Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén bestselleru v současné literatuře
Slavíčková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem dvou románů Aleny Mornštajnové (Hana, Slepá mapa) z hlediska charakteristických rysů bestseleru. Cílem práce je na základě podrobné analýzy děl určit, jaké společné průsečíky tyto dva romány mají, čím se od sebe odlišují, a jak tento fakt ovlivnil jejich čtenářskou úspěšnost. Diplomová práce odpovídá na otázku, zda lze určit konstantní vlastnosti bestselerů a jaké konkrétní vlastnosti to jsou.
Postoje zaujímané ke vzdělávání kolínskými sociálně vyloučenými Romy
Slavíčková, Tereza ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předmět bakalářské práce spadá do oblasti vzdělávání Romů. Vzdělávání Romů je považováno za klíčové v procesu jejich integrace do společnosti. Integrace Romů je ztížena především tam, kde u příslušníků tohoto etnika dochází k tzv. sociálnímu vyloučení, tj. omezení přístupu k sociálním, kulturním a ekonomickým zdrojů společnosti. Sociální vyloučení nepřináší rizika pro pouze jednotlivce a rodiny, jichž se dotýká, ale také pro celou společnost, neboť zvyšuje sociální napětí. Vzdělání je lékem na sociální vyloučení pouze v případě, kdy jej Romové začnou akceptovat jako hodnotu, ke které je správné se vztahovat. V opačném případě integrační strategie implementované do vzdělávání Romů nepřináší žádoucí efekt. Empirická část bakalářské práce proto prezentuje postoje ke vzdělávání, které byly zkoumány u cílové skupiny sociálně vyloučených Romů v bytovém domě v Zengrově v ulici v Kolíně. Tato lokalita je charakteristická vysokou koncentrací romského obyvatelstva. Postoje ke vzdělávání zásadním způsobem ovlivňují motivaci dosahovat úspěchu ve školském systému. Úspěch ve školském systému velkou měrou rozhoduje o pozici jedince v sociální struktuře společnosti.
Tématicko apercepční test u uživatelů drog
Slavíčková, Tereza ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
SLAVÍČKOVÁ, T. Tématicko apercepční test u uživatelů drog. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012. 140 s. Diplomová práce. Diplomová práce měla za cíl odhalit specifika použití TAT u problémových a závislých uživatelů drog a na základě srovnání s výsledky, kterých v testu dosáhla kontrolní skupina, přinést evidenci pro zhodnocení diagnostického potenciálu TAT u uživatelů drog. Výzkumné šetření bylo provedeno v Kolíně na klientech nízkoprahového kontaktního centra, které poskytuje služby harm reduction skryté populaci uživatelů nealkoholových drog. Těžiště výzkumu bezprostředně souvisí s metodou analýzy příběhů, jejichž vyprávění bylo u probandů vyvoláno předložením tabulí TAT. K analýze příběhů byl použit psychometricky zakotvený skórovací systém SCORS (Social Cognition - Object Relation Scale) současného amerického autora D. Westena. Použití TAT u uživatelů drog tak bylo zaměřeno na zhodnocení úrovně jejich fungování v sociálních vztazích. Metodologický princip diplomové práce tkví v induktivním usuzování a statistickém zpracování dat. Způsob zpracování dat, který je až na několik oblastí výhradně v režii kvantitativních metod, spolu s dostatečně velkým souborem zkoumaných osob umožňuje zobecnění důležitých rozdílů ve výsledcích TAT u výzkumné a kontrolní skupiny. V rámci analýzy...
Marine Mammals as Apex Predators
Slavíčková, Tereza ; Černý, Martin (vedoucí práce) ; Storch, David (oponent)
Mezi mořskými savci najdeme mnoho predátorů, nicméně pouze čtyři druhy z nich můžeme považovat za pravé vrcholové predátory. Medvědi lední, kosatky dravé, tuleni leopardí a vorvani obrovští jasně vládnou ve svých prostředích, kosatky a vorvani jsou navíc na vrcholu globálně. Kromě toho, že jsou tyto druhy obecně hojné v počtech jedinců a že jsou relativně velcí v porovnání s blízce příbuznými druhy, nesdílí tito čtyři predátoři mnoho. Liší se v tvorbě sociálních skupin, ekologii lovu, life-history znacích a úrovních vnitrodruhové spolupráce. Jen velmi málo studií se zaměřuje na zkoumání konkrétních charakteristik, které by jednotlivé predátory dělaly tak dominantními. Když zvážíme, jak hojné tyto druhy i jejich kořist jsou, je vidno, že studií, které by zkoumaly predační nebo nepredační interakce s dalšími velkými savci - predátory, bylo provedeno nedostatečné množství. Naše porozumění trofickým vztahům, vlivu velkých predátorů na hierarchii druhů a rovnováhu ekosystému je chabé. Zvážíme-li, jak velký vliv má lidská populace na naše oceány a velké mořské predátory, je zjevné, že je třeba se v budoucím výzkumu zaměřit na zkoumání komplexních mezidruhových vztahů.
