Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multikomponentní učební úlohy ve výuce chemie
Trčková, Kateřina ; Solárová, Marie (vedoucí práce) ; Čtrnáctová, Hana (oponent) ; Sirotek, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem disertační práce bylo na základě analýzy typů úloh v mezinárodních výzkumech vytvořit a ověřit vlastní multikomponentní úlohy interdisciplinárního charakteru. Nově vytvořené učební úlohy byly klasifikovány podle způsobu zadání, formy řešení, podle poznávací náročnosti a pestrosti učebních úloh. Stejné formáty testovaných úloh byly seřazeny do dvojic, byla ověřena jejich obtížnost, citlivost a úspěšnost. Multikomponentní učební úlohy byly zadávány verbálně nebo neverbálně (grafem, tabulkou, nebo obrázkem). V souborech úloh byly obsaženy úlohy uzavřené (uspořádací, přiřazovací, s výběrem odpovědí, dichotomické) a otevřené (se širokou i se stručnou odpovědí). Úspěšnost řešení jednotlivých úloh byla statisticky zpracována neparametrickým Wilcoxonovým testem, v závislosti na formátu, genderu a typu studia. Výzkumné šetření bylo doplněno sebereflektivním dotazníkem žáků a dotazníkem pro učitele o průběhu testování. Klíčová slova Multikomponentní učební úlohy, taxonomie učebních úloh, přírodovědná gramotnost, čtenářská gramotnost, sebereflektivní dotazník.
Multikomponentní učební úlohy ve výuce chemie
Trčková, Kateřina ; Solárová, Marie (vedoucí práce) ; Čtrnáctová, Hana (oponent) ; Sirotek, Vladimír (oponent)
Hlavním cílem disertační práce bylo na základě analýzy typů úloh v mezinárodních výzkumech vytvořit a ověřit vlastní multikomponentní úlohy interdisciplinárního charakteru. Nově vytvořené učební úlohy byly klasifikovány podle způsobu zadání, formy řešení, podle poznávací náročnosti a pestrosti učebních úloh. Stejné formáty testovaných úloh byly seřazeny do dvojic, byla ověřena jejich obtížnost, citlivost a úspěšnost. Multikomponentní učební úlohy byly zadávány verbálně nebo neverbálně (grafem, tabulkou, nebo obrázkem). V souborech úloh byly obsaženy úlohy uzavřené (uspořádací, přiřazovací, s výběrem odpovědí, dichotomické) a otevřené (se širokou i se stručnou odpovědí). Úspěšnost řešení jednotlivých úloh byla statisticky zpracována neparametrickým Wilcoxonovým testem, v závislosti na formátu, genderu a typu studia. Výzkumné šetření bylo doplněno sebereflektivním dotazníkem žáků a dotazníkem pro učitele o průběhu testování. Klíčová slova Multikomponentní učební úlohy, taxonomie učebních úloh, přírodovědná gramotnost, čtenářská gramotnost, sebereflektivní dotazník.
Školní pokus ve výuce chemie-minulost a součastnost
Koloros, Petr ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Sirotek, Vladimír (oponent)
RNDr. Petr Koloros: Školní pokus ve výuce chemie-minulost a současnost. Disertační práce, Univerzita Karlova. Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie. Školitelka: Prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc., PřF UK Praha, 2011. V práci je uveden školní chemický pokus v jeho historickém vývoji až do současnosti. Jsou citovány a hodnoceny zdroje školních chemických experimentů, které jsou seřazeny podle roku vydání. V další části práce je sledováno zařazení pokusů v různých fázích výuky chemie v současné škole a jsou ukázány nové možnosti a trendy, které souvisejí s novými technickými možnostmi nejen laboratorní techniky jako je měření fyzikálních veličin, ale i pokroky didaktiky oboru. Nové je též v práci spojení reálného školního pokusu s tvorbou pojmové mapy. Vyjadřuje se tím záměr pomoci při interpretaci experimentálních faktů pomocí pojmů, které zařadíme do určité struktury. V příloze je též publikace "Zajímavé pokusy pro osvojování učiva chemie" a DVD se záznamem konkrétní vyučovací hodiny na téma "Porovnání vlastností vodíku a kyslíku v pokusech a tvorba pojmové mapy", od září 2011 přístupné na www.rvp.cz. Klíčová slova: střední školy, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, výuka chemie, školní chemická laboratoř, školní chemický pokus

Viz též: podobná jména autorů
1 Sirotek, V.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.