Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmíněný Účinek Institucí na Hospodářský Růst: liší se systematicky úroveň institucí se stupněm hospodářského rozvoje?
Shvechikov, Ivan ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Koncept kvalitních institucí, prosazovaný v odborné literatuře jako prostředek ke zvýšení růstu HDP, trpí nedostatkem jasné implementační strategie. Vzhledem k tomu, že rozvojové země obvykle nemají dostatečné zdroje, aby si mohli rozsáhlé reformy napříč všemi institucemi dovolit, tento nedostatek klade značné překážky pro praktické využití daného konceptu. Tato práce proto jde za rámec prostého konstatování důležitosti institucí a stanovuje si za cíl dokázat, že vliv institucí se liší v závislosti na stupni hospodářského rozvoje. Pro provedení empirického výzkumu je zvolen model pevných efektů a jsou použity interakce mezi mírami institucionální kvality a podílem střední třídy. Získané koeficienty naznačují, že instituce podporují hospodářský růst, pouze pokud podíl střední třídy přesahuje 25%. Zároveň ale různé aspekty institucionální kvality vykazují protichůdnou dynamiku. Regulace korupce začíná mít pozitivní účinky na růst HDP pouze tehdy, když střední třída představuje více než třetinu populace, zatímco význam vládní efektivity pro hospodářský růst s větší velikosti střední třídy naopak klesá. Tyto výsledky potvrzují přítomnost podmíněnosti a popírají existenci univerzálního návodu na institucionální reformy. Zavádění lepších institucí s ohledem na místní specifika by proto mělo přinést lepší výsledky z hlediska hospodářského růstu, než bezprostřední adopce ideálních institucí, tak intenzivně prosazovaná Světovou bankou a MMF.
Evropská námořní doprava
Shvechikov, Ivan ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je Evropská námořní doprava. Hlavním cílem této práce je hledání příčin přesunu zbožových toků na silniční dopravu. Za nejlepší prostředek pro splnění tohoto cíle se považuje posouzení současné konkurenceschopnosti pobřežní námořní dopravy. Vedlejšími pomocnými cíly je zjištění základních ekonomických reálií námořní dopravy a legislativních strategii aktuálních pro tento obor. Dále pak kvantifikace současných environmentálních požadavků, které se na pobřežní námořní dopravu kladou. Práce je rozdělená do tří částí. První kapitola se věnuje úvodu do problematiky a nastínění ekonomických reálií námořní dopravy. Druhá seznamuje s tzv. "Bílými knihami, strategickými dokumenty EU relevantními pro obor námořní dopravy. Třetí kapitola provádí analýzu faktoru ovlivňujících konkurenceschopnost, zohlednění nových ekologických požadavků, kladených na pobřežní námořní dopravu v Evropě a na závěr poskytuje hodnocení perspektivy dalšího vývoje tohoto odvětví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.