Tématicko apercepční test u uživatelů drog
Slavíčková, Tereza ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Tereza (oponent)
SLAVÍČKOVÁ, T. Tématicko apercepční test u uživatelů drog. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2012. 140 s. Diplomová práce. Diplomová práce měla za cíl odhalit specifika použití TAT u problémových a závislých uživatelů drog a na základě srovnání s výsledky, kterých v testu dosáhla kontrolní skupina, přinést evidenci pro zhodnocení diagnostického potenciálu TAT u uživatelů drog. Výzkumné šetření bylo provedeno v Kolíně na klientech nízkoprahového kontaktního centra, které poskytuje služby harm reduction skryté populaci uživatelů nealkoholových drog. Těžiště výzkumu bezprostředně souvisí s metodou analýzy příběhů, jejichž vyprávění bylo u probandů vyvoláno předložením tabulí TAT. K analýze příběhů byl použit psychometricky zakotvený skórovací systém SCORS (Social Cognition - Object Relation Scale) současného amerického autora D. Westena. Použití TAT u uživatelů drog tak bylo zaměřeno na zhodnocení úrovně jejich fungování v sociálních vztazích. Metodologický princip diplomové práce tkví v induktivním usuzování a statistickém zpracování dat. Způsob zpracování dat, který je až na několik oblastí výhradně v režii kvantitativních metod, spolu s dostatečně velkým souborem zkoumaných osob umožňuje zobecnění důležitých rozdílů ve výsledcích TAT u výzkumné a kontrolní skupiny. V rámci analýzy...
Psychóza a školní realita, (do)studovat s psychózou
Slavíčková, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Duplinský, Josef (oponent)
Tématem práce jsou obtíže při studiu a způsoby zvládání situace návratu ke studiu u mladých lidí s duševním onemocněním. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky schizofrenie a obtíží a deficitů, které vnáší do života jedince, který jí trpí. Podrobněji se zabývám copingovými strategiemi osob se schizofrenií, konceptem včasné prevence a terapie duševních onemocnění a zahraničními příklady podpory ve studiu osob se schizofrenií. Praktická část obsahuje pět případových studií mladých lidí s duševním onemocněním, kteří se rozhodli vrátit ke studiu. Hlavní oblastí zájmu je zachycení potíží, které v procesu návratu mají, a hlavně strategií zvládání těchto obtíží. Dále je podán celkový pohled na strategie vyrovnávání se se zátěží u těchto osob. Zdůrazňuji podobnosti nebo rozdíly strategií napříč kasuistikami a dávám použité strategie do souvztažnosti se studijní úspěšností jednotlivců. KLÍČOVÁ SLOVA Mladí lidé na počátku duševního onemocnění, návrat ke studiu na střední a vysoké škole, strategie zvládání, program podpory návratu ke studiu
Postoje zaujímané ke vzdělávání kolínskými sociálně vyloučenými Romy
Slavíčková, Tereza ; Mužáková, Monika (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce spadá do oblasti vzdělávání Romů. Vzdělávání Romů je považováno za klíčové v procesu jejich integrace do společnosti. Integrace Romů je ztížena především tam, kde u příslušníků tohoto etnika dochází k tzv. sociálnímu vyloučení, tj. omezení přístupu k sociálním, kulturním a ekonomickým zdrojů společnosti. Sociální vyloučení nepřináší rizika pro pouze jednotlivce a rodiny, jichž se dotýká, ale také pro celou společnost, neboť zvyšuje sociální napětí. Vzdělání je lékem na sociální vyloučení pouze v případě, kdy jej Romové začnou akceptovat jako hodnotu, ke které je správné se vztahovat. V opačném případě integrační strategie implementované do vzdělávání Romů nepřináší žádoucí efekt. Empirická část bakalářské práce proto prezentuje postoje ke vzdělávání, které byly zkoumány u cílové skupiny sociálně vyloučených Romů v bytovém domě v Zengrově v ulici v Kolíně. Tato lokalita je charakteristická vysokou koncentrací romského obyvatelstva. Postoje ke vzdělávání zásadním způsobem ovlivňují motivaci dosahovat úspěchu ve školském systému. Úspěch ve školském systému velkou měrou rozhoduje o pozici jedince v sociální struktuře společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.