Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hravé vstupy do žánru pohádky u dětí předškolního věku
Skálová, Kristýna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá uvedením předškolního dítěte do žánru pohádky. Cílem práce je promyslet, realizovat a reflektovat činnosti, které uvádějí děti předškolního věku do žánru pohádky, vedou je k rozvoji slovní zásoby a spolupráce třídního kolektivu. V teoretické části jsou věnovány kapitoly následujícím tématům: žánr pohádky a jeho znaky, čtenářská pregramotnost a předškolní dítě (zmiňuje důležité body v psychickém vývoji dítěte spjaté se čtenářskou pregramotností, cíle literární výchovy i důležitost rodiny a školy v rozvoji dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti), metody a formy práce s knihou a projekty na podporu čtenářské pregramotnosti. V praktické části se diplomová práce zabývá realizací činností, které uvádějí předškolní dítě do žánru pohádky. Jedná se o pět úkolů ke znakům pohádkového textu a závěrečné vymýšlení pohádky ve skupinách. Výzkum praktické části probíhal ve školním roce 2017/2018 a všemi úkoly prošlo 16 dětí předškolního věku. Analýzou sběru dat dětských prací a rozhovory s dětmi jsem došla k závěru, že děti předškolního věku jsou schopné chápat hranice literárního žánru pohádky, ale neumí pojmenovat ani vysvětlit znaky, které hranici pohádky tvoří. Úkoly i závěr ukazují rozmanitost dětské fantazie i schopnost dítěte spolupracovat. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářská pregramotnost,...
Korálky čtenářství - projekt podporující předčtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí
Skálová, Kristýna ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podporou předčtenářské gramotnosti. Popisuje současné projekty, které podporují čtenářskou a předčtenářskou gramotnost. Práce vyzdvihuje důležitost rodiny a mateřské školy při rozvoji předčtenářské gramotnosti a předkládá různé způsoby práce s literaturou a posluchačské preference dětí předškolního věku. V didaktické části je popsán projekt "Korálky čtenářství," který podporuje předčtenářskou a čtenářskou gramotnost u předškolních a mladších školních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní literární výchova, předčtenářská gramotnost, předškolní dítě, dítě mladšího školního věku, spolupráce školy a rodiny, projekt podporující čtenářství, práce s knihou.

Viz též: podobná jména autorů
5 SKALOVÁ, Kateřina
1 SKÁLOVÁ, Klára
5 Skalová, Kateřina
2 Skalová, Květoslava
5 Skálová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.