Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační vzdělávání studentů kombinovaného studia na příkladu ČZU
Sikorová, Zuzana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
(česky): Cílem diplomové práce je analýza informačního vzdělávání studentů kombinovaného studia na konkrétním příkladu České zemědělské univerzity v Praze. První část práce je věnována terminologii a vymezení pojmu kombinovaného studia. Dále je pozornost věnována studentům kombinovaného studia, především jejich specifikům ve srovnání se studenty prezenčního studia - věku, motivaci, vzdělávacím potřebám a překážkám ve studiu. V textu je stručně definována také informační gramotnost dle standardů Association of College & Research Libraries a informační vzdělávání se zaměřením na studenty kombinovaného studia. Závěr teoretické části tvoří příklady dobré praxe v zahraničních akademických knihovnách. V praktické části je stručně nastíněna situace studentů kombinovaného studia na České zemědělské univerzitě v Praze, jejich počty na jednotlivých fakultách a nabízené studijní obory. Pozornost je věnována také činnosti Studijního a informačního centra ČZU, konkrétně Oddělení informační podpory a vzdělávání, v oblasti informačního vzdělávání. Výzkumná část sestává z popisu použité metodiky práce zahrnující rozhovor a SWOT analýzu. Dále je popsána analýza dotazníkového šetření a rozhovorů se studenty kombinovaného studia na ČZU, SWOT analýza informačního vzdělávání pro studenty kombinovaného studia na ČZU a...
Informační zázemí pro zahraniční studenty vybrané české vysoké školy
Sikorová, Zuzana ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Cílem bakalářské práce je analýza informačního zázemí pro zahraniční studenty na České zemědělské univerzitě. V teoretické části práce je popsána situace zahraničních studentů na vysokých školách, ekonomické aspekty přijímaní zahraničních studentů na vysokoškolské instituce a programy mobility nabízené vysokými školami v České republice. Dále se bakalářská práce věnuje problematice definování pojmu informační potřeby v souvislosti s informačním chováním a druhům informačních potřeb. Informační potřeby zahraničních studentů jsou zjišťovány analýzou zahraničních uživatelských studií. V závěru teoretické části práce jsou popsány služby univerzit a vysokoškolských knihoven pro zahraniční studenty. Praktická část je zaměřena na informační zázemí pro zahraniční studenty na České zemědělské univerzitě v Praze. V úvodu praktické části je stručně popsána Česká zemědělská univerzita, její historie, nabízené programy mobility a počty zahraničních studentů na univerzitě v posledních letech. Dále jsou popsány služby univerzity pro zahraniční studenty - webové stránky v anglickém jazyce, průvodce pro zahraniční studenty a orientační týden. Poslední část práce se věnuje službám Studijního a informačního centra České zemědělské univerzity pro zahraniční studenty. Služby jsou analyzovány na základě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.