Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce pohybujících se objektů ve videu s využitím neuronových sítí
Mikulský, Petr ; Sikora, Pavel (oponent) ; Myška, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší detekci pohybujících se objektů ve videu s využitím neuronových sítí. Cílem práce byla detekce účastníků silničního provozu na video záznamech. Pro praktické řešení práce byl použit předtrénovaný detekční model YOLOv5. V rámci řešení byla vypracována vlastní datová množina ze záběrů dopravní komunikace s třídami: osobní automobil, autobus, dodávkový automobil, motocykl a kamion. Celkově finální podoba datové množiny čítá 5404 snímků a 6467 anotovaných objektů. Dotrénovaný model YOLOv5 dosáhl na testovací množině úspěšnosti detekce vozidel mAP 0,995, preciznosti 0,995 a úplnosti odhadu predikce 0,986. V závěru jsou popsány kroky, které vedly ke konečné podobě vlastního datasetu.
Interactive web presentation of audiovisual works
Paulech, Matúš ; Myška, Vojtěch (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis contains a presentation of audiovisual works processed by a calibrator based on neural networks (deep learning and artificial intelligence). The work deals with uploading video files to a web application and then playing them on a website. Data, that have been processed by neural networks, are added to the videos. This data is divided according to the classification into given tags, in which it is written what is currently in the image of video. These tags can be used to classify videos, and these classifications are also displayed in real time during video playback.
Interaktivní představení audiovizuálních děl ve virtuální realitě
Abdulvaliyev, Chamit ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj VR aplikace, která umožňuje prezentaci audiovizuálních děl ve virtuálním prostoru. Tato práce vznikala ve spolupráci s Vašulka Kitchen Brno v rámci projektu Vasulka Live Archive / Interfaces a využívá díla Steiny a Woodyho Vašulkových. Aplikace umožňuje přehrávání videí na virtuálním plátně, přetáčení videí, zobrazení predikcí vygenerovaných neuronovou sítí, změnu seřazení náhledů videí v prostoru a změnu virtuálního prostředí. Data o predikcích a uspořádání videí jsou načítány z JSON souborů, které byly poskytnuty vedoucím práce. Jednotlivá videa jsou při spuštění načítána z lokálního úložiště zařízení. Predikce jsou vizualizovány pomocí vygenerovaných textur pro jednotlivé tagy. Uživatel má k dispozici dvě prostředí, a to vesmír a galerii, která byla modelována dle výstavního prostoru Vašulka Kitchen Brno. V prostředí vesmíru je uživateli umožněno pohybovat se za pomocí páček na ovladačích, což simuluje let pomocí tryskového batohu. Přetáčení videí a změna seřazení náhledů je ovladatelné pomocí tlačítek na ovladačích. Při vývoji byl využit herní engine Unity a aplikace byla testována na VR brýlích Oculus Quest 2. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části. V první části je popisován základní kontext VR vývoje a herní enginy, které tento vývoj umožňují. Konkrétně jsou popisovány tyto enginy: Godot, PlayCanvas a Unity. Druhá část se věnuje postupu vývoje VR aplikace a výsledkům bakalářské práce. Přibližuje proces přípravy virtuální scény a práci s Unity editorem. Taktéž vysvětluje fungování jednotlivých skriptů a způsoby řešení problémů, které během vývoje nastaly.
Automatická klasifikace obrazů
Ševčík, Zdeněk ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je prozkoumat shlukovací algoritmy strojového učení bez učitele, které lze použít pro klasifikaci databáze obrazů podle podobnosti. Pro vybrané shlukovací algoritmy je sepsán teoretický základ. Pro zlepšení klasifikace použité databáze se diplomová práce zabývá různými metodami předzpracování obrazů. Těmito metodami jsou z obrazu extrahovány příznaky. Dále práce řeší implementaci metod předzpracování a praktickou aplikaci shlukovacích algoritmů. V praktické části je naprogramována aplikace v programovacím jazyce Python, která klasifikuje databázi obrazů do tříd podle podobnosti. Diplomová práce testuje všechny použité metody a ke konci práce je zpracována rešerše výsledků.
