Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ
Smíšková, Eliška ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitele. Jejím cílem je formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. Přinese také náhled pedagogů na využívání vybraných podpůrných opatření v podpoře žáků s dysgrafií. Teoretická část popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především se zaměřením na podpůrná opatření, dále popisuje specifické poruchy učení, kde je větší prostor věnován dysgrafii a aplikaci podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2.stupni. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, který k získání výzkumných dat využívá metody polostrukturovaného rozhovoru. Následně dochází k analýze dat za pomoci otevřeného kódování. Jsou zodpovězeny výzkumné otázky a formulována doporučení, která lze využít v praxi. Podle výsledků výzkumu využívají učitelé při vzdělávání žáka s dysgrafií podpůrná opatření v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam má na aplikaci podpůrných opatření pro učitele spolupráce s rodinou žáka s dysgrafií a spolupráce uvnitř školy, kde by ocenili lepší zpětnou vazbu. KLÍČOVÁ SLOVA podpůrná opatření, vzdělávání, specifické poruchy učení, dysgrafie, učitel, doporučení
Blízké vztahy v pěstounských rodinách
SMÍŠKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá mapováním blízkých vztahů v pěstounské rodině. Především se snaží přiblížit prožívání uvnitř pěstounské rodiny z pohledu matky pěstounky. Cílem praktické části je zjistit, jak matky pěstounky vnímají a prožívají vztahy v rodině. Tedy přiblíží motivaci pěstounů, příchod dítěte do nové rodiny a jeho adaptaci v ní, mapuje sourozenecké vztahy a vztah partnerský a s tím související výchovu dětí. Pro výzkum bylo zvoleno kvalitativní šetření, kdy za pomocí polostrukturovaných rozhovorů jsou získávány informace od pěstounek, které vykonávají buď krátkodobou pěstounskou péči nebo dlouhodobou, která zahrnuje i příbuzenskou pěstounskou péči. Následně jsou vytvořeny kazuistiky jednotlivých pěstounských rodin a získaná data jsou zpracována pomocí metody vyložení karet. Výsledky šetření ukazují dva typy prožívání vůči přijatému dítěti uvnitř rodiny, se kterým pak souvisí motivace, partnerský vztah, sourozenecký vztah i výchova dítěte. První typ rodin přijímá rodičovskou identitu vůči dítěti a druhý ji nepřijímá. Výsledky potvrzují stabilnější partnerský vztah po příchodu přijatého dítěte, také motivaci pomoct dítěti doplněnou o další potřeby jednotlivých rodin a starostlivost a péči ze strany získaných sourozenců.

Viz též: podobná jména autorů
2 SMÍŠKOVÁ, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.