Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora seberegulace a snižování stresu u žáků SŠ v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19
Slavíková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na podporu seberegulace a snižování stresu u žáků střední školy v přechodových obdobích mezi prezenčním a distančním vzděláváním v průběhu pandemie covid-19. Cílem práce je zjistit stresory, které pociťovali žáci, strategie, které žákům pomáhaly regulovat stres a způsoby podpory seberegulace žáků pedagogickými pracovníky. Teoretická část práce se zabývá základními termíny souvisejícími se stresem, především se stresem u dětí a mládeže. Zaměřuje se také na vymezení forem a způsobů seberegulace a distanční vzdělávání. Praktická část práce se zabývá stresem a seberegulací u žáků vybrané střední školy v období přechodů mezi prezenční a distanční výukou. Pro naplnění výzkumného cíle byl využit kvalitativní výzkumný design. Podklady pro výzkumné šetření byly získány pomocí polostrukturovaného rozhovoru se žáky, třídními učiteli žáků a pracovníky školního poradenského pracoviště. Poznatky přinesla i analýza dokumentace školy. Na základě výzkumného šetření byly zjištěny hlavní stresory při přechodech mezi prezenční a distanční výukou, strategie, které žáci volili pro regulaci stresu a míra formy podpory seberegulace ze strany pracovníků školy. Na základě těchto zjištění lze pro danou školu navrhnout doporučení v oblasti podpory seberegulace žáků a snižování stresu ve školním...
Projevy šikany u dětí předškolního věku
SLAVÍKOVÁ, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá tématem šikany u dětí předškolního věku. Práce se soustředí na teoretické poznatky z odborné literatury s touto tématikou. Zaměřuje se na děti ve věku 3- 6/7 let a to jak v roli oběti tak agresora. V práci je vymezeno vývojové stádium dítěte předškolního věku. Dále jsou popsány jednotlivá stadia, formy a příčiny šikany. V neposlední řadě jsou znázorněny také následky šikanování. V další části se práce zabývá příčinami agresivního chování u dětí. Vymezení pojmů agrese a popis agresivity u dětí předškolního věku. V konečné fázi práce je řešena prevence nežádoucích projevů chování u dětí, její formy a možnosti řešení v souvislosti s MŠ a s rodinou.
Aplikace heuristických metod v reálném rozvozním problému
Slavíková, Monika ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kobzareva, Maria (oponent)
Tato práce navazuje na bakalářskou práci "Model rozvozových tras a rozmístění logistických center s možností jejich optimalizace". Jde o distribuční úlohu, konkrétně o rozvozní problém. Cílem je nalezení řešení daného rozvozního problému, které by se dalo ve firmě opakovaně využívat. Hlavním úkolem je dosažení nejnižších nákladů (celkový počet kilometrů) při maximálním využití kapacity vozidla; za podmínek, že budou uspokojeny všechny požadavky logistických center a bude tolerovaná maximální kapacita vozidla. K výpočtu optima byl použit řešitel Gurobi 6.0.3 v programovém systému MPL for Windows 4.2, který však neposkytne optimální řešení a řešení problému trvá příliš dlouho. Dále k výpočtu byla použita heuristická vkládací metoda, jejíž výpočetní algoritmus je zapsán pomocí doplňku VBA (Visual Basic for Applications) v MS Excel. Nakonec jsou srovnány výsledky těchto metod s původním řešením rozvozního plánu a řešením v bakalářské práci. Následně byl proveden ještě výpočetní experiment, ve kterém bylo testováno, jaký vliv bude mít na výsledek zavedení dalšího distribučního centra (výchozího místa). Výpočetní experiment byl prováděn heuristickou vkládací metodou, řešitelem Gurobi a heuristikou výhodnostních čísel z bakalářské práce.

Viz též: podobná jména autorů
10 SLAVÍKOVÁ, Michaela
6 SLAVÍKOVÁ, Monika
2 Slavíková, Magdalena
2 Slavíková, Marcela
4 Slavíková, Marie
3 Slavíková, Martina
10 Slavíková, Michaela
1 Slavíková, Milena
1 Slavíková, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.