Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepční návrh výkonného kluzáku s pomocným elektrickým pohonem (dle EASA CS-22)
Hlůšek, Josef ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje koncepčnímu návrhu kluzáku s elektrickým pohonem dle předpisu CS-22. Je zpracován statistický rozbor kluzáků s pomocným pohonem, který je použit pro stanovení základních návrhových parametrů, ze kterých koncepční návrh vychází. Na základě analytické poláry odhadu odporu jsou vypočteny letové výkony, zejména dolet a vliv solárních panelů na dolet. Práce obsahuje konstrukční návrh zástavby akumulátorů do křídla.
Letové výkony lehkého letounu kategorie STOL
Koudelka, Jaroslav ; Sklenář, Filip (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vyhodnotit vliv jednotlivých částí zvoleného letounu na jeho aerodynamiku a shrnutí možných směrů úprav letounu s ohledem na zvýšení jeho cestovní rychlosti při zachování vlastností STOL. První část práce se zaměřuje na popis konstrukce zvoleného letounu a na jeho legislativní zařazení do kategorie. Následuje teoretická část věnující se základním pojmům mechaniky horizontálního letu, vzniku odporu a jeho druhům. Praktická část obsahuje zhodnocení vlivu jednotlivých částí na odpor letounu, jejich možné směry úprav a výsledné shrnutí ovlivnění letových výkonů při použití upravených částí. V závěru jsou s ohledem na cestovní rychlost vyhodnoceny výsledky porovnávající původní konfiguraci letounu s letounem upraveným a pro upravenou variantu jsou shrnuty její dopady na vlastnosti STOL.
Postupy ATC (ICAO) při průletech letadel do nebo z evropského vzdušného prostoru za podmínek RVSM
Pulgret, Lukáš ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce řeší vývoj navigačních metod a detailněji se zaměřuje na prostorovou navigaci RNAV a její využití v oblasti RVSM evropského vzdušného prostoru. Zavedení RVSM umožňuje efektivněji využívat vzdušný prostor, tedy zvyšuje kapacitu prostoru a bezpečnost jednotlivých letů. Práce popisuje podstatu jednotlivých navigačních metod a informuje čtenáře o technických požadavcích, které jsou potřebné k dodržení požadovaných bezpečnostních minim. Dále se práce zabývá procedurami, které musí piloti dodržovat při letech z / do RVSM evropského vzdušného prostoru. Cílem této bakalářské práce je stručně popsat základy problematiky prostorové navigace RNAV a evropského vzdušného prostoru RVSM a přiblížit čtenáři souvislosti, které jsou nutné ke správnému pochopení zadaného tématu. Dále v této publikaci vysvětluji podstatu RVSM a RNAV a informuji o přínosech jednotlivých projektů. Práce je určena jako učební pomůcka pro samostudium pilotů a studentů specializace Letecký provoz.
Přehled a porovnání principů činnosti současných druhů GNSS ve světě
Pafkovič, Roman ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou globálních navigačních satelitních systémů. Shromažďuje informace o principech činnosti jednotlivých systémů a hodnotí jejich využitelnost pro leteckou dopravu prostřednictvím vlastních měření.
Selection of an economical aircraft for flights abroad
Fried, Kristián ; Imriš, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
This bachelors thesis deals with finding the economically most appropriate aircraft for flights from Czech Republic abroad. The beginning part discusses an overview of aircrafts, available for rent in Czech republic. Describes the financial demands for particular types of aircraft, in regard to their cruising speed, time based fuel consumption and rental cost. Thesis then discusses ground preparations for VFR flight from Czech republic to Venice, applying the economically most appropriate aircraft from previous part. The thesis finishes by making a cost evaluation of the whole trip and offers a nicely uderstandable procedure for finding a financialy viable aircraft for flights abroad.
Plánování optimálních VFR tratí z České republiky do Estonské republiky
Belák, Richard ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit pozemní přípravy pro dva navigační lety do Estonské republiky s plně naloženým letounem Cessna 172SP podle pravidel VFR. První část obsahuje seznámení s letounem a jeho avionikou. Hlavní důraz je kladen na dodržení bezpečnosti letu a legislativy států, kde se let provádí. V další části jsou popsané jednotlivé trasy s letišti a omezenými prostory. V poslední části se práce zabývá finanční náročností obou letů.
Návrh kotvícího prostředku pro letouny všeobecného letectví
Buchta, Adam ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je na základě existujících kotvících prostředků jak z oblasti letectví, tak z jiných oborů, navrhnout a vyrobit kotvící prostředek pro letouny všeobecného letectví, který by v nějakém ohledu překonával nebo vylepšoval vlastnosti již existujících kotev. Dalším souvisejícím cílem je pak porozumět způsobu fungování takovýchto kotev a rovněž vypracovat postup testování zemních kotev.
Provozní příručka ATO - technická část
Novák, Michal ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je objasnit požadavky pro různé druhy výcviku z hlediska provozní dokumentace ATO a dle těchto požadavků následně sestavit technickou část provozní příručky ATO v podmínkách Leteckého ústavu VUT v Brně.
Návrh zařízení umožňujícího opětovné připojení větroně k vlečnému letounu
Ryba, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem dvojdílného systému pro spojení větroně a vlečného letounu ve vzduchu. Teoretická část se zabývá shrnutím principu funkcí větroňů a analýzou uskutečněného pokusu o opětovné spojení. Praktická část probírá navržené části konceptů, které by mohly funkci plnit a pomocí jejich kombinace je vytvořeno finální konstrukční řešení. Řešení je zpracováno ve výkresové dokumentaci a ověřeno manuálními a MKP výpočty.
Využitelnost letecké techniky pro hašení lesních požárů v ČR
Sklenář, Filip ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat parametry hlídkových a hasebních letounů na základě analýzy provozních, technických a ekonomických parametrů. Obsahuje rozbor jednotlivých parametrů a popis vlastností letadel z pohledu využití pro zjištění a hašení lesních požárů. Výsledkem této práce je vyhodnocení nejvhodnějšího letadla pro hlídkovou a hasební činnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Sklenář, František
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.