých i vybraných zahraničních kurikulárních dokumentů. K nejdůležitějším výsledkům práce patří, že osmiletá gymnázia v ČR zařazují během prvního roku výuky chemie nejčastěji celkem sedm výukových celků, z nichž nejvíce abstraktních pojmů obsahuje výukový celek Částicové složení látek. V cizích zemích se ve výuce chemie u mladších žáků nejde tak do hloubky jako na našich osmiletých gymnáziích, ale do výuky jsou zařazována srovnatelná témata i v podobném pořadí. Tato práce obsahuje i zpracovaný učební materiál pro mladší žáky osmiletých gymnázií zaměřující se právě na částicové složení látek....
USB-mikroskop v chemii a geologii - hračka pro geeky nebo pomůcka pro výuku přírodních věd?
Kopecký, Ondřej ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent)
Ve školním prostřední se často využívají mikroskopy, aby daly žákům vhled do mikrosvěta, ať už (zejména) pro sledování malých objektů v biologii, ale také v chemii nebo geologii. Pro sledování neprůhledných objektů se obvykle využívá stereoskopický mikroskop, jiným slovem binolupa. Tato zařízení umožňují zkoumat větší, neprůhledné a prostorové vzorky. V posledních dekádách se na trhu a v technických oborech objevuje tzv. USB-mikroskop, který by mohl díky svým vlastnostem jako je odolnost a malé rozměry zařízení být alternativou binolupy. Tato zařízení se ovšem ve výuce zatím moc nevyužívají, je ale otázka, zda by jejich využívání nepřinášelo obtíže či bylo méně názorné pro výuku, např. díky omezenému zornému poli USB-mikroskopu v porovnání s binolupou. Práce se tak v daném ohledu zabývá pozorováním binolupy a USB-mikroskopu z hlediska motivace žáků při práci s uvedeným zařízením a dále se snaží hodnotit uživatelskou zkušenost žáků při práci s uvedenými zařízeními. Za tímto účelem byla připravena výuková aktivita pro práci s binolupou a USB-mikroskopem, v níž žáci pomocí binolupy a USB-mikroskopu určovali u minerálů krystalografickou soustavu, jejich chemické složení a s tím spojený tvar. Následně prostřednictvím dotazníkového šetření hodnotili práci s binolupou s USB-mikroskopem. Výsledky šetření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 SMEJKAL, Pavel
7 Smejkal, Pavel
22 ŠMEJKAL, Petr
2 Šmejkal, P.
7 Šmejkal, Pavel
22 Šmejkal, Petr
1 Šmejkal, Přemysl
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.