Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostorová představivost jako kurikulární problém(prostorové vnímání a jeho výtvarná transkripce)
Koubek Michaličková, Magdalena ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Stempel, Ján (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá kurikulem, jeho modelováním a jeho výzkumem. Projektované protokoly poskytují zpětnou vazbu v kazuistikách vícenásobné případové studie realizovaného kurikula v předmětu Architektonická kresba. Hlavními úkoly bylo zprostředkovat současným studentům SPŠS základní znalosti o prostorové kresbě, která by jim poskytla dostatečné základy ke skicování včetně osvojení lineární perspektivy. Dále zapracovat do výuky aktuální a použitelné obsahy učiva ze stále platných středoškolských učebnic Odborného kreslení. Rozvíjet cílevědomě prostorovou představivost pomocí úloh, kde je záměrně střídáno stanoviště pozorovatele. Podpořit výtvarné hledisko předmětu v úlohách, ve kterých se studenti seznámí s výtvarnými technikami. Nabízet takovou šíři úloh, aby si každý ze studentů dle svých typologických inklinací našel tu oblast, ve které se může dále zdokonalovat. Klíčová slova Prostorová kresba; architektonická kresba; architektonické skicování; lineární perspektiva; prostorové vyjadřování
Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 až 5letých)
Pejchalová, Zuzana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
diplomové práce Příjmení a jméno: Bc. Pejchalová Zuzana Katedra: psychologie PdF UK Praha Název práce: Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 - 5letými) Název práce v anglickém jazyce: Learning to draw in preschoolers (3, 4 and 5 years old) Vedoucí práce: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. Počet stran: 63 Počet příloh: 30 Počet titulů použité literatury: 14 Klíčová slova: Kresba v mateřské škole Grafomotorika Skupinová kresba Řízená kresba Volná kresba Resumé v českém jazyce Diplomová práce je zaměřena na osvojování kresby dětmi předškolního věku. Popisuje jednotlivé výtvarné složky denního programu, při nichž děti v mateřské škole kreslí. Blíže pak charakterizuje, co děti kreslí v jednotlivých složkách, o co jde učitelce a jaké výchovné cíle prosazuje. A na závěr se zaměřuje na kresebné rozdíly mezi jednotlivými dětmi.
Kritické parametry úspěšnosti CSR zaměřené na interní stakeholdery při řízení výrobního podniku v době digitalizace průmyslu
Slavík, Jan ; Liška, Václav (oponent) ; Palíšek, Eduard (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Dizertační práce zkoumá dva strategické koncepty CSR a Průmyslu 4.0 ve dvou časových rovinách – v současnosti a v budoucnosti. K jejich přijetí a implementaci v prostředí průmyslového podniku jsou klíčovým faktorem zaměstnanci a firemní péče o ně v rámci sociálního pilíře CSR. S tím vyvstávají vzájemně související otázky o tom, co je obsahem sociálního pilíře CSR, jaký je jeho stav, jak je ovlivněn digitalizací průmyslu, jaká jsou od něj očekávání interních stakeholderů v budoucnosti a jaké jsou kritické parametry CSR. S přístupem metodologické a datové triangulace a s výzkumnou strategií případové studie byla za pomoci semi-strukturovaných individuálních a skupinových rozhovorů a dotazníkového šetření posbírána výzkumná data celkem od 40 respondentů ze dvou velkých, mezinárodních, výrobních firem a expertní skupiny z akademického prostředí. Individuální rozhovory s experty a sekundární výzkum odborné literatury přinesl návrh modelu sociálního pilíře interního CSR. Dotazníkové šetření za účasti manažerů z firem a expertů akademiků přineslo zjištění aktuální a budoucí váhy – důležitost témat z navrženého modelu. Skupinové rozhovory se zaměstnanci z výroby identifikovali jejich očekávání od CSR a Průmyslu 4.0. Individuální rozhovory s manažery rozšířily tato očekávání z pohledu firmy. Výsledkem výzkumu je model sociálního pilíře interního CSR skládající se z 53 témat, která jsou rozdělena do 7 výzev digitalizace. Stanovení vah témat přineslo poznání, která témata budou nejvíce ovlivněna digitalizací průmyslu a která nejméně. Analýzou a porovnáním identifikovaných očekávání rozdílných skupin interních stakeholderů byly objeveny a popsány kritické parametry CSR. Vytvořený model a popis kritických parametrů by měl sloužit jako nástroj pro vyhodnocování stavu sociálního pilíře interního CSR a pro podporu rozhodování o jeho řízení v současnosti a v budoucnosti. Originalita výzkum spočívá v celistvosti a komplexnosti popisu sociálního pilíře interního CSR pod vlivem Průmyslu 4.0. Je tak příspěvkem k celosvětovému výzkumu vlivu digitalizace průmyslu na řízení sociálního pilíře CSR a impulzem ke zkoumání dalších pilířů CSR.
