Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reading and Vocabulary Development
Zusková, Markéta ; Skopečková, Eva (oponent)
Cílem této práce je shrnutí výsledků studia literatury a jiných relevantních zdrojů, které se zabývají problémem prezentace, zapamatování a procvičování slovní zásoby za použiti text jako výchozího bodu, přičemž je zdůrazněna role věku v tomto procesu. Yysledky tohoto průzkumu se odrážejí v provedení praktických učebních hodin zaměřených na dvě rozdílné věkové skupiny a srovnávají míru úspěšnosti zapamatování dané slox ní zásoby za použití identického postupu pro obě cílové skupiny. Výsledky jsou posléze zhodnoceny a zdůvodněny v závěrečném shrnutí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aspekty didaktiky cizojazyčné literatury ve výuce cizího jazyka v kontextu kurikulární reformy pro gymnázia
Skopečková, Eva ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Tato disertační práce se zabývá tématem využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků. Konkrétně se tato práce věnuje specifickým aspektům didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka a to v kontextu kurikulární reformy pro gymnázia. Pozornost je tak věnována vztahu literatury a vzdělávání, ale také otázce interpretace a recepce literárního textu v souvislosti s výukou cizích jazyků determinovanou také novými kurikulárními dokumenty. V rovině výzkumu se práce zaměřuje na hledání vhodného a funkčního propojení několika s touto problematikou úzce spjatých rovin z oblasti literární vědy, lingvodidaktiky i současného pojetí výuky cizích jazyků v rámci kurikulárních dokumentů a vytvoření nových možností pro adekvátní začlenění anglicky psané literatury do výuky anglického jazyka. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami, v rámci kterých jsme představili a objasnili základní teoretická východiska celé práce - složku literárněvědnou, výstupy kurikulární reformy s ohledem na postavení cizojazyčné literatury ve výuce cizích jazyků a v neposlední řadě složku lingvodidaktickou. Nejprve jsme se tedy zaměřili na úlohu literatury ve vzdělávání, objasnili specifičnost jejího postavení v rámci výuky a představili základní principy recepční estetiky Wolfganga Isera. V...
Reading and Vocabulary Development
Zusková, Markéta ; Skopečková, Eva (oponent)
Cílem této práce je shrnutí výsledků studia literatury a jiných relevantních zdrojů, které se zabývají problémem prezentace, zapamatování a procvičování slovní zásoby za použiti text jako výchozího bodu, přičemž je zdůrazněna role věku v tomto procesu. Yysledky tohoto průzkumu se odrážejí v provedení praktických učebních hodin zaměřených na dvě rozdílné věkové skupiny a srovnávají míru úspěšnosti zapamatování dané slox ní zásoby za použití identického postupu pro obě cílové skupiny. Výsledky jsou posléze zhodnoceny a zdůvodněny v závěrečném shrnutí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Encounters with Otherness in E. M. Forster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girl
Skopečková, Eva ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Ve své rigorózní práci se pokouším o interpretaci románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou a románu D. H. Lawrence Ztracená dívka. Především se zaměřuji na to, jak autoři v těchto dílech ztvárnili setkání s jinakostí a jaký vliv toto střetnutí mělo na vývoj jejich protagonistek. Forster a Lawrence dramatizují v těchto románech svou víru v nesmírný potenciál jižní emocionality a naznačují tak alternativu strnulému a citově chladnému životu anglické střední třídy, který oba spisovatelé vášnivě kritizují. V obou analyzovaných dílech si Forster stejně jako Lawrence pro znázornění "jižního fenoménu" zvolili Itálii, avšak její reprezentace se u obou romanopisců v mnoha ohledech liší. Také samotná "rozdílnost" se zde objevuje v různých podobách, reflektujíc tak přístupy obou autorů. Celé ztvárnění vývoje Forsterovy a Lawrencovy protagonistky je pak vlastně demonstrací přesvědčení obou autorů o možné cestě pro mladou středostavovskou ženu omezovanou společenskými konvencemi a hodnotami k realizaci jejích nej niternějším citů a vášní na základě onoho setkání s jinakostí. Dalším zajímavým momentem vyplývajícím ze srovnání analyzovaných románů je skutečnost, že oba romanopisci vztahují svá díla a tedy i život a vývoj svých protagonistek k různým časovým úsekům dvacátého století. Pokoj s vyhlídkou a Ztracená dívka tak...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.