Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diskurzivní analýza "Mamet speaku": promítání moci do jazyka a jeho limity
Skřivanová, Martina ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
Práce analyzuje hry Oleanna (1992) a Glengarry Glen Ross (1983) současného amerického dramatika Davida Mameta. Zabývá se použitým diskurzem a otázkou mocenských vztahů postav, které zkoumá ze sociolingvistického hlediska. Práce nejprve definuje mocenské vztahy podle Michela Foucaulta a ukazuje, že komunikace může sloužit jako nástroj, jak působit na ostatní. Práce vychází primárně z teorie Deborah Tannen o ambivalentní povaze solidarity a moci a představuje jejích pět oblastí zkoumání: nepřímost, přerušování, ticho a mnohomluvnost, zavádění nového tématu a slovní konflikt. Na vybraných dialozích z her ukazuje, jak tyto aspekty dále ovlivňují jednání a chování postav, a zkoumá účinky výpovědí včetně mocenského působení. Práce se rovněž zabývá otázkou neúspěšnosti komunikace, která je zkoumána z pohledu jazykových funkcí Romana Jakobsona, principu kooperace Paula Grice a principu zdvořilosti Geoffreyho N. Leeche. Klíčová slova Mamet, Oleanna, Glengarry Glen Ross, diskurz, moc, mocenské vztahy, neúspěšnost komunikace
Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností
Skřivanová, Martina ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností Abstrakt Tato diplomová práce je věnována rozvoji písemného projevu, zejména s ohledem na samostatnou písemnou práci, která je vyžadována u maturitní zkoušky z cizího jazyka. V úvodních kapitolách byla představena definice psaní a celková teoretická východiska možností rozvoje psaní a skutečností, které ho ovlivňují. Došlo k seznámení s dalšími metodami, které se mohou využít při výuce, zejména se zaměřením na samostatný písemný projev. Prezentovány byly metody RWCT spolu s metodami tvořivého psaní. Tyto metody byly zúročeny na výzkumu, který mapoval dvě skupiny žáků a jejich rozvoj písemného projevu. Cílem bylo srovnání těchto dvou skupin, z nichž na jednu byly aplikovány alternativní metody. Cílem práce rovněž byla analýza učebnice a jejích cvičení ve vztahu k produktivní dovednosti psaní. Nedílnou součástí práce představovalo nastínění možných aktivit využitelných v hodinách za účelem zlepšení písemného projevu. V neposlední řadě byly prezentovány výstupy rámcového vzdělávacího programu a požadavky, jež jsou kladeny na žáky v rámci maturitní zkoušky z německého jazyka, obzvlášť požadavky na samostatnou písemnou práci a kritéria hodnocení této práce. Klíčová slova: řečové dovednosti, písemný projev jako produktivní řečová dovednost, výcvik...
Diskurzivní analýza "Mamet speaku": promítání moci do jazyka a jeho limity
Skřivanová, Martina ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
Práce analyzuje hry Oleanna (1992) a Glengarry Glen Ross (1983) současného amerického dramatika Davida Mameta. Zabývá se použitým diskurzem a otázkou mocenských vztahů postav, které zkoumá ze sociolingvistického hlediska. Práce nejprve definuje mocenské vztahy podle Michela Foucaulta a ukazuje, že komunikace může sloužit jako nástroj, jak působit na ostatní. Práce vychází primárně z teorie Deborah Tannen o ambivalentní povaze solidarity a moci a představuje jejích pět oblastí zkoumání: nepřímost, přerušování, ticho a mnohomluvnost, zavádění nového tématu a slovní konflikt. Na vybraných dialozích z her ukazuje, jak tyto aspekty dále ovlivňují jednání a chování postav, a zkoumá účinky výpovědí včetně mocenského působení. Práce se rovněž zabývá otázkou neúspěšnosti komunikace, která je zkoumána z pohledu jazykových funkcí Romana Jakobsona, principu kooperace Paula Grice a principu zdvořilosti Geoffreyho N. Leeche. Klíčová slova Mamet, Oleanna, Glengarry Glen Ross, diskurz, moc, mocenské vztahy, neúspěšnost komunikace
Manželství v ohrožení. Tři různé příběhy
Skřivanová, Martina ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Úkolem této bakalářské práce je analyzovat tři romány zabývající se tématem manželství a jeho možného rozpadu. Nejdříve se práce zabývá nastíněním problematiky manželství, lásky a nevěry z obecnějšího hlediska. Další kapitoly se soustředí na rozbor jednotlivých děl z literárního, sociologického, psychologického a literárně- historického pohledu. Hlavním cílem je zaměřit se na porovnání jednotlivých románů a motivu manželství v nich.
The victimization of women by men - "hunters" and "consumers" - in Margaret Atwood's novels The Edible Woman and Surfacing
Skřivanová, Martina ; Kolinská, Klára (vedoucí práce) ; Jindra, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ranou tvorbou kanadské spisovatelky Margaret Atwoodové - romány Žena k nakousnutí (1969) a Z hlubin (1972). Práce se zaměřuje na viktimizaci a objektifikaci ženských postav skrze fotografování a konzumaci. Tato dvě témata jsou stěžejní pro dvě kapitoly statě bakalářské práce. První kapitola se zabývá teorií fotografie Susan Sontagové a Rolanda Bartha a aplikuje ji na oba romány. Pomocí fotoaparátu či kamery získává muž nad ženou nadvládu. Podobně jako střelná zbraň je fotoaparát jednoduše ovládán pomocí spouště, která přemění osobu svého zájmu na trofej - předmět v neměnné pozici, se kterým lze lehce manipulovat. Práce se proto také zabývá podobnostmi mezi ženskými a zvířecími obětmi a lovením. Roland Barthes se ve Světlé komoře (1980) věnuje pozóváním před fotografem. Je přesvědčen, že v momentu fotografování ze sebe osoba čekající na stisknutí spouště sama vytvoří objekt a ztrácí tak své vlastní já - s touto verzí vyobrazené osoby může fotograf potom naložit podle sebe. Pohled fotoaparátu a kamery je bezohledný a kořistnický, což je v práci rozvedeno pomocí feministické teorie Laury Mulveyové, která ve své antologii Vizuální a jiné slasti (1989) tvrdí, že fotoaparát je nástavbou mužského objektifikujícího pohledu. Druhá kapitola se zabývá konzumací. Hlavním argumentem...

Viz též: podobná jména autorů
3 SKŘIVANOVÁ, Monika
3 Skřivanová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.