Návrh konceptu CSR v sytému řízení firmy
Macháčová, Zuzana ; Slavík, Jan (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu konceptu CSR ve vybrané firmě. Na základě teoretických poznatků společně s vhodně zvolenou metodikou následuje vlastní část práce, kde je hodnocena úroveň společenské odpovědnosti firmy v oblasti ekonomické, sociální a environmentální. Na výsledky navazuje část návrhová, která obsahuje náměty a opatření vedoucí k tvorbě konceptu firmy.
Teaching Styles of ESP Higher Education Teachers
Kotlebová, Sandra ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Disertační práce se zabývá výukou odborného anglického jazyka na nefilologických fakultách vysokých škol. Teoretická část pojednává o její postavení na nižších stupních vzdělávání, o výuce zaměřené na studenta a o způsobu ESP výuky. V empirické části prezentujeme pět případových studií, jejichž cílem bylo přinést obraz o výukových stylech vybraných učitelů ESP. Zjistili jsme, jak přispívají vybraní učitelé k motivaci studenta učit se anglický jazyk a jak je tento předmět zařazen do studijních programů na zkoumaných vysokých školách. Rozhovory a přímé pozorování tvořily metody kvalitativního výzkumu. Za účelem dosažení triangulace výzkumných metod jsme využili standardizovaný dotazník. Mezipřípadové shrnutí přináší odpovědi na výzkumné otázky, které ukázaly, že vybraní učitelé dodržují pravidla výuky ESP i výuky zaměřené na studenta. Vycházejí z analýzy potřeb studenta a přizpůsobují jim i výukové metody. Přestože všichni vystupují převážně v roli facilitátora, je to jejich vlastní pojetí výuky, styl učení se a pedagogické myšlení, které dělají jejich styl jedinečným. Vybraní učitelé připouštějí, že to, jak dnes učí, je výsledkem několikaleté praxe a vychází z jejich vnitřního přesvědčení, co je pro studenta důležité, aby na hodinách získal. Náš výzkum ukázal, že odlišnosti ve výukových stylech...
Kreativní techniky v supervizi
Merhautová, Jana ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Hlavním cílem magisterské diplomové práce "Kreativní techniky v supervizi", která je rozdělena do dvou částí, je vytvoření praktického manuálu arteterapeutických technik, využitelných v supervizi. Diplomová práce je určena supervizorům, kteří budou chtít využít v praxi tvořivé techniky a nemusí nutně být arteterapeuti. První část je úvodem do oblasti arteterapie a zabývá se vymezením pojmů s využitím odborné literatury. Tato část je věnovaná teoretickým poznatkům zmíněného oboru, obohacena o vlastní poznatky a zkušenosti z arteterapeutické praxe. Je základnou pro část druhou, ve které jsou uvedeny konkrétní techniky využitelné v supervizi a ty jsou seřazeny do praktického manuálu. Ve druhé části jsou uvedeny kreativní techniky. Jedná se o konkrétní způsoby práce vhodné pro individuální, skupinovou či týmovou supervizi. V manuálu je uvedeno 20 technik, včetně rozpracování dle jednotného schématu. V každé technice je vymezen její cíl, formy, technická náročnost, předpokládaný čas, pomůcky, postup a případná rizika. Za každou technikou jsou k dispozici pomůcky k realizaci technik. V příloze jsou zařazeny kazuistiky včetně fotografické dokumentace.