Zařízení pro měření výšky hladiny
Mlčák, Petr ; Dvořák, Jan (oponent) ; Sikora, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zařízení pro měření výšky hladiny v podzemních nádržích napájeného z baterií. Zařízení bude umožňovat konfiguraci pro nastavení periody měření a~odesílání dat na cloud. Dále bude schopno odesílat varovné emaily v případě dosažení nízkého napětí napájecích baterií nebo při naměření výšky hladiny mimo požadovaný rozsah nastavený uživatelem. V teoretické části jsou obsaženy některé v dnešní době používané metody pro měření výšky vodního sloupce. Tato část obsahuje i stručný popis některých sběrnic a protokolů, které zařízení využívá při své činnosti. Další částí je návrh a následná realizace zařízení. V této části jsou popsány některé použité komponenty, je zde proveden rozbor některých částí software a také návrh a realizace hardwarové části včetně finálního provedení výsledného zařízení.
Parametrizace síťových útoků
Jelínek, Michael ; Sikora, Pavel (oponent) ; Blažek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje definování vhodných parametrů pro identifikaci síťových útoků za pomoci neuronových sítí. V teoretické části jsou rozebrány metody detekce anomálií v síťové komunikaci, struktura umělé neuronové sítě a DDoS útoky použité pro ověření detekčních schopností. Praktická část se zaměřuje na postup přípravy dat, jejich následnou implementaci do neuronové sítě a shrnutí dosažených výsledků při různě nastavených vlastnostech neuronové sítě.
Simulace Triple Play služeb pro sítě další generace
Sikora, Pavel ; Polák, Josef (oponent) ; Horváth, Tomáš (vedoucí práce)
Práce pojednává o XG-PON sítích. Obsahuje popis fyzické vrstvy z hlediska parametrů, jejího dělení a také možnostmi větvení. Popisuje také přenosovou vrstvu a její podvrstvy. Uvádí postup aktivace ONU jednotky po připojení do ODN. V neposlední řadě práce obsahuje popis DBA algoritmů včetně podrobného vyobrazení referenčního modelu DBA algoritmu a znázornění dvou DBA algoritmů implementovaných v praxi. Práce dále uvádí simulaci XG-PON sítě v programu NS-3, s využitím prostého DBA algoritmu a GIANT DBA algoritmu. Obsažena je také modifikace GIANT DBA algoritmu snižující zpoždění přenosu dat.
Audiovisual Work Presentation in Virtual Reality
Lazorčák, Daniel ; Sikora, Pavel (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Goal of this thesis is research of Game Engines aviable for the creation of gallery of audiovisual artworks in virtual reality, research of texture mapping, choice of suitable game engine for our work, creation of scene of the virtual gallery in selected Game Engine, demonstration of projecting the artwork onto exhibit body by streaming it from internet storage with use of ambisonic sound that engine provides and with abillity to control the playback of the piece. Creation of search engine for looking up artpieces in database by using tags with option to project the found piece to the body. Properties of Game Engines Unity, Unreal Engine, Game Maker Studio, Godot and CryEngine are given. A working application of virtual gallery with implented audiovisual artpieces is created.
Vliv dynamického přidělování šířky pásma na koncové jednotky
Sikora, Pavel ; Oujezský, Václav (oponent) ; Horváth, Tomáš (vedoucí práce)
Práce pojednává o DBA algoritmech využívaných v XG-PON sítích. Popisuje jak referenční vzhled DBA algoritmů, tak tři konkrétní DBA algoritmy diskutované v odborných článcích. Konkrétně se jedná o GIANT, HYRA a modifikovaný Max-Min Fair DBA. Uvádí popis rámců využívaných DBA algoritmy v XG-PON síti, tedy XGEM rámec a XGTC rámce. Práce dále představuje simulační tester DBA algoritmů testovaných na virtuální XG-PON síti. V neposlední řadě obsahuje výsledky testování těchto DBA algoritmů s popisem.
Pokročilá analýza pohybujících se objektů v obraze
Medynskyi, Ivan ; Sikora, Pavel (oponent) ; Kiac, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování obrazu pomocí knihovny OpenCV a detekci pohybujících se objektů ve videu s použitím konvolučních neuronových sítí. Výsledná aplikace umí detekovat pohybující se objekty z videa nebo v reálném čase a obsahuje uživatelské grafické rozhraní, pomocí kterého uživatel může jednoduše aplikaci ovládat. Součástí této aplikace je konvoluční model YOLO, který je určen k detekcí pohybujících se objektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Sikora, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.