Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zákaz diskriminace žen v pracovněprávních vztazích
Šiková, Kristýna ; Štangová, Věra (vedoucí práce) ; Vysokajová, Margerita (oponent)
Zákaz diskriminace žen v pracovněprávních vztazích Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou diskriminace žen v pracovněprávních vztazích. Cílem předkládané diplomové práce je komplexní pojetí dané problematiky, především zkoumání situace postavení žen na trhu práce v kontextu vybraných socio- kulturních problémů a historická geneze postavení žen ve společnosti, definování jednotlivých pojmů s diskriminací souvisejících a analýza příslušné právní úpravy včetně judikatury. Práce se tak mimo jiné zabývá historickými souvislostmi, současnou situací postavení žen na trhu práce a také právním zakotvení zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. Diplomová práce se skládá z úvodu, čtyř kapitol a závěru. Jednotlivé kapitoly se zabývají různými aspekty pozice žen na trhu práce související s problematikou zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace. První kapitola pojednává o historickém vývoji postavení žen ve společnosti. Kapitola je rozdělena na čtyři podkapitoly. První podkapitola se věnuje počátkům českého emancipačního hnutí, jež položilo základy pro další vývoj feministického proudu v naší zemi. Druhá a třetí podkapitola se věnuje postavení žen v meziválečném a socialistickém období, jež má přímý vliv na současné postavení žen ve společnosti. První kapitolu ukončuje pojednání o vývoji...
Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením
Siková, Kristýna ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Richterová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti

Viz též: podobná jména autorů
1 Šiková, Karolína
3 Šiková, Kateřina
2 Šiková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.