Patterning of excitable cells on multi-electrode arrays
Slavík, Jan ; doc. RNDr. Petr. Skládal, CSc. (oponent) ; Průcha,, Jaroslav (oponent) ; Hubálek, Jaromír (vedoucí práce)
The work deals with the alignment of excitable cells on multielectrode arrays. First, the alignment of excitable cells was analyzed. Embryonic neurons from rat hippocampus and HL-1 cells, which are derived from the AT-1 line of tumor mouse atrial cardiomyocytes, were used. Alignment was tested on ridged surfaces and on surfaces with materials with different cellular affinities. It was demonstrated, that both neurons and HL-1 cells aligned in direction of ridges on ridges surface, but only neurons aligned on surface with different chemical affinity. Further, own multielectrode arrays were made, the HL-1 cells were cultured on the multielectrode arrays, and the action potentials of the HL-1 cells were measured and analyzed. The aim was to prove that it is possible to measure the action potential on the fabricated multi-electrode arrays. A special multielectrode array with a uniform surface was made to align cells on a multielectrode array. This multielectrode array is called a planar multielectrode array. The planar multielectrode arrays were made by a special fabrication process. The layers of the planar multielectrode array were deposited on the sacrificial substrate in the reverse order. The sacrificial substrate for deposition was silicon wafer on which was deposited another sacrificial layer from gold. The upper insulating layer of planar multielectrode array was deposited first and the lowest substrate layer was deposited last. Then the planar multielectrode array with the sacrificial gold layer was peeled off from silicon due to the low adhesion of gold to silicon and planar multielectrode array turned upside down. The sacrificial gold layer was removed by a wet etchant and planar multielectrode array was finished. On a planar multielectrode array, the HL-1 cells were patterned into strips by a chemical method using a combination of microprinting of an adhesive agent and subsequent coating by an anti-adhesive agent of not microprinted areas. The electrophysiological properties of aligned HL-1 cells were measured using the planar multielectrode array. By this experiment, it was introduced fabrication technology for fabrication of planar multielectrode arrays and the planar multielectrode array was successfully tested for HL-1 cells alignment on its surface by combination of microprinting of an adhesive agent and anti-adhesive agent coating.
Analýza metod, organizačních forem a evaluace osobnostního a sociálního rozvoje ve výchovných a vzdělávacích programech základních a středních škol
Svoboda, Michal ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lazarová, Bohumíra (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou osobnostního a sociálního rozvoJe z pohledu jeho metod, organizačních forem a evaluace. Práce nejprve pojednává o pedagogickém procesu osobnostního a sociálního rozvoje v kontextu vývoje pedagogického myšlení a současných kurikulárních dokumentů. Další tématickou oblastí je analýza pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje z pohledu vybraných teoretických východisek. Za teoretická východiska jsou považovány soudobé teorie vzdělávání (spiritualistická teorie, personalistická teorie, kognitivně psychologická a sociokognitivní teorie) a výchovné systémy osobnostního a sociálního rozvoje (osobnostní a sociální výchova, dramatická výchova, sociálně psychologický výcvik, zážitková pedagogika, globální výchova, etická výchova, multikulturní výchova aj.). Součástí analýzy pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje je přehled technik a organizačních forem, jež je možné využívat ve výukových programech zaměřených na rozvoj osobnosti žáka. Významnou část práce představuje pojednání o možnostech evaluace pedagogického procesu osobnostního a sociálního rozvoje. V této části jsou uvedeny modely evaluace a evaluační postupy založené na empirickém výzkumu pedagogicko-psychologických jevů. Příspěvkem do empirické části práce Je ověřování efektivity...
Kompetence a moc pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu
Vávrová, Blanka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Milan (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
VÁVROVÁ, Blanka. Kompetence a moc pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu. Praha: Univerzita Karlova; Filozofická fakulta; katedra pedagogiky; obor pedagogika. 2011, 168 s. Dizertační práce. Je podán nástin problematiky umělecky orientovaného výchovně vzdělávacího procesu jako prostředku pro optimální uplatňování pedagogické moci a profesní kompetentnosti. Zvolená forma umělecké činnosti pracuje s víceúrovňovou motivační atraktivitou práce v divadelním souboru. Tomu odpovídá informační komplexnost zvolené tématiky. Umožňuje, aby byly informace zpracovány nejen z hlediska vymezení pojmů a následné filozofické analýzy, ale i prožitkově praktickým doložením. Základní výzkum se orientuje na moc a kompetenci pedagoga, která může významným způsobem ovlivňovat a v rámci trvalého působení i předurčovat sociální rehabilitaci a prognostiku handicapovaného dítěte. Klíčová slova: moc, kompetence, výchovně vzdělávací proces, handicap, umění, divadlo
Posouzení vlivu územního plánování na cenu pozemků
Slavík, Jan ; Šestáková, Romana (oponent) ; Doležalová, Monika (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje metodologický základ pro ocenění nemovitých věcí. Provedená případová studie prezentuje ocenění vybraného pozemku v katastrálním území Podolí u Brna, obec Podolí a stanovení ceny zjištěné a ceny obvyklé ve třech stupních podle měnících se podmínek územního plánu . Na základě získaných výsledků je vyhodnoceno, jak změny jednotlivých stupnů územního plánování mají vliv na cenu pozemku a čím jsou rozdíly způsobeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 SLAVÍK, Jiří
1 Slavík, J.
5 Slavík, Jakub
1 Slavík, Jaroslav
10 Slavík, Jiří
2 Slavík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.